Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma kylpyhuone, sietää vai purkaa

Vierailija
22.10.2019 |

Siinäpä vasta pulma. Edellisten omistajien remontoima ja tietysti myös heidän maun mukaan tehty. Ihan järkyt kaakelit jotka ei sovi tähän taloon ja varsinkaan meidän remontoimaan tyyliin ollenkaan. Kunto on kuitenkin hyvä ja sen puolesta ei vaihto olisi vielä ajankohtainen ollenkaan. Mitä tekisit? Kaakelimaali voisi olla yksi vaihtoehto, mutta jotenkin vierastan sitäkin... en tiedä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysremppa kylppärissä on helposti 20-30 k€, joten itse voisin sietää väärin valittuja kaakeleita.

Vierailija
2/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskailin itse saman asian kanssa. Kuka on vielä 2010 halunnut ruskeat kaakelit kylppäriin??? Onneksi samalla vessan remontoidessaan, valitsivat sinne neutraalit sävyt.

En ole vielä remontoinut. Päätin sietää ja säästää vielä muutaman vuoden ja teettää sitten samalla kylppärin viereiseen komeroon kodinhoitohuoneen erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysremppa kylppärissä on helposti 20-30 k€, joten itse voisin sietää väärin valittuja kaakeleita.

Ei tuohon saa mitenkään menemään tuota summaa! Kyseessä siis pieni wc/suihku jossa rakenteet on kunnossa. Pinta ei vaan vastaa makuamme. Ap

Vierailija
4/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama probleema. Päädyin ekonomisista ja ekologisista syistä siihen etten remppaa vaan yritän kevyemmillä keinoilla pelastaa sen mikä pelastettavissa on. Tähän vaikutti kyllä sekin että kylppäri oli ainoa huone asunnossa joka sentään on remontoitu 2000-luvulla, keittiö (jonka olen rempannut) oli 80-luvulta ja muu asunto alkuperäiskunnossa 50-luvulta.

Kaakelimaali ei käsittääkseni ole kovin pitkäikäinen ratkaisu, itse olen suunnitellut keraamista pinnoitusta jonka löysin googlettamalla.

Vierailija
5/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakelimaali on ihan vihoviimeistä. Ette koskaan saa siistiä jälkeä. Itse sietäisin mielummin ne rumat kaakelit, kun ottaisin sellaista jälkeä kylpääriini.

Vierailija
6/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaaminen on ekologisin tapa päivittää se. Maalikaupasta käsittelyohjeet. Kustantaa enintään satasia. Samalla voitte kitata ja häivyttää vanhojen kalusteiden reikiä, jos niitä on. Mitään ei tarvitse purkaa eikä asbestitarkastusta tehdä.

Korjaatte myöhemmin kunnolla jos vielä haluatte.

Vierailija
7/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaakelimaali on ihan vihoviimeistä. Ette koskaan saa siistiä jälkeä. Itse sietäisin mielummin ne rumat kaakelit, kun ottaisin sellaista jälkeä kylpääriini.

Huono jälki johtuu tunaroinnista. Väärä maali, hutiloiva maalari.

Vierailija
8/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sietäisin jos uudehko ja hyväkuntoinen.Yrittäisin saada kivemmaksi muunlaisin keinoin...pyyhkeillä ja purnukoilla...Ei se nyt niin kamala voi olla.

Vierailija
9/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskailin itse saman asian kanssa. Kuka on vielä 2010 halunnut ruskeat kaakelit kylppäriin??? Onneksi samalla vessan remontoidessaan, valitsivat sinne neutraalit sävyt.

En ole vielä remontoinut. Päätin sietää ja säästää vielä muutaman vuoden ja teettää sitten samalla kylppärin viereiseen komeroon kodinhoitohuoneen erikseen.

Ruskea on kohta taas muotia ja ekan kerran kun näät sellaisen kylppärin instassa tai avotakassa, niin ne alkaa sullekin kelvata. Vähän kärsivällisyyttä niin voit tuntea olevasi edelläkävijä.

Vierailija
10/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruskea on kohta taas muotia ja ekan kerran kun näät sellaisen kylppärin instassa tai avotakassa, niin ne alkaa sullekin kelvata. Vähän kärsivällisyyttä niin voit tuntea olevasi edelläkävijä.

Hahaa olen edelläkävijä, meille tuli tummanruskeat laatat kph lattiaan jo 2015 😆

Vierailija
11/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea väri on tulossa muotiin ja harmaat ja muut neuraalisävut jäämässä taka-alalle ja nyt jokaisessa kodissa.

Kaakelien väri on kyllä helppo hävyittää, jos ei tykkää väristä, kalusteilla ja tekstiileillä.

Vierailija
12/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskea väri on tulossa muotiin ja harmaat ja muut neuraalisävut jäämässä taka-alalle ja nyt jokaisessa kodissa.

Kaakelien väri on kyllä helppo hävyittää, jos ei tykkää väristä, kalusteilla ja tekstiileillä.

No näitä ei ole helppo häivyttää, sellaista ällöä vaaleanvihertävän kukertavaa. Vanhanaikaista rakennusajankohtaan nähden, kylppärin tekivät reilu 10v sitten mutta tyyli on vanhempaa. Lisäksi keskellä menee boordikaakeli jossa kohokuviota joka ei mene piiloon maalillakaan. Ap

Vierailija
13/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa koko talo ruskeaksi niin ei erotu niin pahasti?

Vierailija
14/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin 2005 noita vihreitä kaakeleita boordeineen vielä tehtiin. Ihan järkyttävän rumia nykyään.

Vierailija
15/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin pinnoitusvaihtoehtoja kuin kaakelimaali. Mikrosementti ja keraaminen pinta esimerkiksi. Ei läheskään niin kallis kuin kokonainen remontti purkuineen ja siistimpi ja kestävämpi kuin maalaus.

Vierailija
16/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin pinnoitusvaihtoehtoja kuin kaakelimaali. Mikrosementti ja keraaminen pinta esimerkiksi. Ei läheskään niin kallis kuin kokonainen remontti purkuineen ja siistimpi ja kestävämpi kuin maalaus.

En oikein tykkää noista mikrosementtijutuista, tuosta keraamisesta pinnasta en ole kuullutkaan, pitänee googlata. Kuitenkin sen verran hinnakkaita ja työläitä nuo ovat että viisain kai säästää nekin rahat suosiolla sitten joskus tehtävään kaakelien vaihtoon. Ap

Vierailija
17/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tykkää noista mikrosementtijutuista, tuosta keraamisesta pinnasta en ole kuullutkaan, pitänee googlata. Kuitenkin sen verran hinnakkaita ja työläitä nuo ovat että viisain kai säästää nekin rahat suosiolla sitten joskus tehtävään kaakelien vaihtoon. Ap

Kyllähän laatoittaa voi vanhojen laattojen päälle. Onnistuu keneltä vain jos tekee rauhassa.

Vierailija
18/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän laatoittaa voi vanhojen laattojen päälle. Onnistuu keneltä vain jos tekee rauhassa.

Olen kuullut kyllä että noinkin tehdään. Epäilyttää että tuleeko hyvä. Ap

Vierailija
19/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskea on muotia taas! Siis oikeesti on. Ruskeat kaakelit on pop!

Vierailija
20/29 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin koko kylppärin huumorilla ja oikein korostaisin niitä värivalintoja pyyhkeillä ja muulla. Ei se nyt niin kamala voi olla, ihan turha purkaa ja stressata. Sitten joskus on ehkä pakko taas.

Kaikki kylppärit asuntomainoksissa on ihan samanlaisia nykyään. Ja keittiöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi