Miten uusi tieliikennelainsäädäntö vaikuttaa sinun elämään? Ensi vuoden kesästä alkaen ei ole niin tarkkaa milloin vaihtaa nastarenkaat ja kauanko niitä saa pitää
Itse en vielä ihan tiedä mitä kaikkea lakimuutos pitää sisällään.
Kommentit (7)
Tuskinpa mitenkään. Katson muutenkin renkaiden vaihdot tilanteen enkä kalenterin mukaan.
Ei vaikuta mitenkään. Kitkat vaihdetaan alle noin lokakuun puolivälissä ja otetaan pois noin huhtikuun puolivälissä. 08-alue.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa mitenkään. Katson muutenkin renkaiden vaihdot tilanteen enkä kalenterin mukaan.
Meillä täysin sama homma. Kun syksyllä alkaa olemaan sen verran kylmää, että aamuisin on liukasta. Menee talvirenkaat alle. Täällä päin on sen verran paljon kauriita, että hätäjarrutuksia saa suht usein tehdä. Ja toisaalta keväällä, kun alkaa selkeästi olemaan lämmintä eikä tiet enää liukkaita. Laitetaan kesärenkaat alle, kun turha niitä nastoja on kuluttaa siihen kuivaan tiehen.
Ei mitenkään, syksyllä vaihdan kelien mukaan, keväällä sitten kun ehdin/häpeän määrä kasvaa sietämättömäksi.
Enemmän tämä nykyinen tieliikennelainsäädäntö vaikuttaa, jonka mukaan ilmeisesti ei ole niin nokon nuukaa näyttääkö vilkkua, onko autossa valot päällä, miten lähellä puskuria roikutaan, miten hitaasti/nopeasti ajetaan ja miten pysäköidään. Kai joku lainsäädäntö antaa luvan näin tehdä, kuin koko ajan useampi niin tekee eikä ketään viranomaista näytä asia kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tämä nykyinen tieliikennelainsäädäntö vaikuttaa, jonka mukaan ilmeisesti ei ole niin nokon nuukaa näyttääkö vilkkua, onko autossa valot päällä, miten lähellä puskuria roikutaan, miten hitaasti/nopeasti ajetaan ja miten pysäköidään. Kai joku lainsäädäntö antaa luvan näin tehdä, kuin koko ajan useampi niin tekee eikä ketään viranomaista näytä asia kiinnostavan.
Mjoo.
Olenko ihan hakoteillä kun ihmettelen, miksi näin silti toimitaan, vaikka poliisi ei valvokaan?
Eikö kuskit tule ajatelleeksi, että on aika tyhmää ajaa liian lähellä (entä jos edellä menevä äkkijarruttaa hirven takia) tai olla näyttämättä vilkkua (haittaa muiden manööverejä kun ei tiedä mihin toinen on menossa).
Että eikö voisi toimia järkevästi ihan siitä riippumatta valvooko poliisi ja onko vaaraa saada sakot?
Niin minä toimin, miksi eivät kaikki?
Olen aina tähänkin asti vaihtanut renkaat kelin, en lain mukaan.