Mulla on Helsingin kantakaupungin vuokra-asunto AirBNB käytössä. :)
En asu siellä lainkaan vaan muijani kämpässä. Teen hyvää tiliä kuukaudessa ja saan vielä asumistuet päälle. Kauppa se on mikä kannattaa, suosittelen!
Kommentit (31)
Petoksesta tuomio kun tulee ei paljon naurata. Ei Kela maksa asumattomaan asuntoon asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Petoksesta tuomio kun tulee ei paljon naurata. Ei Kela maksa asumattomaan asuntoon asumistukea.
Mistä ne sen voi tietää? Kalustaa normaalsti Ikealla kämpän, nimi on ovessa kuten kuuluu. Postia tulee nykyään vain harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne sen voi tietää? Kalustaa normaalsti Ikealla kämpän, nimi on ovessa kuten kuuluu. Postia tulee nykyään vain harvoin.
kyllähän noita tulee ilmi... joku voi hyvinkin ilmoittaa että kämpässä väki vaihtuu jne...
Sopparissa kielletty, mutta toki ihmiset niitä vuokraa. Ei kantakaupungissa ainakaan tunneta naapureita.
Työttömien kadehtijahan se siellä taas tarinoi.
Eiks pieni kittari olisi parempi idea?
Vierailija kirjoitti:
Sopparissa kielletty, mutta toki ihmiset niitä vuokraa. Ei kantakaupungissa ainakaan tunneta naapureita.
Tyhmä ottaa riskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurit hermostuu kun porukka ramppaa, vuokraaja aiheuttaa vahingon ja pakko kutsua huoltomies jne, vain ajan kysymys...
Voi tulla vankeustuomio (ehdollinen ainakin) jos jää kiinni. En itse ottaisi riskiä. Jos ei ottaisi asumistukea, niin sitten ehkä....
Vierailija kirjoitti:
Mä jäisin ainakin heti kiinni, tässä naapurit kyllä tuntee kaikki toisensa. Kun olen reissussa, mun sisko tulee hoitamaan kissaa ja silloinkin kerron naapureille tästä järjestelystä, muuten kyllä ihmettelisivät kun vieras ihminen liikkuu mun asunnossa. Terveisiä vaan kantakaupungista.
Ihan yleistä on.
Otaniemen teekkarikämpissä tätä ja yleensäkin kaupungin kämpissä.
Käykää katsomassa airbnb -ilmoituksia yksiöistä. Soittaako kello?
(yhteiskuntaa ja veronmaksajia kusestaan niin rankasti silmään koko ajan että ei ole mikään ihme että verot nousevat ja velkaa pitää ottaa lisää. Olemme sinisilmäisiä typeriä narreja.)
Hyvä juttu. Kuulostaa, että rahat menevät kiertoon.
Kyllähän tuota tapahtuu, varsinkin sellaisilla, joilla on jo luottotiedot menneet. Se on vaan se kaunis päivä, kun Kela pyytää tiliotteet nähdäkseen onko asumistuki mennyt vuokraan tai näkee tulorekisteriotteen vuokratuloista tarkistaessaan onko tulot nousseet, se ei ole kiva päivä sitten.
Köyhien rahat menevät pääsääntöisesti kaikki kotimaiseen kulutukseen. On vain hyvä, että siihenkin vähään saadaan turistin rahaa väliin. Vain typerimmät yksilöt osoittavat sormeella.
Veikkaan ap:n olevan provo, mutta kyllä joku noin toimii ja riski on todella iso. Ei todellakaan riittäisi tällaisessa tapauksessa, että aiheetta maksettu asumistuki maksettaisiin takaisin. Ja jos sattuisi tarvitsemaan Kelan rahoja tulevaisuudessa, taitaisi olla aika suurella prosentilla vähennettyjä ne massit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuota tapahtuu, varsinkin sellaisilla, joilla on jo luottotiedot menneet. Se on vaan se kaunis päivä, kun Kela pyytää tiliotteet nähdäkseen onko asumistuki mennyt vuokraan tai näkee tulorekisteriotteen vuokratuloista tarkistaessaan onko tulot nousseet, se ei ole kiva päivä sitten.
Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että pyytää AirBNB tuotot samalle tilille jota käyttää tukitilinä? Tuilla maksetaan vuokra ja AirBNB tulot omalle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että pyytää AirBNB tuotot samalle tilille jota käyttää tukitilinä? Tuilla maksetaan vuokra ja AirBNB tulot omalle tilille.
En tarkoittanut sitä vaan sitä, että verotiedoista paljastuisi ylimääräiset tulot. Tosin ymmärtäisikö ap tehdä näistä tuloista veroilmoitusta? Silloin hän on entistä enemmän kusessa, jos verovirastolle paljastuu verottamattomat tulot, ja nehän tuppaavat paljastumaan.
Siinä muuten olin väärässä, että ap joutuisi vaikeuksiin Kelan kysyessä tiliotetta maksetuista vuokrista, koska kyllähän ap maksaa vuokraa.
Varmastikin juuri näin