Mitä vähän erikoisempaa voisin leipoa?
Oon siis työkokeilussa sellaisessa paikassa, jossa saa tehdä kaikenlaisia leipomuksia, niin olisko kellään ehdottaa mitään erikoisia leipomista, joka kutenkin sopis sellaselle, joka ei osaa leipoa? Taitoja ei oo mihinkään erikoiseen, mutta haluja on kokeilla. Ja siis osaan kuitenkin pullat ja piirakat eli perusjutut,eli ei mitään liian tylsää.
Kommentit (11)
Taatelikakku, tiikerikakku, mokka- ja rocky road -palat, kääretorttu, pavlova, Ellen Svinhufvud-kakku, Runebergin tortut, prinsessakakku, cheese cake
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Juurekset ovat nyt sesongissa, niistä saa leivottua hyviä makeita leivonnaisia. Esim. punajuuri-suklaakakku ja palsternakkakakku onnistuvat varmasti myös harjaantumattomalta leipurilta. Porkkanakakku on aina varma valinta mutta jos tuntuu liian tylsältä, siitäkin voi kokeilla erilaisia variaatioita. Itse olen tykästynyt sveitsiläiseen versioon.
Sitruunamarenkipiirakka. Key lime pie.
Britakakku on älyttömän hyvää. Mä laitan täytteeksi kertamaahtoa ja jäisiä marjoja.
Juustosarvet
Pullapitsa
Karjalanpiirakat
Raakapuurolla täytettyjä canneloniputkia.
Donitsit uunissa tehtyinä. Sellasia donitsipeltejäkin on myytävinä. Ja vielä kun jaksat ne kuorruttaa/koristella, niin takuuvarma menekki.
Jokin sesonkiherkku. Kurpitsapiirakka?
Siellä paikassa on varmaan ohjeita.