Miksi jotkut leuhkivat sillä, että käyttävät vanhaa teknologiaa?
`"Minähän en älypuhelinta hanki ja pankkiasiat hoidan konttorissa, televisiota katson mustavalkoteeveestä"
Mitä tuolla voittaa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen voittanut sen, että minua ei keskeytetä ja en joudu katselemaan, kuuntelemaan tai lukemaan mainoksia.
Tämä on kyllä aivan totta. Mainosten määrä on minimaalinen tai sitä ei ole, kun käyttää vanhempaa teknologiaa. Eikä tule keskeytyksiä, ylimääräisiä piippauksia (sinulle on uusi viesti, X sanoi tätä ja tätä, Y laittoi kuvan), ilmoituksia, päivityskäskyjä, mitä nyt ikinä. On vaan se wanha kunnon laite joka toimii tismalleen sillä tavalla kun se ensimmäisenäkin päivänä tehtaan paketista korkattiin.
Meinaan itse olla nettiriippuvuuteen taipuvainen, niin se on vaan myös pakko vähentää sen määrää elämässä. Siksi luen aamupalalla sanomalehteä enkä selaa kännykkää ja siksi kuuntelen musiikkia esim. lp-levyiltä enkä avaa konetta ja laulata Youtubea. Kyllähän tämä läppäri minulla olemassa on, mutta eläisin mieluummin oikeaa elämää kuin tuijottaisin ruutua.
Sanomalehteä?! Siis painettua tekstiä! Sitä Guttenbergin hiivatinkoneen jälkipolvien siementä!
Minä en tuollaiseen moderniin hapatuksen mukaan lähde. Käsinkopioitu Katekismus on luetettavampaa ja parempaa tavaraa, hartaudella ja ammattitaidolla tehty, kuten Juhla Mokka.
No olen kyllä miettinyt että parempi olisi jos joku kalevalaisen kansanperinteen taitaja loihitisi lausumahan minulle ne aamun uutiset, mutta toistaiseksi tuo sanomalehti on ollut halvempi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Huutopierua teknologiauskovaisille lampaille. Kohta varmaan otatte ne sirut käteen?
Huutopieru :D ? Nyt on kyllä uusi ja erikoisen kuuloinen juttu.
Pitää korostaa omia vahvuuksiaan ja toisaalta oman referenssiryhmänsä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin, toi ei ole leuhkimista vaan avoin myöntäminen sille ettei osaa, eikä ole varaakaan.
Jännää. - Minä koen toisinaan oleani hyvinkin vauras kun tunnen, ettei minun tarvitse olla koko aikaa tavoitetavaissa tai ilmaista valitsemallani apparaateilla ja laitteilla, että hallitsen ja osaan käyttää ainakin osaa ja mahd omistan uusimpia laitteita ja/ tai tekniikoita.
On myös hetkiä ja aikoja, jolloin joudun olemaan valmiudessa 24h / vuorokaudessa mutta on vapauttavaa kun voi toisinaan irrottautua siitä ja olla vaikka koko päivä ilman, ettei tarvitse olla "valmiustilassa", vaan voi luottaa ja uskoa, että muut kyllä hoitavat ja ratkaisevat asiat ja kohdalle tulevat tilanteet ilman minua ja voin täysillä keskittyä tekemään jotain aivan muuta; itse valitsemaani ja päättämääni.
Sinkkumies
Sanomalehteä?! Siis painettua tekstiä! Sitä Guttenbergin hiivatinkoneen jälkipolvien siementä!
Minä en tuollaiseen moderniin hapatuksen mukaan lähde. Käsinkopioitu Katekismus on luetettavampaa ja parempaa tavaraa, hartaudella ja ammattitaidolla tehty, kuten Juhla Mokka.