Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suvussani nyt hankalan tyypin maineessa, kun olen viilentänyt välit

Vierailija
20.10.2019 |

pariin ihmiseen ihan syystäkin.
Toinen näistä on sellainen joka pompottelee toisia, muut vaan sietävät tätä käytöstä ja minä kun en hyväksy tätä perinnettä, että yksi on jostain syystä ylempiarvoinen, niin olen dramaattinen, vaikea jne. En siis halua häntä enää tavata vaan tervehdin viileästi, jos on pakko jossain nähdä.
Onko toisille tuttu ilmiö tämä?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli suvussa Apn kaltainen tapaus. Nämä riitelijät ovat aina näitä ns uusia tyttöystäviä. Epävarmoja ja sekaisin itsensä kanssa. Meillä oli melkein saman ikäiset lapset ja asutaan samalla puolella Suomea, mutta ei olla tekemisissä.

Tekivät (nainen teki) itse selväksi meille, että meissä on jotain vikaa (?)? ja seuraamme ei kaivata. Aluksi tuntui todella pahalta, mutta nyt naureskelemme koko asialle. Naiselle hänen huonon käytöksen takia ja miehelle lapsellisuuden, lapasena olon takia.

Lapsemme on saanut ihan muita kavereita meidän koulutettujen ystävien jälkikasvusta ja hyvästä tarhasta jossa on aivan erilaisia, avarakatseisia ihania ihmisiä. Lisäksi 4 ihanaa muuta serkkua, joiden kanssa ollaan tiiviisti tekemisissä ❣️ tässä tapauksessa he jäivät ilman meidän kivan perheen seuraa.

Eiköhän aloittaja puhu ihan omasta suvustaan, eikä miehensä, kannattaako olettaa aina aloittajalle se ikävin skenaario, kn et kykene kysymään, miten asia on, kiusaaja? No, kannattaa, ethän muuten saisi kiusata.

Teidän ”kivan” perheen seura, jos olisitte oikeasti kivoja, niin olisitte pahoillanne siitä, että joku ei osaa olla kanssanne (en kyllä ulosantisi mukaan ihmettelekään, ettei osaa, tuollainen luonnevikainen kiusaaja kun olet), ettekä pahantahtoisesti nauraneet. Se kertookin kaiken sinusta ja ”mukavasta” perheestäsi.

Taisi ottaa itsetunnolle, kun et (mielestäsi) kelvannut suvun ulkopuoliselle jäsenelle.

Ei tälläisissä ole kyse sinusta, tai minusta vaan koko perhe ja suku kärsii Apn toiminnasta. Sulkeissa kirjoitetut ”kiva” ja ”mukava” perheesi oikein valitettavasti huokuvat ivaa. ☹️

Ja jos sukulaiset kerran kärsivät, niin kannattaako leimata aloittaja hankalaksi ja mustaksi lampaaksi, jotta se kärsimys varmasti jatkuu ja pahenee? Mitn tyhmä voi ihminen olla! 😄 Kärsin siitä, että olet suuttunut, mutta leimaan sinut hankalaksi!!!! Siitä sinun tulee nyt leppyä, koska haukun sinua nyt!!!!

Oh really?

Minun äitini taisi olla tälläinen urpo, joka luuli, että hänellä on minuun niin paljon valtaa, että kun hän haukkuu minua typeräksi, kun olin suuttunut hänelle, niin leppyisin, ettei kukaan vain pääse sanomaan minua typeräksi 😄

No, ei ihan mennyt niin kuin Strömsössä. En ole niin tyhmä, että jos joku, jolle olen suuttunut haukkuu minua tyoeräksi, niin sitten lepyn. Päinvastoin, haluan hänenkin tuntevan, miltä tuntuu, kun sanon häntä typeräksi suututettuani hänet ensin ja toimin nyt aikuisena niin häntä kohtaan.

Vierailija
62/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikdi sukulaisiin pitäisi olla yhteyksissä ylipäätään jos ei tunnu hyvältä. Ei mitään välien katkomisia vaan lopettaa kanssakäymiset ja suvun riennot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli suvussa Apn kaltainen tapaus. Nämä riitelijät ovat aina näitä ns uusia tyttöystäviä. Epävarmoja ja sekaisin itsensä kanssa. Meillä oli melkein saman ikäiset lapset ja asutaan samalla puolella Suomea, mutta ei olla tekemisissä.

Tekivät (nainen teki) itse selväksi meille, että meissä on jotain vikaa (?)? ja seuraamme ei kaivata. Aluksi tuntui todella pahalta, mutta nyt naureskelemme koko asialle. Naiselle hänen huonon käytöksen takia ja miehelle lapsellisuuden, lapasena olon takia.

Lapsemme on saanut ihan muita kavereita meidän koulutettujen ystävien jälkikasvusta ja hyvästä tarhasta jossa on aivan erilaisia, avarakatseisia ihania ihmisiä. Lisäksi 4 ihanaa muuta serkkua, joiden kanssa ollaan tiiviisti tekemisissä ❣️ tässä tapauksessa he jäivät ilman meidän kivan perheen seuraa.

Eiköhän aloittaja puhu ihan omasta suvustaan, eikä miehensä, kannattaako olettaa aina aloittajalle se ikävin skenaario, kn et kykene kysymään, miten asia on, kiusaaja? No, kannattaa, ethän muuten saisi kiusata.

Teidän ”kivan” perheen seura, jos olisitte oikeasti kivoja, niin olisitte pahoillanne siitä, että joku ei osaa olla kanssanne (en kyllä ulosantisi mukaan ihmettelekään, ettei osaa, tuollainen luonnevikainen kiusaaja kun olet), ettekä pahantahtoisesti nauraneet. Se kertookin kaiken sinusta ja ”mukavasta” perheestäsi.

Taisi ottaa itsetunnolle, kun et (mielestäsi) kelvannut suvun ulkopuoliselle jäsenelle.

Ei tälläisissä ole kyse sinusta, tai minusta vaan koko perhe ja suku kärsii Apn toiminnasta. Sulkeissa kirjoitetut ”kiva” ja ”mukava” perheesi oikein valitettavasti huokuvat ivaa. ☹️

Ja jos sukulaiset kerran kärsivät, niin kannattaako leimata aloittaja hankalaksi ja mustaksi lampaaksi, jotta se kärsimys varmasti jatkuu ja pahenee? Mitn tyhmä voi ihminen olla! 😄 Kärsin siitä, että olet suuttunut, mutta leimaan sinut hankalaksi!!!! Siitä sinun tulee nyt leppyä, koska haukun sinua nyt!!!!

Oh really?

Minun äitini taisi olla tälläinen urpo, joka luuli, että hänellä on minuun niin paljon valtaa, että kun hän haukkuu minua typeräksi, kun olin suuttunut hänelle, niin leppyisin, ettei kukaan vain pääse sanomaan minua typeräksi 😄

No, ei ihan mennyt niin kuin Strömsössä. En ole niin tyhmä, että jos joku, jolle olen suuttunut haukkuu minua tyoeräksi, niin sitten lepyn. Päinvastoin, haluan hänenkin tuntevan, miltä tuntuu, kun sanon häntä typeräksi suututettuani hänet ensin ja toimin nyt aikuisena niin häntä kohtaan.

Normaali äitihän, jos huomaa lapsensa suuttuneen itselleen, koittaa selvittää syyn ja haluaa, että lapsi leppyy niin, etä suuttumuksen syy hälvenee. Kykenee toisin sanoen käsittämään, että on itse toiminut typerästi. Mutta ei narsistiset äidit.

Vierailija
64/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikdi sukulaisiin pitäisi olla yhteyksissä ylipäätään jos ei tunnu hyvältä. Ei mitään välien katkomisia vaan lopettaa kanssakäymiset ja suvun riennot

Ehkei se suku ole yhtä ja samaa harmaata massaa? Oliko liian vaikea tajuta se itsenäisesti?

Vierailija
65/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein sinä päivänä kun täytin 18 päätöksen leikata koko sukuni elämästäni. Facebookista ovat saaneet lukea vauva ja hääuutiset ja yhteydenpito on jo vuosia ollut näihin julkaisuihin tykkäämällä reagoiminen puolin ja toisin.

Elämä on jokaisen omia päätöksiä.

Vierailija
66/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein sinä päivänä kun täytin 18 päätöksen leikata koko sukuni elämästäni. Facebookista ovat saaneet lukea vauva ja hääuutiset ja yhteydenpito on jo vuosia ollut näihin julkaisuihin tykkäämällä reagoiminen puolin ja toisin.

Miksi olette ylipäätään kavereita siellä?

Ap varmaan pian kertoo, että on poistanut ja estänyt nämä hänestä vääränlaiset ihmiset...

Vierailija
67/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sukulaisuus velvoita mihinkään. Kannattaa toimia niin kuin itselle on parasta ja antaa muitten pitää omat ajatuksensa asiasta, eihän toisen pään sisään voi mennä muuttamaan asenteita tai mielipiteitä. Tärkeää on saavuttaa asioista mielenrauha. Monesti on mahdollista päästä sopuun ja kanssakäymisiin vielä kriisienkin jälkeen, mutta yhtä hyvin voi käydä niin että ei haluta olla yhteyksissä. Mikä katastrofi tuo nyt on kumminkaan päin?

Perheissä ja suvuissa tosiaan on vaikka minkälaisia jakoja ja hierarkioita. On hyvät/pahat, menestyjät/luuserit, introvertit/ekstrovertit, kauniit/rumat, suosikit/pois suljetut, ruskeakieliset/totuudenlaukojat jne loputtomiin.

Mielenrauhaa! :)

Vierailija
68/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku käyttäytyisi noin huonosti että ”leikkaisi” meidän elämästään, niin tuskin hänen juttujaan siellä tykkäilisin.

Vierailija
69/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he edelleen tykkäävät julkaisuistasi ja sinä hedän, niin anteeksi vain, mutta et ole leikannut ketään silloin ulos mistään.

Yhteydet voivat olla tuota tasoa toisistaan paljon pitävienkin sukulaisten kesken. He ehkä ajattelevat vain, että olet tavallista sisäänpäinkääntyneempi tapaus.

Vierailija
70/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku käyttäytyisi noin huonosti että ”leikkaisi” meidän elämästään, niin tuskin hänen juttujaan siellä tykkäilisin.

Ei se ole välttämättä huonoa käytöstä, vaan käytöstä ainoastaan, onko sinuun jotenkin pakko pitää yhteyttä ja välejä siis? Mutta siis muuten samaa mieltä, ei siinä tykkäyksiä jaella, jos toiset on leikattu pois omasta elämästä 😄 Tuo on vain ellaista aika tavallista suomalaista yhteydenpitoa ihmisiin.

Vierailija
71/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sukulaisuus velvoita mihinkään. Kannattaa toimia niin kuin itselle on parasta ja antaa muitten pitää omat ajatuksensa asiasta, eihän toisen pään sisään voi mennä muuttamaan asenteita tai mielipiteitä. Tärkeää on saavuttaa asioista mielenrauha. Monesti on mahdollista päästä sopuun ja kanssakäymisiin vielä kriisienkin jälkeen, mutta yhtä hyvin voi käydä niin että ei haluta olla yhteyksissä. Mikä katastrofi tuo nyt on kumminkaan päin?

Perheissä ja suvuissa tosiaan on vaikka minkälaisia jakoja ja hierarkioita. On hyvät/pahat, menestyjät/luuserit, introvertit/ekstrovertit, kauniit/rumat, suosikit/pois suljetut, ruskeakieliset/totuudenlaukojat jne loputtomiin.

Minusta tämä vaikuttaa hiukan wt:ltä. Ei meidän suvussamme ainakaan ole tällaista jakoa ja ajattelua, vaan kaikkia nimenoman koitetaan pitää samanarvoisina, ja pidetäänkin. Sellaisia katsotaan kieroon, jotka alkavat sieltä massasta erottua. Eli ovat prinsessoja, joilla oma mielipide menee sukulaisvälien edelle. Ja en siis nyt puhu sukuun naiduista henkilöistä.

Vierailija
72/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ihmeessä väki on tekemisissä sen kamalan suvun kanssa niin tiiviisti, että vielä välien viilennettyä mietitään, että mitäköhän mieltä ne on minusta?

En ole ollut tekemisissä tätini kanssa vuosiin, mutta en todellakaan tiedä, ajatteleeko hän minun hylänneen hänet vai ainoastaan kadottaneen osoitteen. En kysele asiasta sukulaisilta, en panettele tätiä muille enkä jättäisi tervehtimättä, jos kohtaisimme.

Ap - onko sinulla elämässäsi oikeita aitoja ihmissuhteita lainkaan vai onko kaikki vain pääkoppasi sisällä?

Suvussa on lapsia, joiden takia yhteys jonkinlaisena säilytetään. Eihän ole pienten vika ja heillä on oikeus tutustua toisiinsa ja sukuunsa. Ap

Miksi käytät lapsia tekosyynä? Ei ole olemassa mitään pakkoa mennä sukujuhliin, jos haluaa ylläpitää yhteyttä suvun lapsiin. Sinä voisit mainiosti kutsua ne lapsiperheet luoksesi vaikka yksi kerrallaan, jolloin se mielestäsi ilkeä sukulainen ei pääse mukaan. Vai onko niin, että kukaan ei uskalla tulla luoksesi ja siksi lapsillasi on vain sukutapaamisissa mahdollisuus nähdä serkkujaan?

Näinhän nämä ns perhekiusaajat toimivat, että jättävät osan kutsumatta. Tosi noloa, vain heille. Kyllähän koko muu perhe kärsii, vaikka heille ei kehdattaisi mitään sanoa.

Siis mitä? Minulla on 2 siskoa, miehellä veli ja sisko. Todella harvoin kutsumme 4 perhettä samaan aikaan meille, kyllä tavallisempaa on, että kutsuttuna on vain miehen sisko/veli perheineen tai minun siskoni, koska silloin aikuisilla on paremmin aikaa jutella keskenään ja lapsia on paikalla max 5. Jos ollaan kaikki paikalla, on lapsia (ikähaarukka 7 kk - 12v) 11 kpl ja silloin lapset ei enää "mahdu silmien alle".

Vierailija
73/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä vaikuttaa hiukan wt:ltä. Ei meidän suvussamme ainakaan ole tällaista jakoa ja ajattelua, vaan kaikkia nimenoman koitetaan pitää samanarvoisina, ja pidetäänkin. Sellaisia katsotaan kieroon, jotka alkavat sieltä massasta erottua. Eli ovat prinsessoja, joilla oma mielipide menee sukulaisvälien edelle. Ja en siis nyt puhu sukuun naiduista henkilöistä.

Samaa mieltä!

Myös tälläinen ulosjättäminen ja välien katkaisut joita ap kuvailee, ”Ghostaus” kuten joku sanoo on todella WT:tä.

Vierailija
74/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sellaisia katsotaan kieroon, jotka alkavat sieltä massasta erottua."

No sepä juuri. Yhtään erilainen ei saisi olla. Sellainen otetaan silmätikuksi ja juorujen kohteeksi. Aika tyypillinen kuvio monissa suvuissa.

Vierailija
75/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä!

Myös tälläinen ulosjättäminen ja välien katkaisut joita ap kuvailee, ”Ghostaus” kuten joku sanoo on todella WT:tä.

No, minusta ei sukulaisiakaan voi tässä täysin puhtaina pulmusina pitää. Miksi he suhtautuvat kylmästi aloittajaan, jos hänellä on ollut PAHA MIELI JA PAHA OLLA jostain, mitä sukulainen on hänelle tehnyt tai sanonut? Samalla lailla kun suvussamme ei hyväksytä itsekeskeistä niskojen nakkelua, niin ei siellä katsota myös hyvällä sitä, että jonku mieli pahoittui ja hänet saadaan jättää ulkopuolelle, ei! Vaan on koitettu päästä aina sopuun. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että näin ei ole toimittu aloittajan suvussa, hänen tunteistaan ei sitten piitata. Jos jokin on pahoittanut mielen, niin ei ole tarkoitus vain hymyillä jakoavaimena. Mutta siis niskojen nakkelu koska ihminen ei ymmärrä esim. omia vikojaan on asia, jota ei katsota hyvällä. Tosin emme syyttele toisia viallisksi, eli jos joku ei näe vikojaan, niistä koitetaan sanoa mahdollisimman Tosin suvussamme ei ole jäseniä, jotka eivät näkisi vikojaan.

Vierailija
76/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sellaisia katsotaan kieroon, jotka alkavat sieltä massasta erottua."

No sepä juuri. Yhtään erilainen ei saisi olla. Sellainen otetaan silmätikuksi ja juorujen kohteeksi. Aika tyypillinen kuvio monissa suvuissa.

Niin siis vain, jos syy erttumiselle on se, että henkilö ei näe omia vikojaan, eikä suostu näkemään niitä, vaikka asia tuotaisiin hänell tietoonsa. Jos siis selkeästi on kyse henkilön väärinkäytöksestä ja nakkelee niskojaan, koska sille ei anneta siunausta.

Vierailija
77/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ainoastaan maineessa..

Vierailija
78/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta tämä vaikuttaa hiukan wt:ltä. Ei meidän suvussamme ainakaan ole tällaista jakoa ja ajattelua, vaan kaikkia nimenoman koitetaan pitää samanarvoisina, ja pidetäänkin. Sellaisia katsotaan kieroon, jotka alkavat sieltä massasta erottua. Eli ovat prinsessoja, joilla oma mielipide menee sukulaisvälien edelle."

Niin että teidän suvussanne ei jaotella ihmisiä. Tosin massasta erottuvat kyllä jaotellaan, ja heitä katsotaan kieroon.

Niin miten se nyt menikään? Viestisi oli varmaan huumoria.

Vierailija
79/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä!

No, minusta ei sukulaisiakaan voi tässä täysin puhtaina pulmusina pitää. Miksi he suhtautuvat kylmästi aloittajaan, jos hänellä on ollut PAHA MIELI JA PAHA OLLA jostain, mitä sukulainen on hänelle tehnyt tai sanonut? Samalla lailla kun suvussamme ei hyväksytä itsekeskeistä niskojen nakkelua, niin ei siellä katsota myös hyvällä sitä, että jonku mieli pahoittui ja hänet saadaan jättää ulkopuolelle, ei! Vaan on koitettu päästä aina sopuun. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että näin ei ole toimittu aloittajan suvussa, hänen tunteistaan ei sitten piitata. Jos jokin on pahoittanut mielen, niin ei ole tarkoitus vain hymyillä jakoavaimena. Mutta siis niskojen nakkelu koska ihminen ei ymmärrä esim. omia vikojaan on asia, jota ei katsota hyvällä. Tosin emme syyttele toisia viallisksi, eli jos joku ei näe vikojaan, niistä koitetaan sanoa mahdollisimman *** Tosin suvussamme ei ole jäseniä, jotka eivät näkisi vikojaan.

Siis mahdollisimman ***loukkaamattomasti. Laite syö sanoja itsekseen.

Vierailija
80/83 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta tämä vaikuttaa hiukan wt:ltä. Ei meidän suvussamme ainakaan ole tällaista jakoa ja ajattelua, vaan kaikkia nimenoman koitetaan pitää samanarvoisina, ja pidetäänkin. Sellaisia katsotaan kieroon, jotka alkavat sieltä massasta erottua. Eli ovat prinsessoja, joilla oma mielipide menee sukulaisvälien edelle."

Niin että teidän suvussanne ei jaotella ihmisiä. Tosin massasta erottuvat kyllä jaotellaan, ja heitä katsotaan kieroon.

Niin miten se nyt menikään? Viestisi oli varmaan huumoria.

Niin siis sellaisia, joille ei mene perille, että vika on nyt kyllä hänessä ja jos siinä nakkelee niskojaan, että vika on muissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän