Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko isä saada lähivanhemmuuden vaikka ei ole tavannut lasta kahteen vuoteen?

Vierailija
21.10.2019 |

Meillä on muutto tulossa kauas työn perässä. Lapsen isä ei siis ole ollut missään yhteydessä lapseen kahteen vuoteen. Taustalla todella riitaisat välit ja välien täydellinen katkeaminen. Isällä on uusi perhe ja lapset.

Alunperinkään mies ei olisi halunnut lasta, eikä lapsi ole koskaan isän kanssa asunutkaan. Isä nimitteli lasta halventavilla nimillä ja yritti saada lapsen näyttämään jälkeenjääneeltä jotta voisi syyttää minua huonosta vanhemmuudesta. Tapaamisia oli jossain vaiheessa, mutta ne eivät onnistuneet pidemmän päälle. Lapsi ilmeisesti aisti sen ettei ollut toivottu isälleen, ja ahdistui vierailuista niin että jouduin kantamaan huutavan ja rimpuilevan lapsen isän autoon.

Mies on kertonut kaikille että olen estänyt tapaamiset ja manipuloinut lapsen. Parempihan se on kuin se että sanoisi ettei vain ole kiinnostunut tapaamaan. Tämän tarinansa tueksi hän teki sukulaistensa kanssa useita perättömiä lastensuojeluilmoituksia, jotka todettiin aiheettomiksi. Riesaa ja tarpeetonta stressiä kyllä aiheutti ilmoituksillaan.

Hän on hyvin taitava esiintyjä ja saa ihmiset helposti puolelleen. Hänen "onnekseen" kohtasin elämässä henkilökohtaisia menetyksiä joiden takia hain psyykkistä tukea itselleni. Tästä hän sai aiheen ruveta toitottamaan kaikille miten olen hullu.

Voiko hän estää muuttomme? Tai saada lapsen asumaan luokseen jos muutamme? Lapsella on sisarpuoli jonka kanssa on elänyt koko elämänsä, voidaanko he erottaa ja siirtää lapsi asumaan käytännössä vieraaseen perheeseen? Huoltajuutta en saa itselleni kokonaan. Sitä yritin kerran, mutta mies sukulaisineen kertoi oikeudessa miten olen vieraannuttanut lapsen isästään ja että olen täysin "pimeä". Tuomari oli sitä mieltä että mies on rakastava isä, ja lapsen edun mukaista on että isä on lapsen elämässä mukana. Voitto tuli isälle, mutta siitä huolimatta tapaamiset loppuivat pian kokonaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä vaikuttaa tasapainoisemmalta ku ap

Vierailija
22/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsi ei ole asunut koskaan isänsä luona, on melko epätodennäköistä, että hänet siirrettäisiin nyt toiselle vanhemmalleen.  Onko teillä tapaamisita viranomaisen vahvistama sopimus tai tuomioistuinpäätös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vieraannuttanut lapsen isästään niin, ettei lapsi suostu tapaamaan isäänsä ja isä on nähnyt parhaimmaksi rauhoittaa tilanteen eikä ole halunnut pakottaa lasta tapaamisiin.

Vierailija
24/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Kaikki mahdollista. Muista että lapsi tarvitsee isäänsä.

Vierailija
25/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etävanhempi ei ole vaatinut itselleen viranomaisen vahvistamia  tapaamisia, hänellä ei ole oikeutta tavata lasta pelkän yhteishuoltajuuden perusteella.  Jos  tuomioistuin tai lastenvalvoja vahvisti tapaamiset, mutta etävanhempi itse laiminlöi ne, on se peruste poistaa tapaamiset.  Sen lisäksi toisen vanhemman mustamaalaus on perute rajoittaa tapaamisia.  Koska lapsi ei ole koskaan asunut toisen vanhemman luona, tuomioistuimet eivät herkästi asuinpaikkaa muuta. 

Vierailija
26/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako se isä muka lapset nyt oikeasti?

Vierailija
27/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Täällä monet ovat syyttäneet minua vieraannuttamisesta. Itsekin mietin tätä usein että olenko syypää tähän tilanteeseen. Isä lopetti yhteydenpidon koska lapsi ei suostunut lähtemään ilman huutoa hänen mukaansa ja sanoin että en enää suostu rimpuilevaa lasta kantamaan autoon väkisin.

Ehdotin isälle että hän olisi tullut hakemaan lapsen kotiovelta ja jutellut rauhallisesti lapsen kanssa. Ehdotin myös että menisin lapsen kanssa puistoon ja isä voisi tulla hetkeksi leikkimään lapsen kanssa, ja siitä vähän ajan päästä isä ehdottaa että menevät vaikka jäätelölle tms. Olen varma että lapsi olisi tuollaisissa tilanteissa voinut mielelläänkin lähteä isän kanssa. Isä vaimonsa kanssa torjui ehdotukseni ja sanoi että koska olen niin arvaamaton ja hullu, niin isä ei TODELLAKAAN tule kotiovelleni tai mihinkään muuhunkaan paikkaan kanssani.

Isä olisi halunnut valvotut vaihdot niin, että olisin vienyt lapsen perhetukikeskukseen pitkän matkan päähän, josta isä tulee hakemaan. Minulla ei ole autoa. Tässäkin pyrkimyksenä antaa vaikutelma muille että olen hullu, ehkä jopa väkivaltainen. Miten kummassa lapsi sitten voi asua luonani jos kerran olen väkivaltainen hullu? En suostunut tuohon järjestelyyn, joten tapaamiset jäivät. Niin, onko se nyt sitten minun syyni? Tapaamiset on vahvistettu oikeudessa.

Ap

Vierailija
28/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on sanonut kaikille ettei halua aiheuttaa lapselle kärsimystä tällaisella toiminnalla ja siksi hän ei enää tapaa. Hänen vaimonsa laittoi minulle viestin, jossa luki että "paha saa palkkansa".

Ap

Vierailija
29/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olet vieraannuttanut lasta tahallaan, olethan yrittänyt sopia tapaamisia lapsen parasta ajatellen. Se ei vaan ole sopinut lapsen isälle, koska häntä ei taida kiinnostaa lapsen etu, vaan sun kiusaaminen.

Hanki itsellesi hyvä asianajaja, tämä on tärkeää!

Ja jos saat osoitettua, ettette tule toimeen lapsen isän kanssa, saat helpommin yksinhuoltajuuden.

Vierailija
30/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ja hae se yksinhuoltajuus itsellesi!

Yritin sitä jo kerran. En saanut. Nykyään ei yksinhuoltajuutta anneta ellei toinen vanhempi ole täysin kelvoton ihminen. Lapsen isä on elämässään hyvin menestynyt.

Ap

Uusi kierros tälle asialle, jos ei kerran heillä tapaamisia oo pariin vuoteen ollut.

Vierailija
31/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: käytännössä isä ei voi saada huoltajuutta ilman erittäin vahvaa näyttöä, ts. jonkun kolmannen osapuolen vahvistama sinun sekoilusi - ja kolmas osapuoli ei voi olla kukaan sukulaisenne tai tuttunne. Jos sinulla on isän ja sinun välistä viesteilyä, jossa hän toteaa, että ei ota lasta, aina parempi, mutta kyllähän se viimeistään olosuhdeselvityksessä selviää, tunteeko lapsi edes isäänsä. Olosuhdeselvitystä voit itsekin ehdottaa, jos asia menee käräjille, ts. isä alkaa haluta huoltajuutta. Halusi tai ei, näillä kertomillasi spekseillä ei tule saamaan sitä. 

Eksäsi kaltaisia pelottelijoita on tullut nähtyä. Uskottelevat kaikenlaista p**kaa ja lähivanhempi sitten uskoo, kun toinen on niin manipuloiva. Älä sinä usko. 

Vierailija
32/32 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi