Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Evoluutio­psykologi: Vauva­kadon olennainen syy on unohtunut – ”Naiset ovat muuttuneet miehekkäämmiksi”

Kommentit (1397)

Vierailija
1381/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs olla. Ollaan vaan tajuttu että lapset tulee kalliiksi ja niiden hoitaminen nyky-yhteiskunnassa on vaikeaa ja raskasta. 

Kyllä teistä suuri osa on jämänaisia, jotka ei kelpaa kellekään.

No, vain se säiliön pohjalle kasautuva haiseva mönjä voisi sanoa jotain tuollaista...

Tunnistat itse olevasi säiliön pohjimmainen XD

Vierailija
1382/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskuliinisilla miehillä on yleensä kyllä omakotitalo. Usein vielä omin vahvoin käsin tehty.

Syntyperäinen kaupunkilainen mies ei välttämättä edes osaisi putsata hajulukkoa, vaan seuraa mielellään norjalainen villapaita päällä ja tukk

Sekoitat maskuliinisen ja maalaisen, ok. Me muuten asutaan kesät Norjassa. Se villapaita on mitä parhain vaate pohjoiseen, missä keli vaihtuu neljästi tunnissa. Yllättävän monella norjalaisellakin miehellä on pitkä tukka ja parta, kuten omallakin. Silmä lepää. Ja sielu, kun ei tarvitse ajatella hajulukkoja. Kukin tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat miehistyneet. Naiset kilpailevat miesten kanssa epäterveellä tavalla ja muuttuvat yhä maskuliinisemmaksi.

Itse olen vahvasti heteromies ja sukuviettikin aika kova. Monet nykynaiset eivät enää ole vetovoimaisia romanttisessa mielessä. He voivat ulkoisesti olla muodollisen viehättäviä, mutta käytöksessä on jotain, joka saa biologisen tutkani varoittamaan, että kyseessä on mies.

Naiset ovat rakentaneet itselleen biologisen ansan: ristiriitaisia paineita ja vaatimuksia joita on lähes mahdoton toteuttaa järkevällä tavalla.

Vierailija
1384/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kyllä ovat miehistyneet. Naiset kilpailevat miesten kanssa epäterveellä tavalla ja muuttuvat yhä maskuliinisemmaksi. Itse olen vahvasti heteromies ja sukuviettikin aika kova. Monet nykynaiset eivät enää ole vetovoimaisia romanttisessa mielessä. He voivat ulkoisesti olla muodollisen viehättäviä, mutta käytöksessä on jotain, joka saa biologisen tutkani varoittamaan, että kyseessä on mies. Naiset ovat rakentaneet itselleen biologisen ansan: ristiriitaisia paineita ja vaatimuksia joita on lähes mahdoton toteuttaa järkevällä tavalla.

Eli naiset haluavat elää vapaana kuin mies.  Siinä ei ole mitään muuta ansaa enää kuin että naiset eivät halua samaa elämää kuin äitisi ja isoäitisi. Kokkaa itse ruokasi, pyykkää pyykkisi ja pyyhi perseesi. Naiset eivät halua tehdä sitä lasten ohella aikuisen miehenkin vuoksi.

Vierailija
1385/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskuliinisilla miehillä on yleensä kyllä omakotitalo. Usein vielä omin vahvoin käsin tehty.

Syntyperäinen kaupunkilainen mies ei välttämättä edes osaisi putsata hajulukkoa, vaan seuraa mielellään norjalainen villapaita päällä ja tukk

Sekoitat maskuliinisen ja maalaisen, ok. Me muuten asutaan kesät Norjassa. Se villapaita on mitä parhain vaate pohjoiseen, missä keli vaihtuu neljästi tunnissa. Yllättävän monella norjalaisellakin miehellä on pitkä tukka ja parta, kuten omallakin. Silmä lepää. Ja sielu, kun ei tarvitse ajatella hajulukkoja. Kukin tyylillään.

Ei, vaan sinä kuvittelet, ettei kaupungeissa ole omakotitaloja. Ja luulet, että maskuliinisuus tarkoittaa maalaisuutta.

Vierailija
1386/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sinä kuvittelet, ettei kaupungeissa ole omakotitaloja. Ja luulet, että maskuliinisuus tarkoittaa maalaisuutta.

Eipä niitä täällä kukaan omin käsin rakentele, se on haja-asutusalueen hommia.

