Miehille vinkki: naisvaltaisella alalla on helppo yletä johtotehtäviin.
Aloitin sairaanhoitajaopinnot noin 10 vuotta sitten. Miespuolinen kurssikaveri on jo ylihoitaja 5000 euron palkalla mukavassa päivätyössä ja itse edelleen sairaanhoitajana osastolla kolmivuorotyössä.
Kommentit (14)
Totta kai. Eihän naiset pysty organisoimaan yhtään mitään. Kyllä siihen tarvitaan mies, etteivät työpäivät kulu siihen, että kanalauma vain juoruilee keskenään.
No se miespuolinen kurssikaveri on varmaan suorittanut terveystieteen opinnot yliopistossa?
Sama huomattu. Vierailun päiväkodilla erään työtehtävän vuoksi ja kaikki työntekijät olivat naisia, mutta isopomo oli mies.
Myös omalta humanistiselta yliopistoalaltani ne muutamat miehet ovat työllistyneet ja edenneet urallaan hyvin, myös sinne johtoasemiin. Naiset tekevät pätkää pätkän perään.
Just eräässä järjestöhommassa tuli vastaan vakisuhteeseen vasta palkattu mies, jonka kanssa lounastimme. Avautui, että ei hän oikeastaan edes tiennyt sen enempää itse työstä kuin järjestömaailmasta ja oli jopa hieman yllättynyt kun oli saanut pestin. No niin, mietin minä. Pallien perusteella palkattu. Työ nimittäin on ihan varmasti todella haluttu ja voin kuvitella, että sitä on hakenut 50 pätevää naista ja yksi läpällä hakenut mies ja se mies sitten valittiin.
Näin se menee myös varhaiskasvatuksessa. Miespuolinen työkaveri on yhtäkkiä esimiesasemassa ilman mitään pätevyyttä siihen.
Opetusalalla myös miehistä leivotaan aina rehtoreita tai perustetaan joku kiva turha päällikkövirka miehelle.
Naiset kieltäytyvät . Toki nuori sukupolvi voi olla kunnianhimoisempaa.
Naiset itse valitsette miehet johtotehtäviin. Ja kyllä sen ymmärtääkin, naisista ei yleensä ole johtajiksi.
Miehenä olen kyllä huomannut sen että naiset yleensä itse toivovat että mies on pomona.
Ystäväni mies opiskeli sosiaali alalla päihde puolta(noin 80%) naisia niin ei siinä kauaa mennyt kun hän oli työpaikallaan esimies asemassa.
Tiedä sitten vaikuttaako hänen äijämäisyys asiaan kun hän on todella määrätietoinen,hän myös kohtelee naisia todella hyvin sekä hänellä on lihaksikas kroppa.
Toki ei kaikki miehet naisvaltaisilla aloilla ylene esimiehiksi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset itse valitsette miehet johtotehtäviin. Ja kyllä sen ymmärtääkin, naisista ei yleensä ole johtajiksi.
Annapas esimerkkiä missä ruohonjuuritason naiset pääsee valitsemaan johtotasoa.
No jaa.
- Hän on varmasti itse hakeutunut niihin tehtäviin ja sinä et.
- Hoitoalalle ei kyllä kannata lähteä etenemismahdollisuuksien perässä. Ei siellä yleensä juuri mihinkään edetä. Tai jos edetään, palkassa se ei ainakaan näy.
Riippuu varmasti yksilöstäkin. Itsellä ei miehenä ole mitään halua esimiestehtäviin. Ihan tyytyväisenä alemmalla tasolla.
Niin? Monella ns. miesvaltaisella työpaikalla taitavin tekijä on nainen. Syy? Se vaatii tietynlaista kyvykkyyttä olla menemättä massan mukana.
Siinä onkin jokaisen miehen unelmien täyttymys: johtaa laumaa leireittäin toisiaan vihaavia naisia joiden käytöstavat saavat ISIS-aktiivit näyttämään pyhäkoululaisilta.
Myös sähkömies joutuu usein johtotehtäviin