Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä sämpyläohje

Vierailija
20.10.2019 |

Oisko kellään takuuvarmaa reseptiä? Tai vinkkejä miten tulee hyviä? Joskus olen kyllä onnistunut mut aina välillä menee pilalle. Ja nyt tekisi mieli niitä hyviä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kotiliesi.fi/kaakao-kermavaahdolla/2015/04/11/%E2%99%A5-no-knea…

Tuolla olen leipää leiponut, helppo maustaa oman maun mukaan. Jos paistoaikaa/tapaa muuttaa, luulisin että sämpylöitäkin tuosta tulee. Hyvän makuinen ja rakenne on miellyttävä. Kuori ei jää kivikovaksi, vaan on vain hieman rapea.

Vierailija
2/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://kotiliesi.fi/kaakao-kermavaahdolla/2015/04/11/%E2%99%A5-no-knea…

Tuolla olen leipää leiponut, helppo maustaa oman maun mukaan. Jos paistoaikaa/tapaa muuttaa, luulisin että sämpylöitäkin tuosta tulee. Hyvän makuinen ja rakenne on miellyttävä. Kuori ei jää kivikovaksi, vaan on vain hieman rapea.

Kiitos, tätä täytyy joskus testata, mutta haluisin niitä sämpylöitä nyt heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole testannut, mutta googlehaku sanalla pikasämpylät tarjoaa tätä:

https://miiametso.blogspot.com/2018/03/pikasampylat-20-minuutissa-valmi…

Vierailija
4/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loraus vettä

Jauhoja

hiivaa

Öljyä

Yrttejä basilika yms jos haluat

Sotke aineet

Anna kohota hetki

Kääräise ohuesti taikinaa nakin ympärille ja laita pellille

Tee sama kunnes loputkin nakit tai taikinat on käytetty

Laita pelti uuniin

?????

Bonapetit

Vierailija
5/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku tavallisia hyviä, maukkaita ja meheviä sämpylöitä eikä mitään pikaversioita tai nakkipiiloja 😂

Vierailija
6/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kannattaa vähentää vähintään desin jauhoja, mitä ohjeissa on. On toki hankalampi käsitellä taikinaa leivottaessa sämpylöiksi, mutta tulee muhkeita sämpylöitä. Niin ja hiivaleipäjauhoja puolet jauhojen määrästä ja puolet sämpyläjauhoja. Pitkä kohotus myös.

Vierailija
7/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimää

Hiivaa

Suolaa

Siirappia

Öljyä

Raastettua porkkanaa

Leseitä

Kaurahiutaleita

Ruisjauhoja

Sämpyläjauhoja

Vierailija
8/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat sämpylöitä nyt heti teet joko pikasämpylöitä tai haet valmiita sämpylöitä kaupasta. Jos taas haluat oikeita sämpylöitä itse tehtunä, taikinan tekoon ja kohottamiseen+leipomiseen ja paistamiseen kuluu aikaa, etkä saa niitä sämpylöitä heti.

Eli haluatko niitä sämpylöitä nyt heti, vai riittääkö ihan tavallinen sämpyläresepti joita netti on pullollaan?

Vierailija
9/9 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat sämpylöitä nyt heti teet joko pikasämpylöitä tai haet valmiita sämpylöitä kaupasta. Jos taas haluat oikeita sämpylöitä itse tehtunä, taikinan tekoon ja kohottamiseen+leipomiseen ja paistamiseen kuluu aikaa, etkä saa niitä sämpylöitä heti.

Eli haluatko niitä sämpylöitä nyt heti, vai riittääkö ihan tavallinen sämpyläresepti joita netti on pullollaan?

En siis halua odottaa huomiseen vaan haluan niitä sämpylöitä noin kahden tunnin päästä mitä ns. tavallisten sämpylöiden leipomiseen yleensä menee.

Ja ei en halua netistä summassa otettua ohjetta vaan jo hyväksi todetun, sellaisen millä onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi