Te joiden kumppani on rekkakuski
Tarvitsen apua, kumppanini on rekkakuskis ja luonnollisestikin täten aamu yheksästä yö yhteen töissä. Miten tämmöseen pitäs suhtautua, kun tuntuu et parisuhde pitää laittaa paussille moneksi päiväksi ja ei voi sopia riitojakaan kun toinen koko ajan saavuttamattomissa.
Kertokaa kokemuksia te, joiden puolisko on myös rekkakuski tai muuten töissä koko päivän monta päivää putkeen.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Se on saavuttamattomissa sen ajan kun on ja homma jatkuu sitten taas.
mut eihän tommonen voi pidemmän päälle toimia. miten sitkun on lapsia? lapset eivät näe isäänsä/äitiään moniin päiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut eihän tommonen voi pidemmän päälle toimia. miten sitkun on lapsia? lapset eivät näe isäänsä/äitiään moniin päiviin.
Toimiihan tämä eroperheissä, miksei sellaisissa joissa äiti ja isä ovat saman katon alla? Ehkä et sovi tällaisessa ammatissa olevan puolisoksi, tai pitäisikö miehen harkita vaikka jotain lähiajoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiihan tämä eroperheissä, miksei sellaisissa joissa äiti ja isä ovat saman katon alla? Ehkä et sovi tällaisessa ammatissa olevan puolisoksi, tai pitäisikö miehen harkita vaikka jotain lähiajoa?
mut onko se parasta lapsen kannalta? oma siskoni ainakin kärsi kun ei saanut olla molempien vanhempien kanssa, kuten mun veli. ja tietyllä tavalla en sovikaan, mut tuntuu pahalle heittää rakkaus hukkaan jos pystysin sopeutumaan, en vaan tiedä miten.
ja hän on isänsä firmassa töissä niin vaikeuttaa asioita, ei oikeen onnistu vaihto kun sit hänen isä suuttua ja en nyt halua et mun takia joutuu välit pistää poikki isäänsä.
Tarkoittaako tuo monen päivän poissaolo, että hän ajaa pitkää linjaa ilman jatkuvia pysähdyksiä? Silloin luulisi olevan aikaa puhua ajaessa, toki sen hetkinen sää, keli, liikenne ja vastaavat asiat huomioon ottaen. Soittelin aikoinani paljonkin ammattikuskeille vakuutusyhtiön ajanvaraajana. Useimmilla pitkää linjaa ajaneilla kuskeilla ei ollut mitään pientä juttuhetkeä vastaan. Aivan eri asia ovat jakeluauton kuljettajat, heillä on ajossa keskeytyksiä jatkuvasti, eikä välttämättä lainkaan aikaa ja keskittymismahdollisuutta kevyeenkään jutteluun, saati oikeaan keskusteluun. Toisaalta, jos puolisosi on vuorokausia poissa, tokihan hänellä pitää olla lepoaikaakin, eikö silloinkaan voi keskustella vai onko teidän pakko olla kasvokkain?
Tiedän 2 kapua. Toinen jäi pysyvästi maihin. Toinen otti vaimon ja lapset mukaan laivalle. (kuoli lasten ollessa pieniä)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tuo monen päivän poissaolo, että hän ajaa pitkää linjaa ilman jatkuvia pysähdyksiä? Silloin luulisi olevan aikaa puhua ajaessa, toki sen hetkinen sää, keli, liikenne ja vastaavat asiat huomioon ottaen. Soittelin aikoinani paljonkin ammattikuskeille vakuutusyhtiön ajanvaraajana. Useimmilla pitkää linjaa ajaneilla kuskeilla ei ollut mitään pientä juttuhetkeä vastaan. Aivan eri asia ovat jakeluauton kuljettajat, heillä on ajossa keskeytyksiä jatkuvasti, eikä välttämättä lainkaan aikaa ja keskittymismahdollisuutta kevyeenkään jutteluun, saati oikeaan keskusteluun. Toisaalta, jos puolisosi on vuorokausia poissa, tokihan hänellä pitää olla lepoaikaakin, eikö silloinkaan voi keskustella vai onko teidän pakko olla kasvokkain?
ajaa tosiaan helsinkiin ja takasin ja toki matkoilla aikaa jutella, mutta itellä oma elämä niin en voi sen mukaan töitä esim laittaa. ja eihän se sama asia ole kuin kasvokkain juttelu.
Tietämäni muutama rekkakuski on joko ajautunut sinkuksi tai pettää vaimoaan, syytä voi arvailla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut onko se parasta lapsen kannalta? oma siskoni ainakin kärsi kun ei saanut olla molempien vanhempien kanssa, kuten mun veli. ja tietyllä tavalla en sovikaan, mut tuntuu pahalle heittää rakkaus hukkaan jos pystysin sopeutumaan, en vaan tiedä miten.
ja hän on isänsä firmassa töissä niin vaikeuttaa asioita, ei oikeen onnistu vaihto kun sit hänen isä suuttua ja en nyt halua et mun takia joutuu välit pistää poikki isäänsä.
Saitko sinä olla molempien vanhempiesi kanssa?
Jos et käy töissä ei ole hyvä. Jos käyt töissä niin ei ole silloinkaan hyvä.
Mies ajoi rekkaa aikaisemmin, puutavara-autoa lähinnä. Se oli suoraan sanottuna perheestä kotona olevalle äidille ja vauvalle.
Lähea ikinä koskaan milloinkaan ei voinut suunnitella mitää yhteisiä menoja esim. illaksi. Todella usein siellä joku rekka hajos, tiet huonossa kunnossa, joku toinen rekkakuski jäi tien päälle ja sitä jäätiin auttamaan, tai ihan mitä tahansa muuta viivytystä mitä voi kuvitella.
Mies vaihto perheen takia duunia kun esikoinen oli puoli vuotta. Kyllä on nyt toisen lapsen vauva-ajasta osannut nauttia kun mies on illat kotona ja muutenkin säännöllinen työaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hän on isänsä firmassa töissä niin vaikeuttaa asioita, ei oikeen onnistu vaihto kun sit hänen isä suuttua ja en nyt halua et mun takia joutuu välit pistää poikki isäänsä.Saitko sinä olla molempien vanhempiesi kanssa?
sori, selitin huonosti, unohin sanoo et molemmat sisarukset on puolikkaita, eli oon ainut jolla on vanhemmat ollu elämässä aina.
veli joutu elää ilman mun isää koska asu äidillään ja sisko joutu elää ilman isää koska se hylkäs sen.
Vierailija kirjoitti:
Mies ajoi rekkaa aikaisemmin, puutavara-autoa lähinnä. Se oli suoraan sanottuna perheestä kotona olevalle äidille ja vauvalle.
Lähea ikinä koskaan milloinkaan ei voinut suunnitella mitää yhteisiä menoja esim. illaksi. Todella usein siellä joku rekka hajos, tiet huonossa kunnossa, joku toinen rekkakuski jäi tien päälle ja sitä jäätiin auttamaan, tai ihan mitä tahansa muuta viivytystä mitä voi kuvitella.
Mies vaihto perheen takia duunia kun esikoinen oli puoli vuotta. Kyllä on nyt toisen lapsen vauva-ajasta osannut nauttia kun mies on illat kotona ja muutenkin säännöllinen työaika.
sanoitko sä sille et joko sä tai duuni vai miten se suostu luopuu työstään?
Vierailija kirjoitti:
Jos et käy töissä ei ole hyvä. Jos käyt töissä niin ei ole silloinkaan hyvä.
koska tästä onkin kyse tässä aiheessa. erittäin törkeää ja loukkaavaa tulla tollein kommentoimaan kun joku tarvitsee apua!
Meillä mies lähtee sunnuntaina ja tulee torstaina tai perjantaina. Minä oon kahden lapsen kanssa kotona, joista toinen lapsi vauva. Videopuheluita soitellaan monesti päivässä ja joskus esikoinen on isän mukana kyydissä. Meillä ei riitoja ole joten niiden sovitteluun en osaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lähtee sunnuntaina ja tulee torstaina tai perjantaina. Minä oon kahden lapsen kanssa kotona, joista toinen lapsi vauva. Videopuheluita soitellaan monesti päivässä ja joskus esikoinen on isän mukana kyydissä. Meillä ei riitoja ole joten niiden sovitteluun en osaa vastata.
miten voit haluta tommosta elämää itelles saatika lapsille?
toivottavasti lapsenne eivät tuosta kärsi myöhemmin elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toivottavasti lapsenne eivät tuosta kärsi myöhemmin elämässään.
Meillä mies ajaa paljon, tällä hetkellä kuitenkin vain suomessa. Paljon tulee ylitöitä mutta se tarkoittaa että on sitten useampi kuukausi vuodessa kotona kun pankkiin on tehnyt tunnit. Ei tämä kuitenkaan ikuista ole 😊
Muutaman rekkakuskin tiedän eikä kellään ole ollut pikkulapsiarkea sitä työtä tehdessään. Yksi sanoi suoraan ettei ex halunnut hänen kanssaan lasta, toinen oli aloittanut kuljetushommat vasta lapsen ollessa koulussa. Eräällä ei lapsia, vaimo raskaassa vuorotyössä ja mies käy vieraissa...
En ehkä alkaisi perhettä perustamaan siinä tilanteessa, se kun voi olla hyvin rankkaa helpompaakin työtä tekeville.
Mä onneksi nautin yksinolosta. Mies siis keikkahommissa, normi viikko 6pv töissä, ei siis käy kotona siinä välissä. Jos tulee vaikka Espanjanreissu, on pari viikkoa poissa. Vastapainoksi sitten välillä pitkiä aikoja vapaalla kun ei ole vakituisessa duunissa, samoin itse eli välillä ollaan viikkotolkkuja yhdessä lähes 24/7. Kyllä helpottaa kun lähtee taas töihin jompikumpi osapuoli, itse teen satunnaisesti töitä jotka vie reissuun 2-4vrk. Lapsia ei ole mutta onhan tässä kaikenlaista muuta hoidettavaa (koira, okt) jotka sit vaan kumpikin vuorollaan joutuu yksin hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toivottavasti lapsenne eivät tuosta kärsi myöhemmin elämässään.Meillä mies ajaa paljon, tällä hetkellä kuitenkin vain suomessa. Paljon tulee ylitöitä mutta se tarkoittaa että on sitten useampi kuukausi vuodessa kotona kun pankkiin on tehnyt tunnit. Ei tämä kuitenkaan ikuista ole 😊
silti, miten voi toimia? laittaa elämä ja parisuhde tauolle vaan toisen työn takia. miten itsekästä toimintaa rekkakuskilta