Toistuva pettäminen, onko suhteella enää tulevaisuutta?
Keskustelua kaipaisin pitkistä parisuhteista, ja ennen kaikkea vastausta otsikon kysymykseen. Tällä hetkellä kriisi päällä, koska mieheni oli kesällä uskoton. Ei ollut ensimmäinen kerta, vaan pettämisiä on ollut useampia parisuhteemme varrella.
Nyt mies jäi kiinni, koska sain epämääräisiä oireita, joiden takia jouduin käymään lääkärissä ja testeissä. Painostuksen jälkeen hän joutui tunnustamaan, että oli pannut paljaalla jotain tuntematonta muijaa, siis kyseessä oli yhden illan juttu. Meillä suhteessa ehkäisynä pillerit. Olo on tällä hetkellä tyhjä ja surullinen, tähänkö tosiaan päättyy viidentoista vuoden parisuhde. Anteeksi olen antanut aiemmat kerrat, mutta nyt... tuntuu etten näe suhteen jatkamisessa mitään järkeä. Tuntuu, etten tunne koko miestä.
Kommentit (49)
Päivitystä tilanteeseen. Meillä oli melko kiivassanainen riita kesän tapahtumista. Syyksi pettämiseen mies sanoi sen, että minun olisi pitänyt olla iloisempi ja mukavampi, niin tuota pettämistä ei olisi tapahtunut ollenkaan. Voin sanoa, että olen ollut aika vihainen ja hyökkäävä, tämä kylläkin siksi, että mies luuhasi kesällä viikonloput baareissa, ei vastannut viesteihin/soittoihin, ja kotiutui yleensä vasta aamusella. Hänen mielestään käytöksensä on OK, minun mielestäni tuo ei sovi parisuhteeseen. Odottelen, että saisin asunnon mahdollisimman pian, tuntuu todella tuskastuttavalta olla saman katon alla ihmisen kanssa, joka selkeästi ei arvosta minua ollenkaan, eikä käsitä, miten pahasti on teoillaan satuttanut. Sentään hyviä uutisia sain perjantaina, sillä hiv- ja hepatiittitestit olivat negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti otit lääkärissä laajalla kirjolla testit. Kumppanin tartuttaminen on anteeksiantamatonta, ja tosiaan pettämisiä voi olla vaikka kuinka paljon. Yksi oli pakko nyt tunnustaa.
Voimis sinulle, mene terapiaan. Ero on parempi, vaikka teillä olisi lapsiakin. Älä sltista itseäsi enää pettymyksille.
Kaikki mahdolliset testit on otettu. On ahdistavaa nyt odottaa hiv-testin ja hepatiittitestin tulosta. Entä jos olen saanut jomman kumman? Tuntuu todella epäreilulta, sillä itse olen ollut uskollinen suhteessa ja aikaisemmissa suhteissa käyttänyt kumia.
Olen lukuisia kertoja käynyt sp-tautitesteissä enkä muista että kertaakaan olisi hepatiittia testattu. Perus "voi kun olisikin provo mutta tää on mun elämää" vastaus viittaa myös siihen että on tosiaan provo.
Ihmetyttää eikö jotkut tosiaan ikinä käy sp-tautitesteissä? En itsekään harrasta yhdenillanjuttuja mutta koskaan ei voi tietää mitä toinen puuhaa joten ennen uutta kumppania varmistan ettei hän minulta tule mitään yllätyksiä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti otit lääkärissä laajalla kirjolla testit. Kumppanin tartuttaminen on anteeksiantamatonta, ja tosiaan pettämisiä voi olla vaikka kuinka paljon. Yksi oli pakko nyt tunnustaa.
Voimis sinulle, mene terapiaan. Ero on parempi, vaikka teillä olisi lapsiakin. Älä sltista itseäsi enää pettymyksille.
Kaikki mahdolliset testit on otettu. On ahdistavaa nyt odottaa hiv-testin ja hepatiittitestin tulosta. Entä jos olen saanut jomman kumman? Tuntuu todella epäreilulta, sillä itse olen ollut uskollinen suhteessa ja aikaisemmissa suhteissa käyttänyt kumia.
Olen lukuisia kertoja käynyt sp-tautitesteissä enkä muista että kertaakaan olisi hepatiittia testattu. Perus "voi kun olisikin provo mutta tää on mun elämää" vastaus viittaa myös siihen että on tosiaan provo.
Ihmetyttää eikö jotkut tosiaan ikinä käy sp-tautitesteissä? En itsekään harrasta yhdenillanjuttuja mutta koskaan ei voi tietää mitä toinen puuhaa joten ennen uutta kumppania varmistan ettei hän minulta tule mitään yllätyksiä saamaan.
Otahan asioista selvää, ennen kuin provoa huutelet. Hepatiitin ja hivin saa ihan pyynnöstä testattua, sekä julkisella, että yksityisellä puolella. Yksityisellä ei edes tarvita lääkärin lähetettä, sen kun kävelee labraan ja vaatii testit: https://www.aava.fi/palvelu/seksitautien-testit-ja-hoito
Sitä paitsi, tuntuu olevan sinulla aikamoinen provo-tutka, kun yhden lauseen perusteella osaat päätellä, mitä on tapahtunut, ja mitä ei.
Ap täällä, ajattelin päivittää kuulumisia. Kävi niin onnekkaasti, että pääsin muuttamaan pois omaan kotiin, vieläpä suht nopealla aikataululla.
Muuttoa edeltävä kuukausi olikin tosi raskas. Sain jatkuvasti kuulla syytöksiä, koska en halunnut enää jatkaa suhteessa, ja en jaksanut enää yrittää. Tämä on tuntunut pahimmalta, olla syytettynä tässä tilanteessa. Edelleenkään mies ei näe asiaa sillä tavalla, että hänen pettämiset ovat ajaneet suhteemme päätökseen. Loppuvaiheessa hän ehdotti jopa pariterapiaa, mutta mielestäni suhteessamme ei ollut enää mitään jäljellä, mikä olisi ollut pelastettavissa.
Jos jotain tästä olen oppinut, niin kerran pettäjä, aina pettäjä. Ei olisi kannattanut olla hyväuskoinen, eikä antaa anteeksi miehen töppäilyjä, ja samalla toivoa, että mies muuttuisi siitä paremmaksi. Olisi pitänyt pistää jo ensimmäisestä pettämiskerrasta suhde poikki. Kenties olisin nyt hyvässä parisuhteessa, perheellinen ja onnellinen.
Olen surullinen ja katkera tästä kaikesta. Tuntuu, että minulta on viety kaikki haaveet ja unelmat näiden vuosien aikana, jotka suhteessa kiduin. Sentään tulee lyhyitä hetkiä, jolloin päällimmäisenä tunteena on helpotus. Olen nyt vapaa tekemään omia juttujani ja toteuttamaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä, ajattelin päivittää kuulumisia. Kävi niin onnekkaasti, että pääsin muuttamaan pois omaan kotiin, vieläpä suht nopealla aikataululla.
Muuttoa edeltävä kuukausi olikin tosi raskas. Sain jatkuvasti kuulla syytöksiä, koska en halunnut enää jatkaa suhteessa, ja en jaksanut enää yrittää. Tämä on tuntunut pahimmalta, olla syytettynä tässä tilanteessa. Edelleenkään mies ei näe asiaa sillä tavalla, että hänen pettämiset ovat ajaneet suhteemme päätökseen. Loppuvaiheessa hän ehdotti jopa pariterapiaa, mutta mielestäni suhteessamme ei ollut enää mitään jäljellä, mikä olisi ollut pelastettavissa.
Jos jotain tästä olen oppinut, niin kerran pettäjä, aina pettäjä. Ei olisi kannattanut olla hyväuskoinen, eikä antaa anteeksi miehen töppäilyjä, ja samalla toivoa, että mies muuttuisi siitä paremmaksi. Olisi pitänyt pistää jo ensimmäisestä pettämiskerrasta suhde poikki. Kenties olisin nyt hyvässä parisuhteessa, perheellinen ja onnellinen.
Olen surullinen ja katkera tästä kaikesta. Tuntuu, että minulta on viety kaikki haaveet ja unelmat näiden vuosien aikana, jotka suhteessa kiduin. Sentään tulee lyhyitä hetkiä, jolloin päällimmäisenä tunteena on helpotus. Olen nyt vapaa tekemään omia juttujani ja toteuttamaan itseäni.
Toivon sulle kaikkea hyvää tulevaan.
Ero. Oli valmis vaarantamaan sinunkin terveytesi, eikä kanna teoistaan vastuuta.
Kerrot itsekin, että tämä on toistunut useamman kerran. Vastaus on itselläsi-
Jos hyväksyt toistuvan pettämisen, voitte jatkaa (pettäminen tuskin loppuu). Jos et hyväksy niin selväähän on ettette voi jatkaa.
Itselle vastaus olisi selvä: miten tuollaiseen mieheen voisi ikinä luottaa?
Ekasta kenkää tai suhde avoimeksi molemmille samoilla säännöillä. Muita järkeviä selviytymiskeinoja ei ole. AP:n tapauksessa toki liian myöhäistä.
Ei kannata jatkaa. Miten voisit ikinä luottaa enää mieheen?