Patteja mahassa
Tein aiemmin keskustelun(jota en löydä enää) siitä että mitähän mahtaa olla 2 kovaa pattia navan molemmin puolin.
Nyt kun olen tunnustellut mahaani lisää niin tämmöisiä kovia pieniä patteja on löytynyt myös navan ala ja yläpuolelta ja alavatsasta.
Oon ihan luulotautinen mut pitäiskö näiden takia mennä lääkäriin. Ainakin osa näistä pateista on ollu jo pitkään mutta osasta en ole varma.
Voiko nää olla vaa jotai rasvapatteja tai jotai rakenteeseen liittyviä? Oon melko hoikka, pieni rasvakerros on vatsalihasten päällä.
Kommentit (30)
Jos sua huolestuttaa niin että elämänlaatu huononee, niin mene heti vaan. Sitä varten lääkärit on. Vaikka ei olisi mitään muuta kuin "tavaraa" jota mahaan kuuluukin, niin stressi ja huoli on myös terveydelle haitallista. Varaa aika, niin pääset huolesta
Kasvaimia luultavasti. Minulla oli 25-vuotiaana ja kohdussa asti.
Kuulemma kasvaimia tulee jos ei synnytä ja sama on myös eläimillä että synnytyselimiin kasvaa kasvaimia, jos eivät ole leikattuja ja eivät lisäänny.
Minulla on teoreettinen mahdollisuus saada vielä lapsi, kun yksi munajohdin säilyi ja kohtu kursittiin kasaan.
e-pillerit aiheuttaa myös hyvälaatuisia kasvaimia.
Mainitsit, että arvelet itsekin, että sinussa on taipumus luulosairauteen (tai ilmeisesti vakavan sairauden, esimerkiksi syövän pelkoon).
Nyt ensiksi lääkäriin, jotta saat selvitettyä nämä mahasta löytyneet patit (eivät varmaankaan ole yhtään mitään, olet vain kaivanut ja puristellut liikaa).
Kun tämä maha-patti-asia on selvä, niin sitten menet uudelleen lääkäriin. Mutta tällä kertaa ihan rehellisesti keskustelemaan taipumuksestasi luulosairauteen; tätäkin nimittäin voidaan hoitaa. Kun tämä ongelma saataisiin purettua, niin elämäsi helpottuisi hyvin paljon. Ei varmasti ole hauskaa pelätä vakavaa sairautta koko ajan.
Itse jouduin vuosia sitten elämään pelossa jonkin aikaa. Syynä oli osaamaton, ulkomailta tullut lääkäri. Onneksi tämä juttu selvisi pian, mutta rahaa meni paljon.
Tsemppiä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
e-pillerit aiheuttaa myös hyvälaatuisia kasvaimia.
En käytä hormonaalista ehkäisyä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mainitsit, että arvelet itsekin, että sinussa on taipumus luulosairauteen (tai ilmeisesti vakavan sairauden, esimerkiksi syövän pelkoon).
Nyt ensiksi lääkäriin, jotta saat selvitettyä nämä mahasta löytyneet patit (eivät varmaankaan ole yhtään mitään, olet vain kaivanut ja puristellut liikaa).
Kun tämä maha-patti-asia on selvä, niin sitten menet uudelleen lääkäriin. Mutta tällä kertaa ihan rehellisesti keskustelemaan taipumuksestasi luulosairauteen; tätäkin nimittäin voidaan hoitaa. Kun tämä ongelma saataisiin purettua, niin elämäsi helpottuisi hyvin paljon. Ei varmasti ole hauskaa pelätä vakavaa sairautta koko ajan.
Itse jouduin vuosia sitten elämään pelossa jonkin aikaa. Syynä oli osaamaton, ulkomailta tullut lääkäri. Onneksi tämä juttu selvisi pian, mutta rahaa meni paljon.
Tsemppiä sinulle.
Hei, kiitos viestistäsi. Olen käynyt terapiassa ja minulla on pakko-oireinenhäiriö ja ahdistuneisuushäiriö. Olen myös maininnut lääkärille siitä että huolestun aina vähästä, mutta häneltä tuli tuo "älä kaiva"'-kommentti.
On tosi raskasta olla jatkuvasti kuolemassa johonkin :/
Ap
Vaikuttaisi siltä, että kannattaisi yrittää pyrkiä ihan mielenterveyspuolelle erikoistuneen lääkärin hoitoon.
Aloittaa voi toki vaikka ihan terveyskeskuksen mielenterveyteen erikoistuneelta sairaanhoitajalta.
Ei tuolla tavalla todellakaan ole kiva elää, ja jonkun pitäisi ottaa huolesi vakavasti. Kuulostakoon terveiden ihmisten mielestä miten typerältä tahansa, mutta sinulle tuo on todellinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaisi siltä, että kannattaisi yrittää pyrkiä ihan mielenterveyspuolelle erikoistuneen lääkärin hoitoon.
Aloittaa voi toki vaikka ihan terveyskeskuksen mielenterveyteen erikoistuneelta sairaanhoitajalta.
Ei tuolla tavalla todellakaan ole kiva elää, ja jonkun pitäisi ottaa huolesi vakavasti. Kuulostakoon terveiden ihmisten mielestä miten typerältä tahansa, mutta sinulle tuo on todellinen ongelma.
Ei ole ja olen rasite myös perheelleni. En ota kauhean kevyesti näitä epäilyitäni vaan suunnillen itken päiviä kotona.
Pitää varmaan hakeutua hoidon piiriin taas.
Ap
up