Kun on ravintolassa ja tarjoilija tulee kaatamaan veden lasiin - pitääkö siinä jähmettyä ja esittää maireaa naamaa kiitoskiitos vai jatkaa nenän kaivelua/lehden lukua/juoruamista?
Tuntuu jotenkin epäluontevalta alkaa riehumaan jostain vedestä, ja ei aina jaksa tilata viiniä tms
Kommentit (14)
Ärsyttää ravintolassa nuo pokkurointikoodit enkä jaksa aina syödä Hesessä. Ei mulle mitään vesiä tartte kaataa lasiin.
Tarjoilijana minusta on mukavaa jos asiakas nyökkää tai sanoo kiitos, mutta en pahastu siitäkään, jos jatkaa sitä mitä ikinä olikaan tekemässä - nenänkaivelun voi kyllä jättää muualle.
Voit jatkaa lukemista/netin selailua/keskustelua mitä olitkaan tekemässä kun tarjoilija tulee kaatamaan lasiin. Kun vesi on kaadettu voit sanoa kohteliaasti kiitos.
Miten muuten yleensa kayttaydyt kun sinua palvellaan?
Normaali ihminen on luonnostaan kohtelias. Ap ei taida kuulua meihin.
Jos luulet, että palvelutilanteessa täytyy asiakkaan jäykistyä ja pokkuroida, niin palveluravintola ei taida olla sinua varten. Ehkä joku Rax tms. sopisi paremmin. Useimmat vähänkin hyvään palveluun tottuneet osaavat kyllä olla ihan rentoja ja luonnollisia ja kiittää tai ainakin nyökätä, kun tarjoilija kaataa vettä lasiin. Luonnollista vuorovaikutusta se vain on.
Erikoinen ilmiö palstalla. Palstailijat jotka vaativat kohteliasta käytöstä, solvaavat mielestään epäkohteliaasti käyttäytyviä ihmisiä aivan uskomattoman törkeillä nimityksillä vaatiessaan sitä kohteliasta käytöstä. Eli käyttäytyvät itse kuin villipedot.
Vierailija kirjoitti:
Voit jatkaa lukemista/netin selailua/keskustelua mitä olitkaan tekemässä kun tarjoilija tulee kaatamaan lasiin. Kun vesi on kaadettu voit sanoa kohteliaasti kiitos.
Kiitos. Tätä hain, näin teen jatkossa. En siis seuraa toimitusta pyhänä rituaalina.
Ap
Koirat katsoo aina poispäin, kun niiden kuppiin laittaa ruokaa. Ne on tajunnu jotain olennaista
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ravintolassa nuo pokkurointikoodit enkä jaksa aina syödä Hesessä. Ei mulle mitään vesiä tartte kaataa lasiin.
Suomeksi: En osaa enkä tiedä, miten pitäisi käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ilmiö palstalla. Palstailijat jotka vaativat kohteliasta käytöstä, solvaavat mielestään epäkohteliaasti käyttäytyviä ihmisiä aivan uskomattoman törkeillä nimityksillä vaatiessaan sitä kohteliasta käytöstä. Eli käyttäytyvät itse kuin villipedot.
Näytä meille tässä ketjussa se solvaus.
Sinun kannattaa tarjoilijan lähestyessä syöksyä pöydän alle ja olla etsivinäsi pudonneita avaimia, puhelinta, silmalaseja. Jos kuitenkin myöhästyt lähdöstä ja tarjoilija ennättää kaataa sitä pelottavaa vettä juomalasiisi, voit teeskennellä, että niskaasi tuli kramppi etkä pysty katsomaan tarjoilijaan päin saati sanomaan mitään.
Onhan toki kiitoksen sanominen aivan liian raskasta ja monimutkaista.
Sanot kiitos.