Sain tietää, että exälläni oli väkivaltainen lapsuus, en tiennyt siitä suhteemme aikana
Asia tuli tiettyjen tapahtumien takia ilmi. Suhteemme aikana hänellä oli välit jäässä vanhempiinsa eikä halunnut puhua syistä. Tietysti ajattelin, että taustalla on isoja asioita.
Mutta vaikka ajattelin noin, olen nyt järkyttynyt siitä tiedosta, että hänen lapsuudenkodissaan oli fyysistä väkivaltaa. Hän oli suhteemme aikana masentuneisuuteen taipuvainen ja näen tämän nyt ihan eri valossa. (Tunnen masentuneisuuteen taipuvaisia ihmisiä, heillä on tähän eri syitä.)
Kommentit (4)
Tuo tieto ei enää auta tedän kariutunutta parisuhdetta, eikä muuta mennyttä miksikään muuksi. Mikäli tyyppi ei mene terapiaan keskustelemaan elämänsä solmukohdista, se ei koskaan kykene käsittelemään asioita lopullisesti, eikä pääse niistä yli. Se valitettavasti vie samat ongelmat ja "matkatavaran" seuraavaan suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tieto ei enää auta tedän kariutunutta parisuhdetta, eikä muuta mennyttä miksikään muuksi. Mikäli tyyppi ei mene terapiaan keskustelemaan elämänsä solmukohdista, se ei koskaan kykene käsittelemään asioita lopullisesti, eikä pääse niistä yli. Se valitettavasti vie samat ongelmat ja "matkatavaran" seuraavaan suhteeseen.
Suhteemme oli ihan ok, mutta ehkä hänellä oli sitten huonompi olo omista syistään ja mies myös halusi lopettaa suhteen.
Olen nyt tosiaan ollut sen verran tekemisissä, että ajattelen, että nuo lapsuuden kokemukset nousevat vaikuttamaan nyt kun hän vanhenee ja hänellä nuo käsittelemättömät asiat alkavat vaivata.
Mutta en tosiaan suhteen aikana kokenut, että hän olisi siihen tuonut näitä asioita. ap
Se, mikä itseäni todella vaivaa, on se, että itselläni on myös rikkinäinen perhetausta. Ei varsinaisesti väkivaltainen, mutta katsoin sivusta väkivaltaa ja minuakin on laiminlyöty lapsena tietyssä elämänvaiheessa. Nyt mietin, olenko sen takia tuntenut yhteyttä exääni, että meissä on jotain samankaltaisuutta taustan vuoksi, mikä yhdistää. Vaikka tutustuessa häneen olen ajatellut, että meitä yhdistävät ihan muut asiat. Ja sitten olen kokenut, että meillä "synkkaa" ja siinä onkin tällainen juttu taustalla. ap
ok