Miten teillä ratkeaa tällainen tilanne?
Mies kokkaa perheelle ruokaa. Nainen alkaa haistella että onkohan liha pilaantunut kun haisee niin pahalle? Mies vakuuttaa että liha on tuore. Nainen kysyy päiväystä? Mies sanoo ottaneensa lihan pakasteesta, mutta muistaa laittaneensa sen sinne tuoreena.
Ruoka on valmis. Nainen maistaa ruokaa ja sanoo että jauheliha on kyllä pilaantunut sillä se maistuu selvästi pilaantuneelta. Mies ei maista mitään erikoista.
Kommentit (13)
Kyllä ruoka on varmasti pilaantunut. Mies ei voi olla oikeassa. Ei vaan voi. Mies on patriarkaatti, nainen tietää lapsiasiat paremmin. Mies on väärässä, nainen on aina oikeassa.
Lapsena saatiin itse päättää ja syötiin, vaikka äiskä varoitti. Oli pahaa kyllä, mutta ei me siitä pahasti sairastuttu :D Vatsassa kiersi vähäsen, ei muuta.
Meillä iskä söi kyllä homeiset leivät ja karrelle palaneet pekonitkin, että silleen... :D
Meillä lapset ovat sen verran isoja, että saisivat päättää itse söisivätkö vai eivät.
Ei kai tässä ole oikeaa ja eikä väärää mielipidettä koska ruoka joko on polaantunutta tai ei. Ei se ole mielipideasia.
Jos aikuisista toinen on sitä mieltä, että ruoka on pilaantunutta, ei oteta riskiä ja syötetä sitä lapsille.
Aikuinen toki tekee päätöksensä itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä ole oikeaa ja eikä väärää mielipidettä koska ruoka joko on polaantunutta tai ei. Ei se ole mielipideasia.
Mutta sen tietää varmasti vasta noin 4:n tunnin kuluttua.
Mulla on miestäni tarkempi haju- ja makuaisti. Joten luottaisin siinä vaiheessa omaani enemmän. Toisaalta mieheni olisi kyllä ottanut jo alun alkaen tosissaan, jos olisin sanonut, että liha haisee pilaantuneelle. En mene sanomaan huvikseni tuollaista vaikkapa vain vallankäytön takia. Ei olisi äkkiä miestä taloudessa jakamassa töitä. Joskus näin on käynyt, että pakkasesta otettaessa liha ei enää tuoksu syömäkelpoiselta. Silloin ei oteta riskiä myrkytyksen suhteen. Teki sen ruuan kumpi vain, jopa minulle on tullut vuorollani vastaan epäkuranttia tavaraa.
No ei varmasti ole pilaaNtunut jos on ollut pakkasessa ja teet sen ruuaksi n vrk sisällä.
Monilla naisilla on joku ihme neuroosi pilaantuneesta ruoasta. Kaikki täytyy haistella ja käydä läpi, ettei vaan ole pilaantunutta 🙄 Jos ruoka on oikeasti kunnolla pilalla, niin sen kyllä maistaa ihan jokainen.
Sen lihan pitäis olla kauan pakkasessa että pilaantuisi. Ja ellei miehen makuaisti ole täysin olematon niin kai sekin pilaantumisen olisi haistanut ruokaa laittaessaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miestäni tarkempi haju- ja makuaisti. Joten luottaisin siinä vaiheessa omaani enemmän. Toisaalta mieheni olisi kyllä ottanut jo alun alkaen tosissaan, jos olisin sanonut, että liha haisee pilaantuneelle. En mene sanomaan huvikseni tuollaista vaikkapa vain vallankäytön takia. Ei olisi äkkiä miestä taloudessa jakamassa töitä. Joskus näin on käynyt, että pakkasesta otettaessa liha ei enää tuoksu syömäkelpoiselta. Silloin ei oteta riskiä myrkytyksen suhteen. Teki sen ruuan kumpi vain, jopa minulle on tullut vuorollani vastaan epäkuranttia tavaraa.
Meillä myös minulla tarkempi haju- ja makuaisti kuin miehellä. Ikävä kyllä miehellä ei tuollaista luottamusta ole minun aistejani kohtaan vaan tässä talossa asia menee niin että mitä mies ei haista, sitä ei ole olemassa.
Meillä ei koskaan pakasteta raakaa lihaa eli ei kumpikaan.
Onko teillä käynyt vastaavanlaisia tilanteita? Kumman sana vaikuttaa enemmän?
Ap