Isänpäivä lahja: millainen on työkalupakki tarpeellisella sisällöllä? Mitä ostan?
Eli miehelläni on ensimmäinen isänpäivä, niin ajattelin ostaa tämän ekan lahjan kun 7kk ikäinen poika ei vielä ymmärrä mikä on homman juju. Tulevina vuosina "poika saa hankkia" (eli askarella) lahjat, mutta tämän ekan järjestän minä.
Ollaan tehty tässä silloin tällöin pikku remppoja ja oon huomannut että ruuvimeisselit on aina "hukassa" ja tajusin että vaikka autotallissa on vaikka mitä, niin asunnon puolella ei ole ja sitten käytön jälkeen meisselit jää "jonnekin" ja on aika hukassa.
Eli ajattelin ostaa sellaisen työkalupakin missä on "starttipaketti" eli jos on jotain pientä asunnon puolella niin sieltä löytyisi (ja palautuisi) ne meisselit. Mutta mitä muuta kuin ruuvimeisseleitä? Vasara? Mulla lyö pää tyhjää.
Kommentit (30)
Minä olen keittiön laatikossa pidettävällä Ikean 8 euron työkalusetillä saanut useimmat pikkuhommat tehtyä. Omasta verstaasta haen sitten jos tarvii jotain muutakin kuin lyödä yksi naula, ruuvata yksi ruuvi tai kiristää tuolinjalkoja... no, tuohon kiristämiseenkin hakee jo mieluummin räikän ja hylsyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkupotkuraivarit, jos itse saat paistinpannun :D
Mies on ostanut meidän 4 vuoden aikana mulle synttärilahjoina: mikro, tehosekoitin, paistinpannu ja iittalan taika peltipurkki sekä viimeisimpänä akkuväännin.
Ja tuo iittalan purjjukki oli kaikista epämieluisin. Ostetaan hyötylahjoja toisillemme, mä en tykkää turhasta krääsästä.
Ap
Eikö nuo työkalut ole vähän turhaa krääsää, jos et tiedä mitä mies tarvii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei saa pidettyä nykyisiäkään järjestyksessä miksi hankkisit niitä lisää?
Muutettiin vuosisitten omakotitaloon ja miehellä on autotallin puolella ja ne on ostettu enemmän sitä varten kun kodin juttuihin. Tiedän kyllä etten halvimpia työkaluja osta, mutta haenkin nyt mitä kaikkea yleisempiä työkaluja kodin puolella olisi hyvä olla.
Se onkin liian raskas ponnistus hakea niitä sieltä autotallista vaan niitä pitää olla riipin raapin siellä asunnossakin joita ei kuitenkaan koskaan löydä kun niitä tarvii.
Kerton esimerkin eiliseltä: laitettiin lämpömittari seinään. Tosin ensin mies meni autotalliin ja haki meisselin. Meisseli olikin väärä (ei huomanut katsoa ruuvin päätä) ja mies meni ruuvin kanssa talliin valitsemaan sopivaa meisseliä. Tuli takaisin, ruuvasi ruuvin ja vei meisselin taksaisin.
Jos meisselit olisi olleet sisällä säilössä olisi ollut helpompaa. Mittanauhaa ja vasaraakin täytyy aina mennä hakemaan tallista ja viedä sinne takaisin.
Ostamalla siis jotain työkaluja tuplana että olisi jotain kodinkin puolella, se säästäisi aikaa ja vaivaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei saa pidettyä nykyisiäkään järjestyksessä miksi hankkisit niitä lisää?
Muutettiin vuosisitten omakotitaloon ja miehellä on autotallin puolella ja ne on ostettu enemmän sitä varten kun kodin juttuihin. Tiedän kyllä etten halvimpia työkaluja osta, mutta haenkin nyt mitä kaikkea yleisempiä työkaluja kodin puolella olisi hyvä olla.
Se onkin liian raskas ponnistus hakea niitä sieltä autotallista vaan niitä pitää olla riipin raapin siellä asunnossakin joita ei kuitenkaan koskaan löydä kun niitä tarvii.
Kerton esimerkin eiliseltä: laitettiin lämpömittari seinään. Tosin ensin mies meni autotalliin ja haki meisselin. Meisseli olikin väärä (ei huomanut katsoa ruuvin päätä) ja mies meni ruuvin kanssa talliin valitsemaan sopivaa meisseliä. Tuli takaisin, ruuvasi ruuvin ja vei meisselin taksaisin.
Jos meisselit olisi olleet sisällä säilössä olisi ollut helpompaa. Mittanauhaa ja vasaraakin täytyy aina mennä hakemaan tallista ja viedä sinne takaisin.
Ostamalla siis jotain työkaluja tuplana että olisi jotain kodinkin puolella, se säästäisi aikaa ja vaivaa.
Ap
*reps*
Rautakaupoissa, Motonetissä ja Biltemassa myydään valmiita työkalusettejä. Osta sellainen.
Mitä, jos miehen kanssa porukalla katsoisitte ne tarpelliset sinne kodin puolelle jo olemassa olevista niin ei tarvitsisi turhaa ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos miehen kanssa porukalla katsoisitte ne tarpelliset sinne kodin puolelle jo olemassa olevista niin ei tarvitsisi turhaa ostaa?
Samaa mieltä. Kartoita miehen kanssa ne tarpeet, jos et yhtää tiedä mikä on tarpeellista ja mikä ei. Ei siinä ole mitään järkeä, jos mies joutuu tuhlaamaan aikaa ja näkemään vaivaa, jos siellä kotona ei olekaan oikeita työkaluja vaan joutuu silti ravaamaan autotallin ja kodin väliä :D
Haluan sähköpyörän. Miten se olisi mahdollista naiselle ilman miestä? En mene kauppaan pilkattavaksi ja huijattavaksi. "kuulepas tyttöhyvä...
Paras lahja/ajatus näin tee-se-itse-miehenä, olisi että raivaat sieltä tuvan puolelta työkaluille paikan. Ja hankit siihen paikkaan sopivan laatikon tai pakin. Ja pakkiin sisälle sitten miehesi hankkii ne kamat jotka tarvitsee.
Tai jos raivaat vetolaatikon, osta sinne sellainen aterin-alusta jossa pikkulokeroita työkaluille.
Työkaluja tarvitaan niin monenlaisia, että täältä et oikeasti saa mitään hyviä neuvoja kun emme voi tietää tilanteesta paremmin...
Niitä samoja voi kyllä käyttää kodin puolella ihan hyvin.
Mä en ymmärrä, onko autotalli kovin kaukana asunnosta, ettei niitä voi sieltä hakea tarvittaessa? Ja jos tekeekin pihalla jotain hommaa, ja joku työkalu puuttuu, niin pitäisi yrittää muistella missä sellainen taas onkaan, oliko autotallissa vai asunnossa. Ja vielä muistaa ettei kaikkia työkaluja voikaan palauttaa samaan paikkaan vaan muistaa kumpaan paikkaan kuuluu mitäkin palauttaa. Ei tule toimimaan kuin OCDC-järjestyshulluilla.