Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konjac naamanpesusieni allergia!!

moi
22.10.2019 |

Sain eilen illalla allergisen reaktion, en saanut henkeä, nenä alkoi vuotaa ja kurkku ja nielu turposi. Jouduin menemään ulos hengittämään.

Ainut uusi asia asunnossani on Konjac naamanpesusieni, jota käytin eilen myös. Sen pitäisi olla 100% luonnollista materiaalia.

Onko siitä tullut kenellekään muulle tällaista reaktiota?! Aamulla herätessä edelleen kurkku turvoksissa ja oireet alkoivat taas pahentua kun kävin kylppärissä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset saavat reaktioita luonnollisista aineista. Ei varmaan kannata käyttää, jos kerta olet allerginen.

Vierailija
2/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai käytä samaa sientä kahta päivää peräkkäin? Alkaa kasvamaan bakteereja. Ihmisen ihosta lähtee uskomaton määrä kuollutta ihosolukkoa irti päivässä.

Olen alkanut käyttää karheaa pesukinnasta naaman ja ylävartalon pesussa päivittäin. Puhdistusmaito on halpaa kempparista.

Iho näyttää paremmalta kuin ikinä. Hankaan kuivan solukon irti ja iho näyttää tosi freesiltä.

Mikään pumpulinen puhdistuslappu ei riitä minun iholleni.

Pesukintaat pesen koneessa kerran käytön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai käytä samaa sientä kahta päivää peräkkäin? Alkaa kasvamaan bakteereja. Ihmisen ihosta lähtee uskomaton määrä kuollutta ihosolukkoa irti päivässä.

Olen alkanut käyttää karheaa pesukinnasta naaman ja ylävartalon pesussa päivittäin. Puhdistusmaito on halpaa kempparista.

Iho näyttää paremmalta kuin ikinä. Hankaan kuivan solukon irti ja iho näyttää tosi freesiltä.

Kumoa olisin tajunnut tuon aikaisemmin. Olen kärsinyt finneistä aikuisikäni.

Aina olen ihmetellyt, miksi lomalla iho näyttää niin hyvältä. Esim. aurinkolomalla suolainen merivesi ja hiukka kuorii iho, niin iho on kaunis sen jälkeen. Pyyhkeet vaihtuu joka päivä hotellissa, eli ovat puhtaat joka päivä.

Vierailija
4/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on usein Kiinasta peräisin (kannataa suosi japanilaisia) ja täten voi sis vaikka mitä :D myös se että usein näissä joku parfyymi tai muu värjäävä juttu mukana, esim ''aloe'' tai ''charcoal'' ehkä se oli tällainen ja siitä allergia tuli? 

Vierailija
5/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se konjac-sieni mikään kertakäyttötuote ole!

Vierailija
6/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkabisnes on suurinta maailmassa. Ei mikään ihme, että mainostavat kalliita tuotteita ja kuorinta-aineita ja pehmeää pesulappua. Tosiasiassa suurin osa akneihoista on pintakuivia, kuivuus tukkii ihohuokoset. Karhean puhtaan pesulapun käyttö on tehokkaampaa kuin jonkun 50 € maksavan puhdistusaineen.

Vierailija
7/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se pitäisi pestä huolellisesti.

Vierailija
8/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja katin kontit. Todellakin konjac-sientä voi käyttää pari kuukautta ennen kuin se heitetään roskiin. Tietenkin se huuhdellaan hyvin välillä ja annetaan kuivua. Allergia on sitten eri juttu.

Vierailija
9/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kosmetiikkabisnes on suurinta maailmassa." Mä keksin useamman suuremman bisneksen.

Vierailija
10/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se pitäisi pestä huolellisesti.

Jos et tiedä, millaisesta tuotteesta on kyse, ei ehkä kannata antaa neuvoja.

Vierailija
11/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30vmuija kirjoitti:

No ne on usein Kiinasta peräisin (kannataa suosi japanilaisia) ja täten voi sis vaikka mitä :D myös se että usein näissä joku parfyymi tai muu värjäävä juttu mukana, esim ''aloe'' tai ''charcoal'' ehkä se oli tällainen ja siitä allergia tuli? 

Juu tuote sisältäisi ainakin netin mukaan aloe veraa.. Kesällä käytin aloe vera voidetta auringonpolttamiin eikä siitä tullut mitään hengitystievaikeuksia. Olen siis hajusteille allerginen kuitenkin. Jos aloeta on hajusteena käytetty Konjac sienessä niin sitten todennäköisesti olen tidella allerginen sille.

Ihoon ei tullut mitään oireita, naama on hyvän näköinen. Ja reaktio tuli vähän jälkikäteen, ehkä n. 1-2 tunnin kuluttua sienen käytöstä. En kerennyt mitään naamarasvaakaan laittaa.

Vierailija
12/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla allerginen suunnilleen mille vaan, myös luonnollisille aineille. Ei kannata käyttää ko. sientä, jos se aiheuttaa oireita. 

Vierailija
13/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30vmuija kirjoitti:

Juu tuote sisältäisi ainakin netin mukaan aloe veraa.. Kesällä käytin aloe vera voidetta auringonpolttamiin eikä siitä tullut mitään hengitystievaikeuksia. Olen siis hajusteille allerginen kuitenkin. Jos aloeta on hajusteena käytetty Konjac sienessä niin sitten todennäköisesti olen tidella allerginen sille.

Ihoon ei tullut mitään oireita, naama on hyvän näköinen. Ja reaktio tuli vähän jälkikäteen, ehkä n. 1-2 tunnin kuluttua sienen käytöstä. En kerennyt mitään naamarasvaakaan laittaa.

Siinä voi olla sen aloen lisäksi kaikenlaisia muitakin aineita, tai sitten olet allerginen sienelle itselleen.

Vierailija
14/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjac-sieni valmistetaan konjac- kasvin juuresta/maitiaisnesteestä vaahdottamalla. Kuten mille tahansa kasville, sillekin voi olla allerginen. Lisäksi allergisen reaktion voi aiheuttaa sieneen usein lisättävät aineet, kuten eteeriset öljyt.

(Charcoal on (aktiivi)hiiltä, eikä se aiheuta allergiaa tai yliherkkyyttä.)

Vierailija
15/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille tahansa voi olla allerginen. Jopa vedelle.

Vierailija
16/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin turhanpäiväisiin humputuksiin tekin haksahdatte. Eiköhän sen naaman saane puhdistettua ilman tuollaisia turhakkeitakin.

Vierailija
17/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin turhanpäiväisiin humputuksiin tekin haksahdatte. Eiköhän sen naaman saane puhdistettua ilman tuollaisia turhakkeitakin.

Saahan sen naaman puhdistettua tosiaan ilman tuota sientäkin, mutta mun mielestä se on tosi kätevä ihon kuorimiseen. Se on luonnonkuitua, joten sen voi kompostoida. Ja ihoahan taas pitää kuoria, koska muuten sitä on vaikea kosteuttaa, koska kuiva kuollut ihosolukko estää voiteiden imeytymisen.

Vai olikos nyt vain tarkoituksena kiukutella?

Vierailija
18/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sen naaman puhdistettua tosiaan ilman tuota sientäkin, mutta mun mielestä se on tosi kätevä ihon kuorimiseen. Se on luonnonkuitua, joten sen voi kompostoida. Ja ihoahan taas pitää kuoria, koska muuten sitä on vaikea kosteuttaa, koska kuiva kuollut ihosolukko estää voiteiden imeytymisen.

Ei suinkaan ollut tarkoitus kiukutella, että rauha vaan!

Kritisoin lähinnä sitä, että meille rahdataan mitä erikoisempia tuotteitta maailman ääristä ja saadaan kuluttaja vakuuttuneeksi, että juuri tätä tuotetta ilman et tule toimeen.

Koska kyllähän ihon puhdistukseen kuten myös kuorintaan löytyy lähempääkin vaihtoehtoja.

Samoin jaksan kummastella yhtenä esimerkkinä mm.gojimarjoja. Meillä on metsät pullollaan omasta takaa puhtaita ravintorikkaita marjoja, mutta eivät kelpaa, kun gojit on olevinaan parempia ripauksella eksotiikkaa.

No viimeinen meni ohi kosmetiikka-aiheen, se sallittakoon, en jatka tästä enempää, jatkakaa te muut olkaa hyvät.  :)

Vierailija
19/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja katin kontit. Todellakin konjac-sientä voi käyttää pari kuukautta ennen kuin se heitetään roskiin. Tietenkin se huuhdellaan hyvin välillä ja annetaan kuivua. Allergia on sitten eri juttu.

En tiedä, mikä konjac-sieni on. Minulla on atooppinen iho. Joten saan ihottumaa ja näppyjä helposti. Avainsana on puhtaus. Ihan tavallinen karkeasta kankaasta tehty pestävä pieni pesukinnas toimii loistavasti. On myös ekologinen, koska on pestävä ja voi olla käytössä vuosia. Ajaa saman asian kuin kuorintavoiteet, joista jää vesistöön muovia.

Itse asiassa en käytä enää kosteusvoidetta kuin ihan minimaalisesti, koska tali, joka ennen jäi tukkimaan ihoa finneinä, toimii itsessään rasvana ihon pinnalla. Vain silmänympärysihoa kosteutan. Silmänympärysihoa ei tietysti saa kuoria kintaalla.

Vierailija
20/28 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan ollut tarkoitus kiukutella, että rauha vaan!

Kritisoin lähinnä sitä, että meille rahdataan mitä erikoisempia tuotteitta maailman ääristä ja saadaan kuluttaja vakuuttuneeksi, että juuri tätä tuotetta ilman et tule toimeen.

Koska kyllähän ihon puhdistukseen kuten myös kuorintaan löytyy lähempääkin vaihtoehtoja.

Samoin jaksan kummastella yhtenä esimerkkinä mm.gojimarjoja. Meillä on metsät pullollaan omasta takaa puhtaita ravintorikkaita marjoja, mutta eivät kelpaa, kun gojit on olevinaan parempia ripauksella eksotiikkaa.

No viimeinen meni ohi kosmetiikka-aiheen, se sallittakoon, en jatka tästä enempää, jatkakaa te muut olkaa hyvät.  :)

No en ole gojimarjoja ostellut, mutta konjac-sieni mulla oli jonkin aikaa. Jos haluaa käyttää ihon kuorimiseen nimenomaan sientä, niin kyllä ne kompostoitavat vaihtoehdot aika vähissä ovat. Luffakurkku kasvaa kyllä Suomessa (itse asiassa mun kaveri lupasi kokeilla ensi vuonna niiden kasvattamista), mutta se on liian karkeaa naaman iholle. Mä käytän yleensä kuorimiseen hunajaa ja sokeria, mutta kun pitää muistaa ottaa se annos mukaan ennen kylppäriin menemistä. Sen takia se sieni on kätevä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi