Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtarjoukset/ te-palvelut...?

Vierailija
22.10.2019 |

Te-palvelut - uudistakaa jo nihkeä, vanhakantainen konseptinne tähän päivään! Tarjotkaa osaamista aloille, joille on aitoa kysyntää. Uudenmaan TE-toimiston johtaja Jarmo Ukkonen - herää jo sinäkin!

(... meillä on turismia, modernia majoituspalvelua, kielitaitoa ja sinä stna lähetät vastuuhenkilönä meille samaa sovinistista peetä vuodesta toiseen...)

Hesarissa oli kiva juttu omakotitalkkareista. Sain itsekin "valvoittavan" työtarjouksen. Sähköpostinvaihto oli miellytävää, mutten ole räystäiden tai aitojen korjaaja. Olen itseoppinut maalajaa, laatoittaja, vesieristäjä, suunnittelija ja stailaaja. Minulla on paksu portfolio-kansio osaamisestani, mutta se ei ole koskaan kiinnostanut te-toimistoa. Miksi? Olen näillä töillä maksanut lasteni opiskelut maailmalla.

Toimistotyö. Olen esittänyt palkkatukikorttia, mutta se on tuntunut täydeltä tyrmäykseltä. Sillä on huono karma. PK-yritykset eivät halua viranomaissotkuja (... Jarmo, miksi vientiyrityksiä ei kiinnosta? Miksei palkkatukia mainosteta heille? Uusimaa on jää aina erityistukien ulkopuolelle?)

Muita esimerkkejä työtarjouksista? Kertokaa? Millaisia haluaisitte?

N50 (laskuttaja/kirjanpitäjä, kielenkääntäjä (eng, de, fr, ru), suunnittelija ja bloggaaja.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi nyt punainen lanka sinun aloituksestasi puuttumaan .

Vierailija
2/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et siis enää tee maalaus yms hommia, joita aiemmin olet tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule kotoa hakemaan. Sinun tehtävä on ottaa yhteyttä yrityksiin, laitaa cv:t ja Linkeldn ym.kuntoon. Turhaan virastopomoa haukut.

Vierailija
4/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyit siis siitä, että TE-toimisto ei ole pystynyt tarjoamaan juuri sinun koulutustasi vastaavaa työtä?

Ei tuo talotalkkarihomma nyt ihan pieleen mennyt minusta. Sitä paitsi 50 alkaa olla jo korkea ikä haettaessa mitä tahansa työtä. Sinuna hakisin ja ottaisin vastaan sen, mitä tarjotaan.

Vierailija
5/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdä niitä hommia, jos alalta ei löydy töitä-

Kaikkea sitä tyhmällä tuleekin mieleen kysyä?

Vierailija
6/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Lappiin turistitöihin tuolla kielitaidolla. Kirjanpitoakin varmaan siellä tarvitaan.

Vierailija
7/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä saanut aloituksesta oikein mitään tolkkua. Miten joku sovinistinen pee liittyi johonkin asiaan?

Vierailija
8/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdä niitä hommia, jos alalta ei löydy töitä-

Kaikkea sitä tyhmällä tuleekin mieleen kysyä?[/quote Ap ei siis osaa myydä osaamistaan? Kuitenkin messevä portfolio hällä. Vai onko sittenkään?

Vierailija
9/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa alan töitä, sillä minulla on taloushallinnon yliopistotutkinto ulkomailta. Olen itseoppinut. Portfoliollani ei ole painoarvoa.

Suomessa olisi paljon sisustusalan/matkailun edistämisen töitä ja osaajia, joihin ei kohdisteta työtarjouksia (vaikka aihetta olisi). En siis kohdista kritiikkiäni itseeni.

Vierailija
10/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjouksiahan ei kukaan edes halua. Ja syystä. Ei tiedä, mihin hevelettiin mahdollisesti joutuukaan.

Vierailija
11/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa alan töitä, sillä minulla on taloushallinnon yliopistotutkinto ulkomailta. Olen itseoppinut. Portfoliollani ei ole painoarvoa.

Suomessa olisi paljon sisustusalan/matkailun edistämisen töitä ja osaajia, joihin ei kohdisteta työtarjouksia (vaikka aihetta olisi). En siis kohdista kritiikkiäni itseeni.

Kyllä kannattaisi kohdistaa! Ulkomaan paperi voi olla mitä tahansa ja portfoliolla pyyhkiä persettä, jos et osaa markkinoida oikeaa osaamistasi työnantajille. Taidat olla tyhjän puhuja.

Vierailija
12/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyit siis siitä, että TE-toimisto ei ole pystynyt tarjoamaan juuri sinun koulutustasi vastaavaa työtä?

Ei tuo talotalkkarihomma nyt ihan pieleen mennyt minusta. Sitä paitsi 50 alkaa olla jo korkea ikä haettaessa mitä tahansa työtä. Sinuna hakisin ja ottaisin vastaan sen, mitä tarjotaan.

Minulla on töitä, mutta olen yllättynyt kuinka vanhakantaista on tarjonta pääkaupunkiseudulla. Miksei tarjota ostosapua, käsityöapua, sisustusapua, myyntistailausta vanhuksille yms, vain talkkarointia.

ps. en saanut koskaan mahdollisuutta esittää itseoppimiani taitoja, se oli pointti. Toimistotyöntekijälle siis tarjottiin talkkarin hommia.

Vierailija
13/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on töitä, mutta olen yllättynyt kuinka vanhakantaista on tarjonta pääkaupunkiseudulla. Miksei tarjota ostosapua, käsityöapua, sisustusapua, myyntistailausta vanhuksille yms, vain talkkarointia.

ps. en saanut koskaan mahdollisuutta esittää itseoppimiani taitoja, se oli pointti. Toimistotyöntekijälle siis tarjottiin talkkarin hommia.

Turhaan vingut, mitä muiden sinulle pitäisi tarjota. Perusta oma yritys, niin voit myydä sitä, mitä haluat!

Vierailija
14/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei edelleenkään avaudu mulla, tunnen itseni täysin saappaaksi, sry. Vai köyhien vanhustenko se palkanmaksajaksi tulisi vielä ruveta. Niitä rikkaita vanhuksia ei taida riittää. Eikä ne halua työttömiä putsaamaan räystäitään.

Vierailija
15/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaisi kohdistaa! Ulkomaan paperi voi olla mitä tahansa ja portfoliolla pyyhkiä persettä, jos et osaa markkinoida oikeaa osaamistasi työnantajille. Taidat olla tyhjän puhuja.

Ei kannata, olen urani maailmalla tehnyt. Olen huolissani osaavasta nuorisosta. Heille pitää työkkärin kohdistaa tarjontaansa. Miksi on vanhakantaisia talkkareita, muttei airbnb:n osaajia jne.

Vierailija
16/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit aiemmin esiin vanhukset, ei heitä kiinnosta airbnb:n osaajat, talkkari kyllä saattaa kiinnostaakin. Ketkä sun ja nuorison palveluita siis haluaa/tarvitsee, kohdistakaa te tarjontanne siihen suuntaan.

Vierailija
17/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan vingut, mitä muiden sinulle pitäisi tarjota. Perusta oma yritys, niin voit myydä sitä, mitä haluat!

En tarvitse työtä, en perusta, enkä myy. Haluan vain työtarjousten vastaavan kysyntää ja todellista osaamista!

Vierailija
18/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otit aiemmin esiin vanhukset, ei heitä kiinnosta airbnb:n osaajat, talkkari kyllä saattaa kiinnostaakin. Ketkä sun ja nuorison palveluita siis haluaa/tarvitsee, kohdistakaa te tarjontanne siihen suuntaan.

Miksei heitä kiinnostaisi palvelu luotettavalta taholta? Kyllä vanhusväestöltä vapautuu talkkaroinnin alueella kohteita, jotka kipeästi kaipaavat raivausta ja stailausta. Minusta tässä on jo uudistumisen saumaa. On paljon kiinteistöjä, joilla olisi vielä vuokrausarvoa, mutta omistajat arkoja ja kokemattomia. En siis ymmärrä miksei kunnat tarjoa ns. kolmannen osapuolen apua/työtarjousten osoituksia. Aina vain samaa.

Vierailija
19/19 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjouksen perusta on työnantajan ilmoittama avoin työpaikka. Älä ukkosille valita, vaan yrittäjille, jotka tekevät vääränlaista työtä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi