Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toistuva pettäminen, onko suhteella enää tulevaisuutta?

Vierailija
23.10.2019 |

Keskustelua kaipaisin pitkistä parisuhteista, ja ennen kaikkea vastausta otsikon kysymykseen. Tällä hetkellä kriisi päällä, koska mieheni oli kesällä uskoton. Ei ollut ensimmäinen kerta, vaan pettämisiä on ollut useampia parisuhteemme varrella.

Nyt mies jäi kiinni, koska sain epämääräisiä oireita, joiden takia jouduin käymään lääkärissä ja testeissä. Painostuksen jälkeen hän joutui tunnustamaan, että oli pannut paljaalla jotain tuntematonta muijaa, siis kyseessä oli yhden illan juttu. Meillä suhteessa ehkäisynä pillerit. Olo on tällä hetkellä tyhjä ja surullinen, tähänkö tosiaan päättyy viidentoista vuoden parisuhde. Anteeksi olen antanut aiemmat kerrat, mutta nyt... tuntuu etten näe suhteen jatkamisessa mitään järkeä. Tuntuu, etten tunne koko miestä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä varoitus. Ei kannata palata takaisin suhteeseen. Miehen kanssa asumusero, koska pettäminen. Takaisin yhteen muutto ja taas eroon. Kaksi avioliiton ulkopuolista lasta, molemmat eri äideille oli saanut sen jälkeen, kun sopi, että ei petä enää koskaan, kun palataan yhteen! Toista rinnakkaissuhdetta en osannut edes epäillä!

Vierailija
22/49 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin sanoi samaa, mikä mulle tuli mieleen. Jos paljaalla panee, on aina mahdollista että on lapsiakin, joista et tiedä. Ei välttämättä mieskään, mutta vaikka tietäisi, tuskin sulle kertoisi.

Tiedän tapauksen, jossa pitkän suhteen päätteeksi selvisi, että miehellä oli pariskunnan lapsen kanssa samnikäinen toinen lapsi pohjoisessa, hiihtokeskuspaikkakunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei rakasta sinua. Ei välitä, ei arvosta. Mies ei edes pidä sinusta. Jos pitäisi vähänkään niin hän ei käyttäytyisi noin.

Mieti tätä ja sisäistä se - mies ei edes pidä sinusta. Kun tämä peruslähtökohta on selvä, ratkaisu on helppo tehdä.

Ap, olen pahoillani puolestasi, mutta asia on juri noin, kuin tuossa ylhäällä on kerrottu.

Vierailija
24/49 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei rakasta sinua. Ei välitä, ei arvosta. Mies ei edes pidä sinusta. Jos pitäisi vähänkään niin hän ei käyttäytyisi noin.

Mieti tätä ja sisäistä se - mies ei edes pidä sinusta. Kun tämä peruslähtökohta on selvä, ratkaisu on helppo tehdä.

Ap, olen pahoillani puolestasi, mutta asia on juri noin, kuin tuossa ylhäällä on kerrottu.

Niin tämä taitaa olla. Olen itsekin järkeillyt jo, ettei kukaan, joka toista rakastaa, haluaisi satuttaa tällä tavalla. Totuuden myöntäminen tuntuu pahalta.

Vierailija
25/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti otit lääkärissä laajalla kirjolla testit. Kumppanin tartuttaminen on anteeksiantamatonta, ja tosiaan pettämisiä voi olla vaikka kuinka paljon. Yksi oli pakko nyt tunnustaa.

Voimis sinulle, mene terapiaan. Ero on parempi, vaikka teillä olisi lapsiakin. Älä sltista itseäsi enää pettymyksille.

Kaikki mahdolliset testit on otettu. On ahdistavaa nyt odottaa hiv-testin ja hepatiittitestin tulosta. Entä jos olen saanut jomman kumman? Tuntuu todella epäreilulta, sillä itse olen ollut uskollinen suhteessa ja aikaisemmissa suhteissa käyttänyt kumia.

Vierailija
26/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti otit lääkärissä laajalla kirjolla testit. Kumppanin tartuttaminen on anteeksiantamatonta, ja tosiaan pettämisiä voi olla vaikka kuinka paljon. Yksi oli pakko nyt tunnustaa.

Voimis sinulle, mene terapiaan. Ero on parempi, vaikka teillä olisi lapsiakin. Älä sltista itseäsi enää pettymyksille.

Kaikki mahdolliset testit on otettu. On ahdistavaa nyt odottaa hiv-testin ja hepatiittitestin tulosta. Entä jos olen saanut jomman kumman? Tuntuu todella epäreilulta, sillä itse olen ollut uskollinen suhteessa ja aikaisemmissa suhteissa käyttänyt kumia.

Jos olet saanut, niin ei sekään ole maailmanloppu, mutta toivotaan, ettei niin ole. Sarjapettäjillä voi kyllä olla myös ostettua seksiä ja siten korkeampi riski. Mutta onneksi saat pian tietää ja pääset eroon tuosta miehestä lopullisesti, niin ei tarvitse enää miettiä. Mene ihmeessä terapiaan, että saat tästä syntyneet traumat selvitettyä. Kaikki miehet eivät ole tuollaisia lieroja. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
27/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää, äijäsi ei ole helmi eikä edes lumihiutale.

Eniten tuossa harmittaa että et ensimmäisestä kerrasta laittanut mäkeen tuota

T. M54

Vierailija
28/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä lähdit vientipuolen miehen matkaan. Suomessa, joo, varmasti suhteita. Työpaikalla naiset ovat samaa pinnallista ja ahnetta marginaalia. Mutta pahinta jälkeä tuo saaatasakki tekee Aasiassa, Saksassa ja Idässä hyväksikäytön merkeissä.

Sinulla voi olla ihan mitä tahansa. Otata testit laajalla skaalalla. Älä enää koskaan kommunikoi narsistimiehesi kanssa.

Vierailija
29/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut, niin ei sekään ole maailmanloppu, mutta toivotaan, ettei niin ole. Sarjapettäjillä voi kyllä olla myös ostettua seksiä ja siten korkeampi riski. Mutta onneksi saat pian tietää ja pääset eroon tuosta miehestä lopullisesti, niin ei tarvitse enää miettiä. Mene ihmeessä terapiaan, että saat tästä syntyneet traumat selvitettyä. Kaikki miehet eivät ole tuollaisia lieroja. Kaikkea hyvää sinulle!

Kiitos viestistä! Keskusteluapua harkitsen, ja terapia on yksi hyvä vaihtoehto, sillä en halua kantaa tämän suhteen traumoja enää tämän pidempään. Enkä missään nimessä niputa kaikkia miehiä pettäjä-kategoriaan, vaikka minun kohdalleni sattui tällainen vastuuton liero.

Vierailija
30/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lähdit vientipuolen miehen matkaan. Suomessa, joo, varmasti suhteita. Työpaikalla naiset ovat samaa pinnallista ja ahnetta marginaalia. Mutta pahinta jälkeä tuo saaatasakki tekee Aasiassa, Saksassa ja Idässä hyväksikäytön merkeissä.

Sinulla voi olla ihan mitä tahansa. Otata testit laajalla skaalalla. Älä enää koskaan kommunikoi narsistimiehesi kanssa.

Mies työskentelee ihan toisella alalla, mutta ei sillä nyt mitään merkitystä tässä asiassa ole. Narsistisia taipumuksia varmaankin on, koska teoilleen on löytynyt aina hyviä syitä, yleensä minusta, tai käytöksestäni. Koskaan ei kuitenkaan ole kyse ollut siitä, että suhteessamme olisi ollut seksinpuutetta.

Vierailija
31/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulevaisuutta, itse nuorena ja tyhmänä jäin ja yritin vielä. Suhteen aikana sain tietää hänen pettäneen minua ainakin 3 kertaa, viimeisintä tietooni tullutta en antanut anteeksi, vaan jätin hänet, vaikka kovasti itki ja huusi ja aneli.

Eromme jälkeen minulle selvisi, että hän oli pettänyt minua yli 15 eri naisen kanssa, emmekä olleet yhdessä kuin vuoden. Luojan kiitos minulla ei ollut pillereitä, joten kondomi oli aina käytössä, tiedän muutamalla niistä naisista olevan tauteja, mutta kävin kuitenkin testeissä heti eron jälkeen ja siitä puolen vuoden päästä, sekä vielä vuoden päästä erosta, ihan varmuuden vuoksi. 

Jos jäät vielä, todennäköisesti tuhoat kaikki tulevat suhteesi. Sinun on varmasti nytkin vaikea luottaa häneen, saati sitten uusiin miehiin, koska väistämättä te tulette eroamaan. Jos sinä et jätä häntä, hän lopulta jättää sinut, kun löytää jonkun toisen "vakavaan" suhteeseen. Et kykene helposti nytkään luottamaan tuleviin miehiin, saati sitten jos jäät vielä pidemmäksi aikaa ja annat hänen pettää vielä useammin. Niin se vain on, että pettäjä on aina pettäjä.

Vierailija
32/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies työskentelee ihan toisella alalla, mutta ei sillä nyt mitään merkitystä tässä asiassa ole. Narsistisia taipumuksia varmaankin on, koska teoilleen on löytynyt aina hyviä syitä, yleensä minusta, tai käytöksestäni. Koskaan ei kuitenkaan ole kyse ollut siitä, että suhteessamme olisi ollut seksinpuutetta.

Uskon täysin, ystäväni erosi juuri kroonisesta pettäjästä ja varmasti ei ollut ainakaan puolison hyvyydestä suhteen onnistuminen kiinni. Kroonisesti pettävä ei muutu edes terapiassa käynnillä, vaikka joku pettäjä voikin oppia kerrasta. Mutta kerta toisensa jälkeen pettäjällä on vika siellä omassa päässä, ei pysty suhteeseen kenenkään kanssa, joten uusikin nainen saa kokea saman. Näin kävi tässä ystävänikin tapauksessa, että uusi nainen, jonka vuoksi jätti, myös häntä petetään jo suhteen alussa.

Ei kannata romuttaa omaa elämäänsä tällaisten kanssa ja onneksi teillä ei ilmeisesti ole lapsia. Lapsethan siitä edelleen jatkuvasta suhdesopasta sitten joutuvat kärsimään. Kaikilla vain ei ole halua hoitaa päätään kuntoon edes lasten takia. Tällaista se elämä on. Muista, ettet syyllistä itseäsi ja onnittele itseäsi, että pääsit eroon suhteesta.

Vierailija
33/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus parisuhteeseen, jossa saat tuntea olevasi arvokas ihmisenä. Olet sietänyt nykyistä tilannetta aivan liian kauan! Mies on käyttänyt tilannetta härskisti vaan hyväkseen. Pettäjillä on aina tapana vähätellä näitä pettämisiä tyyliin: eihän se ollut mitään/ merkannut mitään ja ihan vaan "vahingossa" jouduin tuohon tilanteeseen. Ei kannata uskoa tämmöisiä. Niille toisille naisille, kun kerrotaan jotain aivan muuta ja lupaillaan kaikenlaista yhtälailla. Nyt kun jätät miehen, niin hän vasta saattaa himpun verran ymmärtää mitä menetti tai sitten ei.

Vierailija
34/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ero. Miehellä voi olla lapsiakin useammalle naiselle. Onko lapsimääräsi täynnä? Jos ei, sukupuolitauti voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Miehellä on täytynyt käydä todella huono tuuri, jos yhdestä on saanut sukupuolitaudin. Todennäköisintä on, että on ollut useamman kassa suojaamattomasti. Ei tunnusta enempää kuin mistä on jäänyt kiinni. Aikanaan voi joutua DNA-testeihin, jotta lapsille saadaan isät yms. Mies pääsee liian helpolla ja aivan kuin hän ei ymmärtäisi tekojensa seurauksia.

Mites minä nyt tämän nätisti sanoisin, mutta ei välttämättä ole tarvinnut olla huono tuuri, kun näillä seksiä tuntemattomien kanssa harrastavilla on myös yleensä sp-tauteja.

Vierailija
35/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, että naiselle on tärkeintä että "arki toimii", mitä se sitten tarkoittaakin. Pettäjien ja juoppojen kanssa se arki tuntuu toimivan, joten ei kannata suhdetta lopettaa tässä tapauksessa.

Vierailija
36/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde ja alat etsimään uutta miestä. Naisena ainakin saat seuraa koska vain haluat kun taas miehellesi asia ei varmasti ole niin helppoa

Vierailija
37/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin suhde ja alat etsimään uutta miestä. Naisena ainakin saat seuraa koska vain haluat kun taas miehellesi asia ei varmasti ole niin helppoa

Parempia vaihtoehtoja löytyy avoimeenkin suhteeseen kuin taudintartuttaja.

Vierailija
38/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempia vaihtoehtoja löytyy avoimeenkin suhteeseen kuin taudintartuttaja.

Avoin suhde ei ole tähän tilanteeseeni mikään ratkaisu, ensinnäkään sen takia, ettei mies osaa käyttää ehkäisyä panojensa kanssa. Sitä paitsi koen, että myös avoin suhde edellyttää luottamusta kumppaniin ja sovittuja sääntöjä. Mieheni ei tähän näköjään kykene, eikä myöskään olemaan rehellinen. Lisäksi tunnen itseni jo niin nolatuksi ja arvottomaksi tässä suhteessa, ettei minkäänlainen jatko enää houkuta.

Vierailija
39/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tahallinen sukupuolitaudin tartuttaminen on poliisiasia: rikosnimikkeenä pahoinpitely tai törkeä pahoinpitely. Sinuna tekisin rikosilmoituksen.

Vierailija
40/49 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikä määrä pettämiskertoja sinulle sitten riittää suhteen lopettamiseen? kysyppä tämä kysymys ihan ääneen itseltäsi.

Yksi kerta voisi vielä mennä ns. virheenä ,mutta tuo on jo todellakin sinua epäarvostavaa. Usko pois löydät sinua ja suhdetta arvostavan miehen vielä.