Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa huolestuisit yöhikoilusta (30 v.)

Vierailija
22.10.2019 |

Missä vaiheessa yöllisestä hikoilusta pitäisi huolestua? Herään monesti aamulla yöpaita märkänä rinnuksen kohdalta. Pitääköhän olla huolissaan, vaikka en ole kuitenkaan läpimärkä? Ikää on 30.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin kuitenkin lääkäriin, jossa syykin selviää.

Olen sinua vanhempi ja olin silloin lähes 50 kun hikoilin öisin, enkä edes montaa kertaa. Luulin, että nyt ne on ne vaihdevuodet. Oli syksy, eikä kuuma. Minulla on myös uniapnea, enkä voi käyttää sitä laitetta, mutta en siltikään sen sairauden takia hikoile. Minulla ei sitten ollut vaihdevuosia, vielä. Lääkäri tutki rinnat ja määräsi mammoon ja ultraan. Sain sitten ikäviä uutisia eräänä perjantaina, sattui olemaan 13. päiväkin vielä. Syöpähän siellä oli. Minulla oli myös rintojen kutinaa, mutta sellaistahan nyt voi olla muutenkin. Mietin, että jätänkö tämän viestin lähettämättä, mutta en sittenkään. Toivottavasti et pelästy, olet kuitenkin noin nuori, joten syy on luultavammin ihan joku muu.

Haluan kuitenkin tuoda esiin, että näinkin se voi oireilla. Olin tosiaan ihan pää märkänä yöllä, mikä ei ollut minulle normaalia (paitsi helteellä)

Vierailija
22/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä itsellenikin tuli ensimmäisenä mieleen, joten alkoi heti pelottamaan. Ikävä kuulla, että siskollasi todettiin syöpä. :( Olen todella väsynyt, mutta minulla on kyllä stressiä.

Pitää myös kokeilla tuota peittojuttua ja yrittää seurata, vaikuttaako joku ruoka.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun bmi ja liikuntatottumukset?

Mulla oli nuorempana vuosia pahaa yöhikoilua, hikoilin parikymppisenä kun vaihdevuotinen h..ra sakastissa. Oon vasta myöhemmin yhdistänyt sen stressiin ja ylikuntoon, söin minimaalisesti ja liikuin ihan liikaa. Edelleen jos oon vetänyt rankemmat treenit niin hikoan ja pyörin hereillä yöllä vaikka olisinkin liikkunut aamusta.

Joskus myös tulevat menkat nostaa pienen kuumeen ja hikoiluttaa.

Nukutko muuten hyvin?

Vierailija
24/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tuota pelkästään siitä jos oon syönyt tulista ruokaa päivällä.

Vierailija
25/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun bmi on 19 ja liikun aika kevyesti, mutta joka päivä. Kävelen ja pyöräilen ja työni on lisäksi aika fyysistä. Nukun vaihtelevasti. Välillä ihan hyvin, mutta joskus heräilen öisin tai en saa unta.

Kiitos myös sinulle, joka kerroit syövästäsi. Ei haittaa, vaikka kerroit. Ikävää kuulla, että sinulla paljastui syyksi syöpä. Toivottavasti voit nykyään paremmin. Itse olen nuorempi, mutta toivottavasti ei ole mitään noin vakavaa.

Ap.

Vierailija
26/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä itsellenikin tuli ensimmäisenä mieleen, joten alkoi heti pelottamaan. Ikävä kuulla, että siskollasi todettiin syöpä. :( Olen todella väsynyt, mutta minulla on kyllä stressiä.

Pitää myös kokeilla tuota peittojuttua ja yrittää seurata, vaikuttaako joku ruoka.

Ap.

Siis minulla itselläni oli. Nyt siitä on jo aikaa, ja kaikki on hyvin. Toki aina kun tulee leikattuun rintaan jotain tuntemuksia, alkaa seuraamaan. Mutta en enää panikoi.

Toivottavasti et nyt tosiaan saa pelkotiloja minun kirjoituksestani. Ja ihan oikeasti menisin kyllä lääkäriin. Entäs kilpirauhasjutut? Onko tutkittu?

Vierailija
27/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli tuota ja taustalla oli hormonihäiriö. Tosin hänellä oli myös unihäiriöitä, tosi alhainen hemoglobiini ja muita epämääräisiä oireita.

Vierailija
28/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksitaudin ainoa oire voi olla yöhikoilu

Vierailija
29/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöhikoiluun voi olla monta syytä mutta yleisimmät taitaa olla:

1. Ylipaino

2. Huono ruokavalio

3. Alkoholi

4. Liian kuuma huoneenlämpö tai liian paksu peitto

5. Sokeritauti

6. Stressi

7. Häiriintynyt hormonitoiminta

8. Vaihdevuodet ja kuukautiset naisilla taitaa aiheuttaa yöhikoilua(?)

Siinä nyt muutama yleinen syy.

Harvinaisempia sitten on uniapnea ja syöpä.

Jäi varmasti osa pois mutta nuo nyt tuli mieleen.

Lääkäriin kannattaa mennä jos elintapoja muokkaamalla ei yöhikoilu lopu tai vähene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän