Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko pienemmälle paikkakunnalle, jos siellä olisi töitä?

Vierailija
25.10.2019 |

Meidän perhe lähtisi heti, jos olisi töitä molemmille. Muualla olisi mahdollisuus omakotitaloon meidänkin palkoilla. Helsingissä joudutaan tyytymään ahtaaseen kerrostaloasuntoon.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen täysin kotona töitä ja kontaktit ovat 90-prosenttisesti sähköitse. En muuttaisi stadista mihinkään siis töiden perässä. 

Täällä ovat lapseni ja muut sukulaiset, ystävät ja tavallaan kaikki. Tiedän kyllä hyvin, että tämänkin asunnon hinnalla (kaksio kantakaupungissa) saisi kartanon syrjäseudulla. Ei vain kiinnosta. 

Vierailija
2/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla ja käyn töissä lähikaupungissa 50 km päässä.

Vierailija
4/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin.

Vierailija
5/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen alalla jota voi tehdä etänä asuinpaikasta riippumatta. En muuttaisi Helsingistä pois, täällä on koti ja läheiset.

Vierailija
6/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 3000 asukkaan kunnassa, paljon pienempään en voi muuttaa. Teen etätöitä 4/5 päivää viikossa. Kerran viikossa käyn konttorilla.

Vierailija
7/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole töitä.

Vierailija
8/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi.

Vierailija
9/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut pienellä paikkakunnalla ja en muuttaisi takaisin missään olosuhteissa.

Vierailija
10/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla ja isoon kaupunkiin minua ei saisi korkeintaan kun tekemään töitä. Asuminen Helsingissä olisi pahin painajaiseni.

Vierailija
11/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alle 600 ihmisen kylassa, mutta toki voisin muuttaa vielakin pienemmalle, jos tyomatka sailyisi samana (400m) ;) 

Vierailija
12/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en viihdy muualla Suomessa edes käymässä. Asun mielelläni Helsingin keskustassa. 

Vierailija
13/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pienemmälle paikkakunnalle ja kuljin Helsingissä töissä siihen saakka, että löysin uuden työpaikan lähempää.

Vierailija
14/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta stadista. Mun elämäni on täällä. Jos Helsinki uppoaisi mereen voisin ajatella Turkua, seuraavana sitten Tukholma tai Tallinna.

Vierailija
15/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuttaisin heti. Onhan kaupungissakin hyvät puolensa, mutta sitä maalla olevaa rauhaa ei päihitä mikään.

Vierailija
16/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se mahdollista. Ennen kaikkea tosin toivoisin, ettei minun tarvitsisi tehdä töitä ollenkaan. 

Mutta olen aina asunut Helsingissä ja oikeasti viihdyn täällä. Minulla ei ole autoa, eikä edes ajokorttia, joten jos lähtisin täältä pois, niin vierailuista perheen ja ystävien luo tulisi aivan liian hankalia. Luulen myös, että pikkupaikkakunnalla en voisi elää yhtä erakkomaista elämää kuin kaupungissa. Helsingissä olen huomaamaton. Pikkukylässä (ja etenkin ok-talossa) joutuisin jatkuvasti pyytämään apua kaikenlaisiin arjen ongelmiin. Jos en pyytäisi, niin parissa vuodessa kotini olisi viidakon valtaama ja talo alkaisi ränsistyä. 

Vierailija
17/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. En ymmärrä miten kukaan saa kiksejä jos ympärillä kävelee kokoajan tuhansia tuntemattomia mitättömyyksiä.

Vierailija
18/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuta stadista. Mun elämäni on täällä. Jos Helsinki uppoaisi mereen voisin ajatella Turkua, seuraavana sitten Tukholma tai Tallinna.

Jos elämällä tarkoitat muita ihmisiä, niin ei ne oikeasti sinusta välitä. Olet heille väliaikaista viihdettä.

Vierailija
19/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin, kunhan ruokakauppa pysyy max 50km päässä

Vierailija
20/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvä työpaikka, kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi