Mitä tässä oikein tekisi? Ikä 51v, akateeminen tutkinto, paljon työkokemusta mutta työpaikkaa ei vain irtoa?
Siis haettu on todella aktiivisesti useita kuukausia ja Linkkari-profiilit ja CV:t on kunnolla kyllä jne. Onko teitä muita vastaavassa tilanteessa?
Asun Helsingissä. Missä "hanttihommassa" tienaisi kohtuuhyvin? Pitäisikö lähteä esim. laivalle töihin vai mitä? Lapsia ei "onneksi" ole. Olen vapaa tekemään mitä tahansa. Ansiosidonnainen pyörii jonnekin ensi vuoden lopulle mutta ennen sitä pitäisi kyllä jotain peliliikkeitä tehdä.
Joskus 2012 hain paljon pienemmällä kokemuksella töitä ja silloin pääsin vielä tosi hyvin haastatteluihin, nyt en pääse edes haastatteluihin.
Kommentit (59)
Ensinnäkin
CV ei saa olla 3 sivua pitkä missä on lueteltu KAIKKI työt mitä olet elämässäsi tehnyt. Voi olla sellainenkin mutta työn haussa räätälöity CV ko. paikkaan sopivaksi max 1 arkki (kukaan jaksa lukea kolmea sivua...)
Ulkonakö kuntoon
Hyvä sulle jos olet normi painoinen.
Jos ei niin liikunta kehiin ja syömään oikea määrä kulutukseen nähden. Muista tuoda esille että harrastat säännöllisesti liikuntaa myös jatkossa.
Sit uusi kuva hakemukseen missä tuot esille sen ettet ole elämääsi kyllästynyt 51 vanha mieshenkilö vaan 51v etsimässä uusia haasteita.
Miksi ap:lla pitäisi olla paremmin kuin muilla?
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo asianajaja (viesti 9/11). Se oman yrityksen perustaja. Toteaisin vielä näin, jos et luota omaan ammattitaitoon niin paljon, että miettisit oman perustamista, miksi sen mahdollisen työnantajan pitäisi luottaa sinuun???
Aa
Miksi tämä saa alapeukkuja? Pakko luottaa itseensä myy sitä sitten työnantajalle tai yrittäjänä asiakkaille....
Aa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo asianajaja (viesti 9/11). Se oman yrityksen perustaja. Toteaisin vielä näin, jos et luota omaan ammattitaitoon niin paljon, että miettisit oman perustamista, miksi sen mahdollisen työnantajan pitäisi luottaa sinuun???
AaMiksi tämä saa alapeukkuja? Pakko luottaa itseensä myy sitä sitten työnantajalle tai yrittäjänä asiakkaille....
Aa
On paljon ammatteja, joita on vaikea myydä asiakkaille. Asianajajalle se on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo suomessa olet liian vanha
Et saa hanttihommia kolmen tonnin palkalla, ei sellaisia ole
Näin. Suomessa jyllää ikärasismi ja täällä on sanaton sääntö, ettei yli 5-kymppisiä (varsinkaan naisia) enää huolita töihin, vaikka olisi millainen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AaMiksi tämä saa alapeukkuja? Pakko luottaa itseensä myy sitä sitten työnantajalle tai yrittäjänä asiakkaille....
Aa
Alapeukkuja minulta siksi, että minun akateemisessa ammatissa asiakkailla ei ole rahaa maksaa palveluista vaan kunta tuottaa heille palvelun. Yrittäjänä en saisi yhtään maksavaa asiakasta, mutta kunnalta työpaikan kyllä.
Syöpä14102019 kirjoitti:
Entä jos alkaisit opiskella koodausta.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AaOn paljon ammatteja, joita on vaikea myydä asiakkaille. Asianajajalle se on helppoa.
Juuri näin. Ihmiset tulevat aina syntymään, kuolemaan, tekemään kauppaa ja riitelemään. Juristeille kyllä riittää töitä mikäli valmistuvien juristien lukumäärä pidetään keinotekoisesti kurissa (kuten lääkäreidenkin).
Siksi Suomessa yrittäjänä toimiminen juristille on ihan varteenotettava ja vähintään kohtuullisen tulotason tuova vaihtoehto. Toisin kuin esim. Yhdysvalloissa joissa juristeista on paikoin jopa ylitarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Aa
Toteaisin minäkin että asianajajilla on käytännössä varma asiakaskunta, tavalla tai toisella, eli se ei ole ihan verrannollinen moneenkaan muuhun ammattiin nähden. En sano että olisi piece of cake polkaista AA-toimistoa pystyyn, mutta kyllä se aika piece of cake on.
Ulkomaille minä lähtisin, esim Norja, Ruotsi , Irlanti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AaToteaisin minäkin että asianajajilla on käytännössä varma asiakaskunta, tavalla tai toisella, eli se ei ole ihan verrannollinen moneenkaan muuhun ammattiin nähden. En sano että olisi piece of cake polkaista AA-toimistoa pystyyn, mutta kyllä se aika piece of cake on.
Plus vielä se, että kun myydään aineettomia palveluita niin yritoimintaa voi pyörittää vaikka autotallissa tai halvassa vuokrahuoneistossa eikä muita kuluja (varasto, logistiikka yms.) juurikaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille minä lähtisin, esim Norja, Ruotsi , Irlanti?
70-luvulla siellä vielä oli töitä. Nyt on niin että kaikki paikat on täynnä. Siksi työttömyys ja vauvakato.
Nurmiviljelyn maisterin papereilla ei kyllä irtoo.
Olet esimerkki koulutuksen vinoutumisesta.
Eipä sitä työpaikkaa irtoa tallaiselle päälle kolmikymppiselle vastavalmistuneellekaan akateemiselle, jolla on myös työkokemusta (ei tosin opiskelemalta alalta).
Olisiko syy se, että olemme naisia? :)
Jiihaa!
Mitä olet tehnyt viime vuodet? Jos sulla on cv:ssä tyhjää, se on aina huono asia.
3000€ liksoille et tule pääsemään. Unohda akateemiset ammatit, se juna meni jo.
Sinuna katselisin myyjän töitä, varastohommia tms. Niihin yleensä pääsee.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AaToteaisin minäkin että asianajajilla on käytännössä varma asiakaskunta, tavalla tai toisella, eli se ei ole ihan verrannollinen moneenkaan muuhun ammattiin nähden. En sano että olisi piece of cake polkaista AA-toimistoa pystyyn, mutta kyllä se aika piece of cake on.
Asianajotoimiston perustaminen ei ole aivan piece of cake, koska AA-titteli edellyttää alan sisällä vuosien perehtymisen ja kirjallisen tenttimisen. Lakiasiaintoimisto on helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Joo suomessa olet liian vanha
Et saa hanttihommia kolmen tonnin palkalla, ei sellaisia ole
Postin yötöissä pääsee hyvin lähelle. Nimim 19,4e/h
Puolukkaan siitä! Tai puhelinmyyjäksi ja ei, en tarkoita puhelimien myyntiä.