Vierailija
1387/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kyllä ovat miehistyneet. Naiset kilpailevat miesten kanssa epäterveellä tavalla ja muuttuvat yhä maskuliinisemmaksi. Itse olen vahvasti heteromies ja sukuviettikin aika kova. Monet nykynaiset eivät enää ole vetovoimaisia romanttisessa mielessä. He voivat ulkoisesti olla muodollisen viehättäviä, mutta käytöksessä on jotain, joka saa biologisen tutkani varoittamaan, että kyseessä on mies. Naiset ovat rakentaneet itselleen biologisen ansan: ristiriitaisia paineita ja vaatimuksia joita on lähes mahdoton toteuttaa järkevällä tavalla.

Eli naiset haluavat elää vapaana kuin mies.  Siinä ei ole mitään muuta ansaa enää kuin että naiset eivät halua samaa elämää kuin äitisi ja isoäitisi. Kokkaa itse ruokasi, pyykkää pyykkisi ja pyyhi perseesi. Naiset eivät halua tehdä sitä lasten ohella aikuisen miehenkin vuoksi.

Paljastat ikävä kyllä jälleen kerran sekä oman, että enemmistön suomalaisten naisten tasosta.

Miehet ovat parempia kokkeja, ovat sinkkuina tutkitusti huomattavasti siistimpiä ja nykyaikainen mies pyyhkimisen sijaan pesee takapuolensa, kun naiset levittävät ulosteensa pitkin pakaroitaan, sikäli jos se käsi enää yltää ollenkaan lähellekään persvakoa kumpaakaan kautta.

Nykyajan lastenhoitokin on sitä, että lapset tarhaan päiväksi ja loppuillan katsovat lattialla, kun mamma somettaa ja antaa ruuaksi jotain halpaa einestä. Mistäkö tiedän? OIen vieraillut muutamien yhärien kodeissa.

Vierailija
1388/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu ja osasit kirjoittaa auki samoja tuntemuksia mitä itsekin koin, kun olin vielä poikamies. 

Suomalainen nainen on varsinainen kameleontti. Nainen saattaa panettaa itseään miehellä monen kuukauden ajan, mutta kuitenkin puhuu samasta miehestä paskaa heti kun selkänsä kääntää. Testailin nimittäin aika monta  deittiäpeistä tapaamaani naista esiintymällä eri henkilönä, niin olihan se melkoista, että mimmi hetki sitten on haukkunut sinua seläntakana, mutta on jo tunnin päästä taas ketarat ojossa antamassa torttua.

Vierailija
1389/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän jatkaen. Rahahan se loppupeleissä mihin törmää. 

Itse olen aika kovalla optimismilla varustettu ja hyvät tulot, uskalsin hankkia jopa 3. Mutta en uskalla enempää lapsia tehdä juurikin rahan takia. Rahat on totaalisesti loppu jatkuvasti.

Konkreettisesti kyse on siis siitä, että ei ole varaa ostaa lapsille ruokaa jos tekisi lapsia vielä lisää. 

Veikkaan että monella muullakin raha on se iso huolenaihe. Ja vaikka olisi ok tilanne, mutta koska pätkätyö, tai epävarmuus työllisyydestä myös. 

Ja olisin siis enemmänkin lapsia halunnut kyllä vielä. 4 vähintään. 

Oli eri maatalousyhteiskunnassa kun lapsi oli investointi ja työvoimaa myös. 'Lapsi leipänsä pöytään tuo' vai mikä oli sanonta. 

Vierailija
1390/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vaan, jahka suomalaiset miehet avaavat kunnolla silmänsä, niin aasialaiset naiset syrjäyttävät suomalaiset naiset.

Vierailija
1391/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi on ajanut naiset pyrkimykseen olla maskuliinisen hallitsevia. Heistä tulee kuitenkin huonoja miehiä ja menettävät samalla hoivaviettiään ja naisellista empatiaa ja äidillisyyttä, jota koko yhteiskunta tarvitsee.

Samaan aikaan naiset yrittävät muuttaa poikia ja miehiä feminiinisempään suuntaan, tässäkään onnistumatta. Lopputuloksena he saavat miehiä,jotka saavat naiset voimaan huonosti.

Lisätään tähän vielä seksuaalivallankumous, joka on saanut naiset käyttytymään miesten tavoin. Testosteroni ajaa miehiä eteenpäin ja naisten biologinen tehtävä on portinvartijan rooli: tehdä huolellinen valinta ja sitouttaa mies - tätähän nykynaiset eivät osaa enää ollenkaan. Eivätkä edes halua. Irtosuhteet ja perherakenteen murentuminen ovat kuitenkin erityisen haitallisia naisille itselleen.

Lopputulos on täydellinen sekasotku. Syyllisen naiset löytävät peilistä. Sukupuolijaon ja siihen liittyvien tehtävien hämärtäminen kaatuu katastrofiksi naisille itselleen.

Karut syntyvyysluvut kertovat omaa kieltään feminismin saavutuksista. Jatkuvuutta tälle hulluudelle ei onneksi ole tiedossa, sehän tuhoaa näin itse itsensä.

Vierailija
1392/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidin rooli on ollut iät ja ajat todella yleinen naisille. On outo poikkeus historiassa tämä nykyajatus että nainen 100% fokus tekee työuraa ja lapset sivuseikka. Ehkä jos kerkeää.

Voisin veikata että tulee yleistymäön kotiäidin ura ja olemaan pian taas ns. Jopa trendikästäkin. 

koska on fundamentaalisesfi vain merkityksellisempää tekemistä kuin pyöritellä tiedostoja korporaation voiton maksimoimiseksi. Joten uskon että kysyntää in tällenura vaihtoehdolle kyllä olemassa.

Käytännössä toki kapuloita näihin rattaisiin heittää suomen korkea verotus ja muut taloudelliset realiteetit. 

Perheverotus olisi 1 erittäin tärkeä tekijä jotta mahdollistuisi paremmin toisen jäädä kotiin pidemmäksi aikaa. 

Vierailija
1393/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vaan, jahka suomalaiset miehet avaavat kunnolla silmänsä, niin aasialaiset naiset syrjäyttävät suomalaiset naiset.

Niin, te koirakset edistätte v.vaihtoa ja syyllistätte siitä naisia

Vierailija
1394/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohaisen ampiaispesää.

Mitä 1970 -luvun alussa luotu päiväkoti- ja varhaiskasvatusjärjestelmä on tehnyt syntyvyydelle? Se on ennätysalhaalla.

Järjestelmähän ei ajattele lasten etua ollenkaan. Siinä ajatellaan vain aikuisia ja heidän tarpeitaan. Ymmärrän kyllä perheiden taloudelliset realiteetit, mutta ei tämä nykyjärjestelmä ole terve. Mitä hyvää se on muka tuottanut? Yhä vähemmän, yhä rikkinäisempiä ihmisiä?

Yhteiskunnan tuki päiväkoti- ja varhaiskasvatusjärjestelmälle on lopetettava.

Ah, mikä huutomyrkys, laitan korvatulpat ja silmälaput valmiiksi!

Vierailija
1395/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sohaisen ampiaispesää. Mitä 1970 -luvun alussa luotu päiväkoti- ja varhaiskasvatusjärjestelmä on tehnyt syntyvyydelle? Se on ennätysalhaalla. Järjestelmähän ei ajattele lasten etua ollenkaan. Siinä ajatellaan vain aikuisia ja heidän tarpeitaan. Ymmärrän kyllä perheiden taloudelliset realiteetit, mutta ei tämä nykyjärjestelmä ole terve. Mitä hyvää se on muka tuottanut? Yhä vähemmän, yhä rikkinäisempiä ihmisiä? Yhteiskunnan tuki päiväkoti- ja varhaiskasvatusjärjestelmälle on lopetettava. Ah, mikä huutomyrkys, laitan korvatulpat ja silmälaput valmiiksi!

Mikä ihmeen huutomyrskyn? Vielä vähemmän lapsia syntyisi, ellei edes päivähoitoa olisi. 

Vierailija
1396/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, te koirakset edistätte v.vaihtoa ja syyllistätte siitä naisia

V.vaihtohan tarkoittaa sitä, että maahan tulee täysin vieraita eri maista. Kun aasialainen nainen rakastuu suomalaiseen mieheen, heidän lapsistaan tulee fiksuja ja hyvännäköisiä mixejä ja parantaa geenipoolia.

Vierailija
1397/1397 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi syntyvyss laskee, niin syntyy vähemmän naisvihaajamiehiä