Tk:n vastaanottovirkailija, ei antanut aikaa samalle lääkärille?!
Lääkäri oli tosi mukava ja otti tutkinnan alle asiani, hän sanoi, että tutkii ja laittaa minut labroihin. Sitten sanoi, että varaa tiskiltä hänelle 45-60min aika ensi kerraksi.
No menin tiskille ja ekaksi virkailija tiuskii miksi noin pitkä aika?????
Sanoin, että lääkäri haluaa niin pitkän ajan, että voi rauhassa tutkia yms, en minä tiedä. Kysy lääkäriltä.
Sitten kysyy missä asun ja siitä se sitten alkoi kälättämään, että tämä on keskustassa asuvien tk, sinä kuulut länteen.
Kysyin eikö nykyään itse saa päättää mihin menee? Että haluan saman lääkärin joka otti asiani tosissaan.
Ei. Menet länteen.
Asuin ennen keskustassa joten tuo oli tuttu paikka, nyt mietin mahtaako lääkäri jolla kävin tutkia asiaa enempää vai joudunko uudestaan selittämään asiat läpikotaisin.
Juuri tämän rumban takia en aiemmin ole jaksanut lähteä tähän.. nyt jo oli raskasta, kun mulla on puhevika, niin joudun toistamaan asioita yms
Kommentit (21)
Sotii hoidon jatkuvuus periaatetta vastaan. Ei taida olla sillä enää väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia touhua.ei hätää.
Eli tutkiiko lääkäri asiaa vaikken hänelle enää menekkään?
Eli laittaa labroihin ja tutkii onko oireilla ja sairaudella yhteyttä?
No sinä kyllä saat asioida siellä, missä haluat, ei tarvitse vaihtaa terveysasemaa tai lääkäriä! Nyt vaan uudestaan soittamaan, perut aiemman ajan, jos se tuli jonnekin toiseen paikkaan ja toiselle lääkärille ja varaat uuden ajan tälle lääkärille, jonka luona jo kävit.
Jos ei onnistu, jätä soittopyyntö tk:sta vastaavalle lääkärille, pyydä vaikka jotain tuttuasi soittamaan, jos sun on hankala hoitaa puhelimitse itse.
Ei terveydenhoitaja voi päättää, missä asioit. Voit valita minkä tahansa tk:n ja valinta on voimassa seuraavan vuoden (et voi siis vaihtaa taas toiseen ennenkuin vuosi on kulunut). Mutta sinun tapauksessasihan tk pysyy samana kuin ennenkin ja sinulla on siihen oikeus.
Tässä vielä linkki, löytyy lisää vaikka kuinka
https://stm.fi/hoitopaikan-valinta
https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeu…
"Potilas voi valita häntä hoitavassa terveydenhuollon yksikössä häntä hoitavan lääkärin tai muun laillistetun terveydenhuollon ammattihenkilön, esimerkiksi sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan, niissä rajoissa kuin terveydenhuollon yksikön tarkoituksenmukainen toiminta sallii valinnan.
Potilaan jatkohoito on toteutettava siten, että ohjataan häntä aiemmin hoitaneen lääkärin tai hammaslääkärin hoitoon aina kun se on hoidon asianmukaisen järjestämisen kannalta mahdollista."
Tulosta vaikka tuo Valviran ohje ja menet varaamaan uuden ajan, annat vast.ottohoitajalle paperin nähtäväksi.
t. 4 ja 5
Mä soitin ja se sanoi, että soita huomenna niin nähdään lääkärin tekstit että voidaan varata oikeanlainen aika.
Vierailija kirjoitti:
Mä soitin ja se sanoi, että soita huomenna niin nähdään lääkärin tekstit että voidaan varata oikeanlainen aika.
Pääset siis samalle lääkärille, jolla jo kävit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset siis samalle lääkärille, jolla jo kävit?
Niin minä sanoin hänelle, että haluan samalle.
Jos sen saman lääkärin ajat menee kaikki liian pitkälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisitko hänelle puhelinaikaa.
Mutta enin kysy puheli. Itse ajanvarauksesta, etkö muk pääse hänelle käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, kysyn huomenna. Eli en peru jo nykyistä länsi-aikaa, varaan soittoajan tälle nykyselle lääkärille jos ei ole aikaa käymiseen?
Kuvitteletko, että kun lääkäri näkee, ettet ole enää hänen potilas, hän heittää sinun kansion roskakoriin?
Eli hän tänään heitti kansiosi roskakoriin, kun huomasi varatun aikasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, kysyn huomenna. Eli en peru jo nykyistä länsi-aikaa, varaan soittoajan tälle nykyselle lääkärille jos ei ole aikaa käymiseen?
En ole tuo puhelinaikaa ehdottanut, mutta jos lääkäri oli sitä mieltä, että pitkä aika seuraavaksi, varaa ihmeessä ihan käyntiaika. Kyllä se aika sieltä löytyy. Ja samalle lääkärille siis. Vaihda siis vain aika toiseen, jos sait jo jollekin vieraalle lääkärille. Paremmin tulee asiasi hoidettua, jos sait mielestäsi hyvän avun tuolta lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko, että kun lääkäri näkee, ettet ole enää hänen potilas, hän heittää sinun kansion roskakoriin?
Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo puhelinaikaa ehdottanut, mutta jos lääkäri oli sitä mieltä, että pitkä aika seuraavaksi, varaa ihmeessä ihan käyntiaika. Kyllä se aika sieltä löytyy. Ja samalle lääkärille siis. Vaihda siis vain aika toiseen, jos sait jo jollekin vieraalle lääkärille. Paremmin tulee asiasi hoidettua, jos sait mielestäsi hyvän avun tuolta lääkäriltä.
Okei, yritän huomenna selittää tilanteen paremmin.
Kiitos muuten asiallisesta avusta :)
Nää tk jutut on mulle niin uusia
Miten päädyit tuolle lääkärille alun alkaenkaan, jos kerta kuulut jollekin toiselle terveysasemalle?
Vierailija kirjoitti:
Mikä kansio? Millä vuosisadalla elät?
Ja naurettava ohjeistus sekin, että laita ystäväsi soittamaan ellet itse pysty... jep, ei vaitiolovelvollisuudesta mitään tietoja. Te ootte noloja.
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit tuolle lääkärille alun alkaenkaan, jos kerta kuulut jollekin toiselle terveysasemalle?
Soitin aikaa ja sanoin, että olen pääterveysasemalla ennenkin hoitanut asiat.
Ihan kiltisti aina antaneet sinne ajan, aina ennen käynyt olen ehkäisyneuvolassa siellä, joten tuttu paikka.
Nyt tämä tiskillä oleva oli jotenkin aiheesta eri mieltä..