Elätkö kultaisessa häkissä tai muuten vaan kulissielämää?
Itselläni loistava duuni ja hyvä palkka, kaikki ulkoiset asiat ja puitteet hyvin, mahdollisuus periaatteessa mihin vaan mutta tunnen eläväni kultaisessa häkissä. Vapaa-ajallani kuljen päivät pitkät yöpuvussa, katson netflixiä ja halutessani herkutella juon kaljaa ja syön nakkeja sinapilla. En jaksa hienostelua.
Mites teillä?
Kommentit (22)
Minun eksäni sanoi elävänsä kultaisessa häkissä, kun avioliittomme veteli viimeisiään. Hän sitten päätti downshiftata kunnolla, kun vaihtoi minut lennosta toiseen. En jaksa tässä kaikkea kirjoittaa, mutta välit katkesivat niin kavereihin kuin omiin lapsiinkin. Ja ei, minä en mustamaalannut häntä kenellekään.
Ikävää kuulla. Itsekin haluaisin downshiftata, ärsyttää niin moni asia tässä nykyisessä elämässä. Mutta asiaan ei sinänsä liity mitenkään avioliiton tila tms. /ap
Ap kuka tai mikä estää sinua elämästä normaalua elämää?
Musta tuntuu, että tässä keskustelussa ei ymmärretä fraasin "kultainen häkki" merkitystä.
Hyvä kysymys... olen ajautunut tähän pikkuhiljaa ja häkkiä on vaikea purkaa kun en oikein tiedä mitä tilalle. /ap
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että tässä keskustelussa ei ymmärretä fraasin "kultainen häkki" merkitystä.
Juu ei näytetä ymmärtävän. Tulee mieleen keskustelu, jossa joku piti kaksoiselämän elämisenä sitä, että työskenteli varastossa ja pykäsi retkipöydän tai vastaavan pystyyn, kun tuli asiakastapaaminen. Minulla kokemus molemmista, sen enempää asioita avaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei näytetä ymmärtävän. Tulee mieleen keskustelu, jossa joku piti kaksoiselämän elämisenä sitä, että työskenteli varastossa ja pykäsi retkipöydän tai vastaavan pystyyn, kun tuli asiakastapaaminen. Minulla kokemus molemmista, sen enempää asioita avaamatta.
Täällä on joo ihmisillä aika hepposet käsitykset kaksoiselämästä. Pikkasen vaihdat kotona mukavampaa ylle niin jo elät toisessa ulottuvuudessa😆
Minua kiinnostaa ylipäätään kaikki kokemukset, joissa kuilu ulkoisten puitteiden ja todellisuuden välillä on jollain tapaa suuri. Ei mitään pettämisjuttuja, vaan elämäntyyliin tmv. liittyvät. /ap
En todellakaan. Ei mulla riitä energiaa, rahaa eikä kiinnostusta semmoseen.
Ihan tavallista kulissielämää elän.
Ulos päin näyttää olevan ok. Naimisissa pitkään, seurusteltu kauan. Lapsia on, osa jo aikuisia. Työpaikat on, autot on, lapset harrastaa kaikkea kivaa. Mutta, emme puhu, pussailee koskaan. Emme halailee, eikä välillämme ole lämpöä.
Mitä vikaa elämässäsi siis on? Mielestäni tuo kuulostaa ihan mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ylipäätään kaikki kokemukset, joissa kuilu ulkoisten puitteiden ja todellisuuden välillä on jollain tapaa suuri. Ei mitään pettämisjuttuja, vaan elämäntyyliin tmv. liittyvät. /ap
Mikäpä siinä, mutta silloin ei ole kyse kultaisesta häkistä vaan pikemminkin kulisseista.
Kultainen häkki kuvaa tilannetta, jossa elää yltäkylläisyydessä ja näennäisen hyvin, mutta käytännössä ikään kuin vankina. Esim. prinsessa Diana eli hyvinkin sananmukaisesti kultaisessa häkissä hovin keskellä lasten ollessa pieniä, eikä voinut lähteä vaikka tiesi miehensä pettävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä siinä, mutta silloin ei ole kyse kultaisesta häkistä vaan pikemminkin kulisseista.
Kultainen häkki kuvaa tilannetta, jossa elää yltäkylläisyydessä ja näennäisen hyvin, mutta käytännössä ikään kuin vankina. Esim. prinsessa Diana eli hyvinkin sananmukaisesti kultaisessa häkissä hovin keskellä lasten ollessa pieniä, eikä voinut lähteä vaikka tiesi miehensä pettävän.
No mutta tästähän juuri aloituksen tein. Kiinnostaa sekä kultainen häkki että kulissielämäkokemukset. Taidan jättää tämän keskustelun tähän, ei oikein ota nyt tuulta alleen. /ap
No ei ota ei. En minä lähtisi puhumaan edes anonyyminä niistä asioista.
Noh, en nyt ajatellut ihan kuninkaallisia kuitenkaan. :D /ap
Eikös nuo ole etupäässä vasemmalle kallellaan olevien ongelmia. On niin yltäkylläistä, että sekin ahdistaa. Jos terveys, raha-asiat on kunnossa niin konepelti kiinni ja iho umpeen.
Ja itse asiassa tämä vinkattu vanha ketjuhan on aivan oiva. https://www.vauva.fi/keskustelu/3377717/elatko-jollain-tapaa-kulissiela…; /ap
En oikein tajua aloituksen ristiriitaa. Jos minulla olisi paljon rahaa niin viettäisin varmaan myös aikaa juuri tuolla lailla. En ajattele että kaikki rikkaat harrastaa kutsuja, oopperaa ja balettia, rikkaissa on juntteja yhtä lailla juntteja, joita ei kiinnosta mikään fiiniys.
Jos ei elä itsensä näköistä elämää, on ristiriita.
Kulissit ovat kaatuneet jo ajat sitten. Joten en elä häkissä tai kulisseissa.