Sähköhoito alkaa ensiviikolla
Kuulemma mikään muu ei enään toimi mun masennukseen ja siksi aloitetaan. Olen osastolla viikon ja saan 3 kertaa sähköä. Pelottaa ja mietin jos peruisin kaiken.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Jos muu ei auta, nii kannattaa mennä, joillakin tehoaa. Saattaa vaan tulla niitä muistikatkoja :/
Joo mulle on kerrottu noista muistikatkoksista.
Ei sitä pelätä tarvitse. On kuulemma tehokas hoito. Muisti voi pätkiä, mutta yleensä sanotaan, että vain väliaikaisesti.
Se toimii, ei satu, nukahdat, eikä se enää ole kuin leffoissa. Turhaan pelkäät, mutta juurikin tuo että tulee muistiongelmia. Jos osaat elää huonon muistin kanssa, niin mene ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Se toimii, ei satu, nukahdat, eikä se enää ole kuin leffoissa. Turhaan pelkäät, mutta juurikin tuo että tulee muistiongelmia. Jos osaat elää huonon muistin kanssa, niin mene ihmeessä.
Joo on minulle kerrottu miten anestesiassa annetaan ne sähköiskut. Sitten kouristelen jonkin aikaa ja hiljalleen herään.
Ootko kokeillut seksiä useita kertoja päivässä? Itsellä auttoi mutta sitten kuitenkin "pakkosähkötettiin" ja vaikutus oli itselleni sama kuin usealla peräkkäisellä orgasmilla, mutta sivuvaikutuksilla.
Sulle laitetaan kanyyli, sitten verenpainemittari, lätkiä ympäri päätä ja rintaan, tutkimaan aivoliikennettä ja sydäntä.
Toiseen käteen tulee mansetti.
Hoitaja laittaa naaman eteen happimaskin.
Lääkäri nukuttaa ja laittaa lihasrelaksantin, se lääke saattaa kirveltää mutta musta se tuntui kivalta.
Sitten hengittelet ja saatat kommentoida jotakin ja nukahdat.
Heräät kun kaikki on ohi.
Yksi käsi vain kouristaa, ei koko keho.
Päätä särkee sen päivän, mutta olo kohenee hetkessä.
Saattaa olla pää tai lihaksetki vähän kipeet, mutta verrattuna masennukseen, tuskin iso juttu. Ja pätkiihän sen masennuksenki takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo on minulle kerrottu miten anestesiassa annetaan ne sähköiskut. Sitten kouristelen jonkin aikaa ja hiljalleen herään.
Et kouristele, yksi käsen kouristaa josta näkee siis sen toimikoo.
Veljelleni tuli elinikäisiä ongelmia muistin kanssa. Hoidosta on aikaa yli 10 vuotta ja muisti on äärimmäisen huono. Minulle suositeltiin samaista hoitoa oman masennukseni hoitoon. En missään tapauksessa halunnut riskeerata muistiani, kun vierestä olen ne vaikeudet nähnyt.
Nyt aikaa on kulunut noin viisi vuotta siitä, kun tätä minulle ehdotettiin: en käytä mitään lääkkeitä, en käynyt sähköhoidossa - elämä kulkee normaaleja uriaan.
Jos muu ei auta, nii kannattaa mennä, joillakin tehoaa. Saattaa vaan tulla niitä muistikatkoja :/