Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden kumppani on rekkakuski

Vierailija
22.10.2019 |

Tarvitsen apua, kumppanini on rekkakuskis ja luonnollisestikin täten aamu yheksästä yö yhteen töissä. Miten tämmöseen pitäs suhtautua, kun tuntuu et parisuhde pitää laittaa paussille moneksi päiväksi ja ei voi sopia riitojakaan kun toinen koko ajan saavuttamattomissa.

Kertokaa kokemuksia te, joiden puolisko on myös rekkakuski tai muuten töissä koko päivän monta päivää putkeen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä onneksi nautin yksinolosta. Mies siis keikkahommissa, normi viikko 6pv töissä, ei siis käy kotona siinä välissä. Jos tulee vaikka Espanjanreissu, on pari viikkoa poissa. Vastapainoksi sitten välillä pitkiä aikoja vapaalla kun ei ole vakituisessa duunissa, samoin itse eli välillä ollaan viikkotolkkuja yhdessä lähes 24/7. Kyllä helpottaa kun lähtee taas töihin jompikumpi osapuoli, itse teen satunnaisesti töitä jotka vie reissuun 2-4vrk. Lapsia ei ole mutta onhan tässä kaikenlaista muuta hoidettavaa (koira, okt) jotka sit vaan kumpikin vuorollaan joutuu yksin hoitamaan.

helpottaa et elämän rakkaus lähtee pois?

Vierailija
22/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on saavuttamattomissa sen ajan kun on ja homma jatkuu sitten taas.

mut eihän tommonen voi pidemmän päälle toimia. miten sitkun on lapsia? lapset eivät näe isäänsä/äitiään moniin päiviin.

Toimiihan tämä eroperheissä, miksei sellaisissa joissa äiti ja isä ovat saman katon alla? Ehkä et sovi tällaisessa ammatissa olevan puolisoksi, tai pitäisikö miehen harkita vaikka jotain lähiajoa?

Toimii vai? Vai onko lapset pakotettu olemaan erillään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman rekkakuskin tiedän eikä kellään ole ollut pikkulapsiarkea sitä työtä tehdessään. Yksi sanoi suoraan ettei ex halunnut hänen kanssaan lasta, toinen oli aloittanut kuljetushommat vasta lapsen ollessa koulussa. Eräällä ei lapsia, vaimo raskaassa vuorotyössä ja mies käy vieraissa...

En ehkä alkaisi perhettä perustamaan siinä tilanteessa, se kun voi olla hyvin rankkaa helpompaakin työtä tekeville.

no ei tässä nyt perhettä perusteta mut pitää sitä tulevaisuutta miettiä.

Vierailija
24/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään rekkakuskia. Olen ajatellut rekkakuskia yhden kerran. Asuin 90-luvulla Kalliossa ja kävelin pitkin Teollisuuskatua perjantai-iltapäivänä, kun huomasin hieman omituisesti kadun varteen parkkeeratun rekannupin, joka keinui tasaisen jytkytyksen takia. Näky nauratti sekä minua että kadun varrella päivystäneitä venäläisiä ja virolaisia proseja.

Ajattelin, että siellä se viikon rehkinyt perheenisi on aloittanut rentoutumisen n'ssikelemalla kauniin hron kanssa. Ja että toivottovasti palaa tauditonna ja bakteeritonna ehanan vaimonsa luo.

Vierailija
25/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mut eihän tommonen voi pidemmän päälle toimia. miten sitkun on lapsia? lapset eivät näe isäänsä/äitiään moniin päiviin.

Toimiihan tämä eroperheissä, miksei sellaisissa joissa äiti ja isä ovat saman katon alla? Ehkä et sovi tällaisessa ammatissa olevan puolisoksi, tai pitäisikö miehen harkita vaikka jotain lähiajoa?

Toimii vai? Vai onko lapset pakotettu olemaan erillään?

no eihän ne lapset duuniin mene mukaan, saatika valvo öitä odottaen isää/äitiä kotiin

Vierailija
26/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lähtee sunnuntaina ja tulee torstaina tai perjantaina. Minä oon kahden lapsen kanssa kotona, joista toinen lapsi vauva. Videopuheluita soitellaan monesti päivässä ja joskus esikoinen on isän mukana kyydissä. Meillä ei riitoja ole joten niiden sovitteluun en osaa vastata.

miten voit haluta tommosta elämää itelles saatika lapsille?

toivottavasti lapsenne eivät tuosta kärsi myöhemmin elämässään.

Meillä mies ajaa paljon, tällä hetkellä kuitenkin vain suomessa. Paljon tulee ylitöitä mutta se tarkoittaa että on sitten useampi kuukausi vuodessa kotona kun pankkiin on tehnyt tunnit. Ei tämä kuitenkaan ikuista ole 😊

silti, miten voi toimia? laittaa elämä ja parisuhde tauolle vaan toisen työn takia. miten itsekästä toimintaa rekkakuskilta

Voi hyvänen aika, elämä ja parisuhde tauolle? Tietysti vaikeeta jos on hieman lapsellinen, keskenkasvuinen ja/tai läheisriippuvainen. Itse taas en vois kuvitella tilannetta että molemmat olis normaali päivätyössä.

Vierailija
27/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä onneksi nautin yksinolosta. Mies siis keikkahommissa, normi viikko 6pv töissä, ei siis käy kotona siinä välissä. Jos tulee vaikka Espanjanreissu, on pari viikkoa poissa. Vastapainoksi sitten välillä pitkiä aikoja vapaalla kun ei ole vakituisessa duunissa, samoin itse eli välillä ollaan viikkotolkkuja yhdessä lähes 24/7. Kyllä helpottaa kun lähtee taas töihin jompikumpi osapuoli, itse teen satunnaisesti töitä jotka vie reissuun 2-4vrk. Lapsia ei ole mutta onhan tässä kaikenlaista muuta hoidettavaa (koira, okt) jotka sit vaan kumpikin vuorollaan joutuu yksin hoitamaan.

Lähtee pois? Lähtee TÖIHIN. Tekee vaan vähän pitempää "vuoroa" kuin useimmat. Ihmiset vaan on erilaisia, itse aika introvertti ja kuten sanoin, nautin siitä että saan olla itsekseni, en jaksa olla edes "elämän rakkauden" kanssa jatkuvasti. Ei tän nyt luulis olevan niin vaikeata ymmärtää. 

Vierailija
28/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään rekkakuskia. Olen ajatellut rekkakuskia yhden kerran. Asuin 90-luvulla Kalliossa ja kävelin pitkin Teollisuuskatua perjantai-iltapäivänä, kun huomasin hieman omituisesti kadun varteen parkkeeratun rekannupin, joka keinui tasaisen jytkytyksen takia. Näky nauratti sekä minua että kadun varrella päivystäneitä venäläisiä ja virolaisia proseja.

Ajattelin, että siellä se viikon rehkinyt perheenisi on aloittanut rentoutumisen n'ssikelemalla kauniin hron kanssa. Ja että toivottovasti palaa tauditonna ja bakteeritonna ehanan vaimonsa luo.

Sun fantasias … saattoihan se kuski ihan hyvin olla sinkku.

Vierailija
29/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lähtee sunnuntaina ja tulee torstaina tai perjantaina. Minä oon kahden lapsen kanssa kotona, joista toinen lapsi vauva. Videopuheluita soitellaan monesti päivässä ja joskus esikoinen on isän mukana kyydissä. Meillä ei riitoja ole joten niiden sovitteluun en osaa vastata.

Meillä mies ajaa paljon, tällä hetkellä kuitenkin vain suomessa. Paljon tulee ylitöitä mutta se tarkoittaa että on sitten useampi kuukausi vuodessa kotona kun pankkiin on tehnyt tunnit. Ei tämä kuitenkaan ikuista ole 😊

silti, miten voi toimia? laittaa elämä ja parisuhde tauolle vaan toisen työn takia. miten itsekästä toimintaa rekkakuskilta

Voi hyvänen aika, elämä ja parisuhde tauolle? Tietysti vaikeeta jos on hieman lapsellinen, keskenkasvuinen ja/tai läheisriippuvainen. Itse taas en vois kuvitella tilannetta että molemmat olis normaali päivätyössä.

mutta niinhän se on, jos toinen on monta päivää viikossa poissa ja ei olla yhteyksissä, niin kyllä se parisuhde siinä vaiheessa on tauolla, kuten aiemmin täällä joku sanoi. eihän siinä jutella tai jaeta elämää toisen kanssa, joten käytännössä eletään sinkkuelämää puolin ja toisin.

ja se et sulle sopii kyseinen järjestelmä, ei tee siitä jolle se ei sovi lapsellista/keskenkasvusta tai läheisriippuvaa.

Vierailija
30/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten se on jatkuvaa jos hän kävisi normaalissa työssä, 8h 5pvänä viikossa?

Lähtee pois? Lähtee TÖIHIN. Tekee vaan vähän pitempää "vuoroa" kuin useimmat. Ihmiset vaan on erilaisia, itse aika introvertti ja kuten sanoin, nautin siitä että saan olla itsekseni, en jaksa olla edes "elämän rakkauden" kanssa jatkuvasti. Ei tän nyt luulis olevan niin vaikeata ymmärtää. 

Vierailija
31/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rekkakuski, miehellä ns. virka-aikatyö. Ajan pitkää pätkää, lähtö yleensä sunnuntaina ja takaisin torstaina. Ei tämä periaatteessa ole ihmeellisempää kuin jos toinen tekisi viikot aamu- ja toinen iltavuoroa, näemme aika lailla yhtä paljon.

Ei viitsitä riidellä mistään turhanpäiväisestä kun viikossa emme ole fyysisesti samassa tilassa kuin rajoitetun ajan. En näe ammatissani mitään itsekästä, ajoin isoa autoa jo ennen tätä parisuhdetta.

Vierailija
32/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rekkakuski, miehellä ns. virka-aikatyö. Ajan pitkää pätkää, lähtö yleensä sunnuntaina ja takaisin torstaina. Ei tämä periaatteessa ole ihmeellisempää kuin jos toinen tekisi viikot aamu- ja toinen iltavuoroa, näemme aika lailla yhtä paljon.

Ei viitsitä riidellä mistään turhanpäiväisestä kun viikossa emme ole fyysisesti samassa tilassa kuin rajoitetun ajan. En näe ammatissani mitään itsekästä, ajoin isoa autoa jo ennen tätä parisuhdetta.

no hyvä että toimii teillä.

ja ainahan se on itsekästä jos laittaa työt parisuhteen eelle (tosin jos teillä toimii niin sit se on eri asia)

aiotteko hankkia lapsia? onko tommonen järjestely sinusta lapsille reilua, olla näkemättä toista vanhempaa moneen päivään?

Vierailija
33/41 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rekkakuski, miehellä ns. virka-aikatyö.

Miehet löytäneet toisensa, ihanaa!

Vierailija
34/41 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta niinhän se on, jos toinen on monta päivää viikossa poissa ja ei olla yhteyksissä, niin kyllä se parisuhde siinä vaiheessa on tauolla, kuten aiemmin täällä joku sanoi. eihän siinä jutella tai jaeta elämää toisen kanssa, joten käytännössä eletään sinkkuelämää puolin ja toisin.

ja se et sulle sopii kyseinen järjestelmä, ei tee siitä jolle se ei sovi lapsellista/keskenkasvusta tai läheisriippuvaa.

En ihan, tai siis ollenkaan ymmärrä tota "parisuhde on tauolla, eletään sinkkuelämää". Tulee suoraan mieleen nää Temppari-tyypit jotka on seukkauskumppanistaan ollu erossa 4h niin jo on niin kauhee läheisyydenkaipuu ettei vaan voi olla pettämättä. 

Ei meidän parisuhde mihinkään taukoa vaikka yhteydenpito rajoittuu yhteen tai kahteen lyhyeen puheluun /pv sinä aikana kun toinen on töissä. En oo ikinä ymmärtänyt miksi puolisoiden pitäis esim. soittaa toisilleen kymmenen kertaa päivässä, mutta no joo, erilaisia kaikki ollaan todellakin. 

Ihmetyttää vaan että miten siinä sitten pärjää(tte) jos se parisuhde ihan oikeesti loppuu syystä tai toisesta.

Vierailija
35/41 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokihan lapsetkin tottuu, ja varsinkin jos isä on aina ollut pitkiä aikoja poissa niin eihän ne lapset ns. paremmasta tiedäkään. Minunkin isäni oli paljon pois kotoa töiden takia, mutta ei se haitannut, koska äiti oli kuitenkin paikalla ja hyvä ja läheinen. Kyllä se riitti.

Vierailija
36/41 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:ta nyt riepoo rekkakuskeja vastaan? On paljon ammatteja, joissa matkustetaan (lentohenkilökunta, laivahenkilökunta, rekkakuskit, rakennusprojektiin liittyvät ammatit jne.) Ja se on pariskunnan päätettävissä painaako leipä ruokapöydässä enemmän kuin pakollinen poissaolo. Jolle se ei sovi, vaihtaa sitten kumppania.

Vierailija
37/41 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miten läheisriippuvaisia te olette, jos ette voi kuvitella pariskunnan olevan viikkoa erillään ilman jotain riutuvaa tuskaa tai suhteen tauolle laittoa? Itse viihdyn sekä sen puolisoni kanssa, että sitten omissa oloissani, ja kumpikaan ei sulje toistaan pois. Olen nainen ja ajan autoa työkseni myös. Pisimmillään voin olla viikonkin "tien päällä". Puolisolla on paikallaan pysyvä työ. Ei ole aiheuttanut ongelmia meidän parisuhteessamme. Oletteko muuten kuulleet sellaisesta, että ajamatta rekkaakin osa ihmisitä on töissä toisella paikkakunnalla viikot, kun se puoliso. Entä sitten ne,jotka ovat töissä laivalla esimerkiksi? Miksi siinä puolisossa pitäisi roikkua kiinni koko ajan?

Vierailija
38/41 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, miten läheisriippuvaisia te olette, jos ette voi kuvitella pariskunnan olevan viikkoa erillään ilman jotain riutuvaa tuskaa tai suhteen tauolle laittoa? Itse viihdyn sekä sen puolisoni kanssa, että sitten omissa oloissani, ja kumpikaan ei sulje toistaan pois. Olen nainen ja ajan autoa työkseni myös. Pisimmillään voin olla viikonkin "tien päällä". Puolisolla on paikallaan pysyvä työ. Ei ole aiheuttanut ongelmia meidän parisuhteessamme. Oletteko muuten kuulleet sellaisesta, että ajamatta rekkaakin osa ihmisitä on töissä toisella paikkakunnalla viikot, kun se puoliso. Entä sitten ne,jotka ovat töissä laivalla esimerkiksi? Miksi siinä puolisossa pitäisi roikkua kiinni koko ajan?

No kun ei se ole mikään oikea parisuhde jos ollaan yksikin yö erillään toisistaan. Jotkuthan täällä on suunnilleen sitä mieltä että parisuhde ei ole "oikea" jos ei nukuta saman täkin alla. 

Vierailija
39/41 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apllä tuskin on mitään rekkakuskeja vastaan vaan kysyy omaan tilanteeseensa liittyen.

Itse olen ollut vain tapailusuhteessa rekkamiehen kanssa ja kyllä se työ vei leijonanosan hänen ajastaan ainakin arkisin vaikka tekikin saman maakunnan sisällä työtä.

Toisella vaimo petti, tuli ero, kolmas pettää vaimoaan. Ilmeisesti siitä syystä että ne harvat vuorotöiden sallimat yhteiset hetket ei monelle riitä. Näillä ei sentään lapsia ole.

Vierailija
40/41 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee ruokaa siivoaa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi