Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen, jolla on lapsia, hakee seurustelukumppania ylipäänsä? Ja valittaa vielä kun ei kelpaa "pakettina".

Vierailija
23.10.2019 |

Kun lähtökohta esim. Tinderin esittelyteksteissä on se, että kerrotaan miten on pieniä lapsia ja he ovat kaikki kaikessa, mikään ikinä ei voi olla yhtä tärkeää ja arki pyörii heidän ympärillään ja ehdoillaan jne.

Ok, niinhän se varmasti on, mutta miksi ihmeessä ihminen hakee tuollaisessa tilanteessa jotain kumppania? Kun tekstistä jo huokuu, että aika on kortilla ja se ylijäävä aika menee kaikki jälkikasvuun, ja mahdollinen kumppani olisi aika viimeisillä sijoilla prioriteettilistalla.

Kuka tuollaiseen haluaa edes lähteä:D Ja miksi pitää etsiä sitä kumppania jos sille ei ole edes oikeasti aikaa tai tilaa elämässä? Kaikkea ei voi saada. Ja ei ole mitenkään ihmeellistä tai väärin etteivät monet, varsinkaan lapsettomat, kelpuuta "koko pakettia". Varsin ymmärrettävää on.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, en ymmärrä miksi kukaan haluaa olla kakkonen omalle puolisolleen. Mitä järkeä käytetyssä miehessä...

Vierailija
2/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku joka on itse vastaavassa tilanteessa? Ainoa tilanne, jossa tuollaiseen kannattaa lähteä mukaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin. Mies tosin valehteli että haluaa lisää lapsia ja perheen myös mun kanssa mutta nyt on jo liian myöhäistä vaihtaa enkä jaksa muuttaa .

Vierailija
4/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuollainen paketti. Ja löysin miehen joka halusi valmiin paketin. Mies oli eronnut ja hänellä oli vanhempi lapsi, hän olisi aina halunnut ison perheen mutta ex-vaimo ei halunnut enempää lapsia. Miehelle kelpasi hyvin että sai valmiin perheen. Mies myös ymmärsi että ikää alkoi olla sen verran, että ihan nuorikkoa ei kannattanut etsiä uusia lapsia tekemään. Itse olin myös 40v tuolloin, enkä enää lisää lapsia tuossa iässä olisi tehnyt.

Vierailija
5/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että koska mulla on kaksi lasta niin ei ole oikeutta enää parisuhteeseen ja seksuaalisuuteen? Se nyt vaan on fakta että niihin lapsiin uppoaa aikaa ja läsnäoloa, mutta luulis että aikuinen ymmärtää sen eikä koe sitä kilpailuksi. Aikuisten tarpeet nyt vaan tulee lasten jälkeen. Minusta aivan normaali asia myös parisuhteissa ja en voi ymmärtää jos ei tätä ymmärrä.

Vierailija
6/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille olisi kiva löytää maksaja. Ja samalla ilmainen lapsenvahti, että pääsisi harrastuksiin, kun lasten isä ei pidä lapsiin mitään yhteyttä

Vierailija
7/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että koska mulla on kaksi lasta niin ei ole oikeutta enää parisuhteeseen ja seksuaalisuuteen? Se nyt vaan on fakta että niihin lapsiin uppoaa aikaa ja läsnäoloa, mutta luulis että aikuinen ymmärtää sen eikä koe sitä kilpailuksi. Aikuisten tarpeet nyt vaan tulee lasten jälkeen. Minusta aivan normaali asia myös parisuhteissa ja en voi ymmärtää jos ei tätä ymmärrä.

Ymmärsitkö tämän itsekin silloin, kun etsit kumppaneita ennen omia lapsia? Olitko monenkin lapsia huoltavan miehen kanssa suhteessa?

Vierailija
8/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa ihmetellyt. Olihan lehdessäkin yhden yh-isän avautuminen kuinka naiset eivät kelpuuta jo valmiiksi perheellistä miestä. En kuitenkaan ota näihin mitään kontaktia, vaikka onhan tuo toki surullista koska heitä näyttäisi olevan tosi paljon tuolla deittisivustoilla :(

Ite en varmaan perheellisenä jäisi ollenkaan Suomen kamaralle vaan koittaisin hakea esim. Virosta seuraa. Käsittäkseeni siellä ollaan hyvin perhekeskeisiä eikä toisen ''entinen elämä'' ole isona miinuksena.

Vierailija
9/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee monille ilmeisesti yllätyksenä, että suurimmalla osalla 35+ ihmisistä on lapsia, joten toinen ihminen, jolla on lapsia, on lapsetonta varteenotettavampi kumppaniehdokas. Ei se lapsettomuus ole läheskään aina ihmisessä plussaa.

Vierailija
10/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä. Eikö se ole pelkästään hyvä asia, jos yh kertoo jo esittelytekstissä lapsistaan ja siitä että he kuuluvat "pakettiin"? Näin ihmiset jotka eivät tällaista pakettia halua, osaavat siirtyä seuraavaan ja säästää kaikkien aikaa. Mutta saa kai sitä seuraa hakea kuka tahansa? Miten se sinulta on pois?

Vierailija
11/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä ihminen saa kumppania kaivata, vaikka olisi lapsia ja eronnut? Jokaisella kumminkin on ihan vapaa valinta lähteekö tuollaiseen suhteeseen vai ei. Kun se vielä ilmoitetaan heti ja suoraan, voi swaipata suorilla vasemmalle jos/kun ei kiinnosta. Jos yhtään epäilyttää, harmittaa ei kannata tähän lähteä.

Vierailija
12/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain lehdessähän naiset valitti, että miehet ei halua koko pakettia, jos lapset ovat vähän tummempia. Minusta ongelma on siinä, että nämä naiset ei tajua, että elämä on valintoja. Jokainen saa ihan vapaasti valita kumppaninsa. Ottaako paketin, vai lapsettoman

Vierailija
13/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei ole enää siinä määrin, mitä moni parisuhde vaatisi toimiakseen kunnolla. Harvaa kiinnostaa olla se, joka aina joustaa ja on tärkeysjärjestyksessä viimeisenä. Ydinperheessä tilanne on tietty toinen, vaikka siinä lapsia onkin. Ja ehkä siinäkin tapauksessa, että toinen on samassa tilanteessa tai sitten kaipaa esim. vain satunnaista seksiä/kevyttä tapailua. Mutta syvempi suhde on sit vähän eri asia.

Mä swaippaan yh:t, vuoroviikkoisät ym. aina vasemmalle, koska viimeisimmän seurusteluni jälkeen totesin, että en voi olla ihmisen kanssa, jolla on lapsia. Lapsissa itsessään persoonina ei ollut ongelmaa, mutta en jaksanut enää sitä jatkuvaa toisten ehdoilla elämistä ja omien tarpeiden syrjään lykkäämistä.

Ylipäänsä kaikki oli arjessa hankalampaa ja en tuntenut, että voin olla rennosti ja tehdä vapaasti niitä asioita, joista pidän. Perjantai-iltana olisin vain halunnut levätä työviikon päätteeksi ja lukea kirjaa viinipullon kanssa, mutta toinen olisi halunnut lähteä koko porukalla uimahalliin tai pelata Afrikan tähteä. Se tympi, koska ne tuntuivat uhrauksilta, enhän ollut lasten äiti!

Vierailija
14/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin lasten isästä kolmisen vuotta sitten ja tämän elämäntilanteen tiedostaen en ole missään vaiheessa etsinyt parisuhdetta. Seksisuhteita on ollut, pisin 1,5v.

Tosin tämän palstan mukaan tämäkin on väärin. Sinkkuna täytyy elää selibaatissa ja vaan odotella josko joskus se parisuhdeseksikumppani löytyisi, ei missään tapauksessa mitään "karuselleja" tai olet pilalla lopullisesti :D

No tähän en suostu vaan nautin elämästä, lasten ehdoilla toki. Parisuhde voi tulla jos on tullakseen mutta aktiivisemman etsimisen olen tietoisesti siirtänyt aikaan kun lapset alkavat olla omillaan. En halua tuhota enää yhtään suhdetta pikkulapsiperhearjella vaan viettää aikuisten aikaa silloin kun siitä on oikeasti rauhaa nauttia.

"Paketin" ottamisen ymmärrän niiltä jotka eivät ole saaneet omia lapsia vaikka olisivat halunneet tai pitävät lapsista mutta eivät halua lisääntyä enempää. Niitä taas en lainkaan ymmärrä jotka näitä paketteja yhdistelevät ja alkavat heti tehdä siihen lisää pikkupaketteja...

Vierailija
15/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla yhden lapsen yh:na oli aikaa myös seurustella yh-isän kanssa. Se oli alusta saakka selvää, että vaikka sittemmin kyllä lapsetkin tapasivat toisiaan, niin kyseessä oli kuitenkin meidän aikuisten suhde jonka ei haluttu sotkevan lasten elämää. So. useimmiten tavattiin lapsivapailla ja kumpikin tiesi, että saman katon alle ei muuteta niin kauan kuin jommalla kummalla on kotona asuvia lapsia.

Vierailija
16/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla yhden lapsen yh:na oli aikaa myös seurustella yh-isän kanssa. Se oli alusta saakka selvää, että vaikka sittemmin kyllä lapsetkin tapasivat toisiaan, niin kyseessä oli kuitenkin meidän aikuisten suhde jonka ei haluttu sotkevan lasten elämää. So. useimmiten tavattiin lapsivapailla ja kumpikin tiesi, että saman katon alle ei muuteta niin kauan kuin jommalla kummalla on kotona asuvia lapsia.

14. jatkaa, koska tästä unohdin mainita. Jos siis parisuhde aktiivisesti etsimättä sattuisikin löytymään, niin ehdoton edellytys sille olisi että asutaan erillään. Yhteenmuutto vasta kun asuisin kokonaan ilman lapsia, jos silloinkaan.

Vierailija
17/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan sä saat haluta vaikka kuun taivaalta. Mutta mitä annettavaa sulla on sitten parisuhteelle?

Vierailija
18/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aikuisten asia.

Varsinkin kun lapset isoja.

Nähty semmoinenkin ettei naishenkilö antanut miesystävän tavata lastaan, piti erillään jostain syystä.

Vierailija
19/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuttavaperheen äiti pyörii uusiosinkkuna deittipalveluissa ja kyllä tiuhaan vaihtuvat urokset menevät heittämällä hänen leikki-ikäisten lastensa ohitse. Mua säälitti ja harmitti, kun toinen heistä itki kotiovensa takana äidin ollessa sisällä uuden poikaystävänsä kanssa.

Vierailija
20/59 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuttavaperheen äiti pyörii uusiosinkkuna deittipalveluissa ja kyllä tiuhaan vaihtuvat urokset menevät heittämällä hänen leikki-ikäisten lastensa ohitse. Mua säälitti ja harmitti, kun toinen heistä itki kotiovensa takana äidin ollessa sisällä uuden poikaystävänsä kanssa.

Olisin tehnyt lasun tuosta mammasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän