Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omat hiukset raivostuttaa :(

Vierailija
22.10.2019 |

En saa näitä lähes ikinä näyttämään hyviltä. Jos otan kampaajalla jonkun kampauksen niin näyttävät ehkä puoli päivää hyviltä jos oli hyvä tekijä. Itse jos teen saman niin lopputulos on ihan ok. Tuohon menee aikaa ja joutuu käyttämään fööniä/suoristusrautaa/kiharrinta, minkä vuoksi ei voi kovin usein tehdä. Hiukset muutenkin hennot ja kuivat niin en halua rasittaa niitä jatkuvilla lämpökäsittelyillä.

Hiukset on pitkähköt ja malli on ihan perus, mutta pelkästään säännöllinen pesu+hoito ja päivittäinen harjaus ei riitä. Nämä hapsottaa, menee takkuun, saattaa mennä kesken päivän likaisen näköisiksi ja liimautua toisiinsa rumasti jostain kohtaa päätä. Kaiken lisäksi nämä menee keskeltä takaraivoa pyörteelle 😩 näyttää niin typerältä ellei harjaa hiuksia siitä yli. Ja kun ne ei pysy siinä kunnolla vaan koko ajan pitäisi olla korjaamassa, vaikka olisi hiukset kiinnikin. Toinen ärsyttävä tekijä on se, että nämä jotenkin nousee jakauksen kohdalla liikaa ylöspäin ja sitten lässähtää heti sen jälkeen. Mitkään tuuheuttavat suihkeet ja mömmöt ei korjaa tätä kuin hetkeksi.

Ajaisin nämä pois jos en pitäisi niin paljon pitkistä hiuksista. Polkka, lyhyeksi kynitty saati mikään siili ei sovi sitten yhtään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas valitusvirsi, mutta johonkin piti purkautua tästä elämää suuremmasta ongelmasta.

Vierailija
2/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kokeillut pesemistä oliiviöljysaippualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut jotain niitä hiuksille tarkoitettuja palasaippuoita ja luonnonkismetiikkamerkkien shampoita, joissa on oliiviöljyä. Ne öljyt kai kerääntyy mun hiuksiin eikä huuhtoudu kunnolla pois, koska hiukset näyttää pesunkin jälkeen likaisilta ja rasvaisilta sekä päänahka kutisee. Tällä hetkellä ihan perus xz-shampoo käytössä.

Muutenkin hiukset jotenkin hauraan ja kuivan oloiset koko ajan sekä päänahka kuiva, mutta silti menee tosi nopeasti likaisen/rasvaisen näköisiksi. Aivan sama käyttääkö edes hoitoainetta saati mitään muita tuotteita. Pesen joka toinen päivä, mutta alkaa tehdä mieli siirtyä päivittäiseen pesuun. No pootakin kokeilin muutaman kuukauden joskus, mutta ei sopinut yhtään mulle, pää hilseili ja hiukset oli entistä kamalammat.

Musta tuntuu etten ymmärrä mun hiustyyppiäkään oikein enkä löydä sille sopivia tuotteita.

Vierailija
4/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljyhoitoa oon muuten testannut myös muutaman kerran ja niiden jälkeen nämä oli täysin katkeilevat kuivat korput.

Vierailija
5/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut jotain niitä hiuksille tarkoitettuja palasaippuoita ja luonnonkismetiikkamerkkien shampoita, joissa on oliiviöljyä. Ne öljyt kai kerääntyy mun hiuksiin eikä huuhtoudu kunnolla pois, koska hiukset näyttää pesunkin jälkeen likaisilta ja rasvaisilta sekä päänahka kutisee. Tällä hetkellä ihan perus xz-shampoo käytössä.

Muutenkin hiukset jotenkin hauraan ja kuivan oloiset koko ajan sekä päänahka kuiva, mutta silti menee tosi nopeasti likaisen/rasvaisen näköisiksi. Aivan sama käyttääkö edes hoitoainetta saati mitään muita tuotteita. Pesen joka toinen päivä, mutta alkaa tehdä mieli siirtyä päivittäiseen pesuun. No pootakin kokeilin muutaman kuukauden joskus, mutta ei sopinut yhtään mulle, pää hilseili ja hiukset oli entistä kamalammat.

Musta tuntuu etten ymmärrä mun hiustyyppiäkään oikein enkä löydä sille sopivia tuotteita.

Mä oon siis käyttänyt ihan tavallista oliiviöljypalasaippuaa hiustenpesuun, mutta siinä on se juttu, että se pitää huuhdella ihan tosi huolellisesti pois! Ei riitä vastaava huuhtelu kuin sampoon kanssa. Tuo, että hiukset näyttävät pesun jälkeen likaisilta, kuulostaa siltä, että olet huuhdellut liian vähän. Sitten suunnilleen kerran viikossa kannattaa huuhdella laimennetulla etikalla, ettei saippua kerrostu hiuksiin.

Sen takia suosittelin tuota, että minulla on myös hankalat hiukset, ja oliiviöljysaippualla peseminen on tehnyt niistä edes vähän paremmat.

Vierailija
6/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuheutta saa kivasti kreppiraudalla!

Vierailija
7/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukki on aina oiva vaihtoehto.

Vierailija
8/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pese hiuksia niin, etteivät ne kerkeä kuivua kunnolla ennen nukkumaanmenoa. Paras olisi tietysti föönata kuiviksi. Onhan föönissä se kylmäpuhalluskin, jos ei halua lämpöä käyttää.

Jos hiukset eivät pysy nätisti ponnarilla, niin kannattaa kokeilla ns. puhelinlankaponnareita. Laittaa vaan tarpeeksi kireälle, niin pysyy paremmin kuin tavallinen hiuslenkki.

Vierailija
9/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kuivashampoota?

Vierailija
10/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuollainen hiuslaatu -kuten minullakin- on turhaa taistella vuosikausia, kun ratkaisukin löytyy. Lyhennä hiuksia rutkasti.

Lyhyt polkkatukka pysyy kurissa ja on helppo laittaa, vaikka olisikin takkuuntuvat hiukset.

Vierailija
11/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan laita hiuksia kiinni jotenkin? Leteille, sykerölle, mitä tahansa?

Minullakin on pitkä, takkuuntuva tukka (vaikkakin ilman noita mainitsemiasi muita ongelmia) enkä vaan yksinkertaisesti pidä hiuksia auki kuin harvinaisissa erityistilaisuuksissa.

Tuli mieleen, että voisit ehkä lopettaa hiustesi ja päänahan kuivattamisen alkoholilla. Ja miettiä, että onko muotoilutuotteet ihan tosi pakollisia. Väärät muotoilutuotteet tekevät enemmän ongelmia kuin poistavat niitä.

Vierailija
12/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä takkuuntumiseen, synnynnäisesti heikon hiuslaadun lisäksi: liian kuumalla vedellä peseminen, saunominen ilman hiusten suojaamista, föönaus sekä suoristus liian kuumalla, ylimääräiset värjäykset (tyvivärjäyksen yhteydessä), värinpoisto (KILLER!), vääränlaisen harjan käyttä, hiusten hankaaminen, yksipuolinen ruokavalio, stressin tai muun tekijän aiheuttamat hormonaaliset muutokset, pesun yhteydessä puutteellinen huuhtominen, huonolaatuisten muotoilutuotteiden käyttö ja niiden käyttäminen liian suurina määrinä.

Vierailija
13/13 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, miltä hiukset näyttää kosteassa ilmassa, kun niissä on liikaa muotoilutuotteita... lopputulos on todennäköisesti paljon huonompi, kuin ilman tuotteita! Tämä vuodenaika on semmoinen.