Miksi 2020-luvulla työssä käyvät vanhemmat eivät pysty maksamaan edes ruokaa?
Vuokran maksaminenkin tekee tuskaa. Laskuja jää rästiin ja maksuhäiriömerkinnät paukkuvat. Ruoka haetaan leipäjonoista. Yhä useammalla on maksuhäiriömerkintä. Näin vaikka samalla perhekoot ovat pienentyneet.
Kommentit (8)
Ihmisillä ei olisi taloudellisia huolia jos asumiskulut vain olisivat paljon pienemmät. Vaikka kaikki muut hinnat säilyisivät ennallaan, niin asumiskulujen esim. puolittuminen ratkaisi melkein kaikki toimeentulo-ongelmat. Poskettomat asumiskulut kasvukeskuksissa on suomalaisen yhteiskunnan ylivoimaisesti suurin yksittäinen epäonnistuminen.
Johtuu ihan siitä että palkka on liian pieni verrattuna elinkustannuksiin. En aina edes pärjää palkallani seuraavaan tiliin asti. Ei pysty harrastamaan mitään mihin menis rahaa, tai syömään ulkona, tai käymään ystävien kanssa viihteellä baarissa. Ei ole ihmekkään että syrjäydytään tänne kotiin ja viestitellään jossain vauvafoorumissa:(
Kakkahattutäti kirjoitti:
Elämänhallinnan taidot ovat yhä useammalla puutteelliset. Uusavuttomuutta on paljon.
Jopa normituloiset valittavat rahattomuutta, rahat on aina loppu ja eletään kädestä suuhun.
Joo, se on elämänhallinnan puutetta että työnantaja kuten Posti laskee palkkoja 30-50%.
Olet yksi palstan surkeimmista trolleista.
Kiky ei vähentänyt tulojasi senttiäkään. Euro taas antaa mahdollisuuksia mutta jos ahneet ja kyvyttömät vasemmistopoliitikkosi eivät osaa niitä hyödyntää niin hommaa paremmat poliitikot. Monessa muussa maassa asiat on hoidettu talouden osalta paljon paremmin.
Kun ne vähät rahat annetaan rikkaalle vuokraisännälle joka kuukausi, voiko muuta odottaakaan??
Siis ihmettelen miten vuokraisäntä on monille tärkeämpi (rahassa mitattuna) kuin omat lapset... :O
Kakkahattutäti kirjoitti:
Elämänhallinnan taidot ovat yhä useammalla puutteelliset. Uusavuttomuutta on paljon.
Jopa normituloiset valittavat rahattomuutta, rahat on aina loppu ja eletään kädestä suuhun.
Ei pidä paikkansa. Itse olen jo melkein 60v ja taidot on kyllä hallinnassa. Palkka vaan ei riitä. Ja usko pois, kyllä niitä raha-asioita on paperilla käyty läpi monet kerrat. Jotenkin joskus tuntuu niin turhauttavalta että niska limassa painat töitä menemään, mutta vapaalla ei ole rahaa edes leffalippuun....tai siis on, mutta se on pois ruuasta. Työ koti työ koti. Ei mitään järkee!
Ei osata tehdä itse ruokaa, mikään tavallinen ei käy, pitää päästä matkustamaan, hankkia kallis asunto ja sinne vermeet viimeisen päälle. Ei osata säästää ja sitten vasta ostaa, kaikki pitää saada mitä muillakin on.
Näin sitten käy että palkka tai työttömyyskorvaus ei tietenkään riitä.
Vanha viisaus SUU SÄKKIÄ MYÖTEN pätee yhä.
Ei mulla muuta
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua