Ideoita, miten voisin selvittää, onko mulla muistikatkoja tai olenko sekoamassa?
Mitä itse tekisit?
Mulle on kerrottu asioista, joita olen tehnyt muiden ihmisten kanssa, mutten muista mitään, vaikka muut muistavat. On löytynyt muitakin tämmöiseen viittaavia juttuja.
Olen 30v ja mulla on diagnosoitu dissosiaatiohäiriö, mutta en ole ennen saanut todisteita tämmöisestä. Mulla on ollut muistikatkoja uhkaavissa tilanteissa, mutta olen kuitenkin aina mielestäni itse tiennyt niistä. Olen siis tuolloin löytänyt itseni jostain, minne en muistanut menneeni ja kyse on yleensä ollut jostain tilanteesta, jonka koin jotenkin uhkaavana. Yleensä olen pystynyt muistamaan edes vähän siitä, mikä tuohon johti, enkä ole ennen mennyt kauas.
Mulla on säännöllinen hoitokontakti, mutta heidän mielestään olen kutakuinkin terve nykyään. En tiedä, uskottaisiinko näitä juttuja edes. Tuntuu kuin joku olisi hakkeroinut mun elämäni.
Ajattelin merkitä jotain noin tunnin välein johonkin vihkoon kun olen hereillä. Näen siitä onko merkintä jäänyt väliin tai olenko merkinnyt sinne jotain, mitä en muista. Tässäkin systeemissä on kuitenkin aukkoja.
Kommentit (3)
Kännykkään joku muistiinpanosovellus mihin merkitset aikaleiman kanssa pitkin päivää mitä teet ja missä olet? Herättää vähemmän huomiota ihmisten ilmoilla kuin muistivihko.
Jos on android puhelin ja et ole estänyt paikkatietoja, niin Timelinesta löytyy minuutin tarkkuudella missä olet ollut milloinkin (kaupat, ravintolat ym). Googleta "google timeline" ja kirjaudu samoilla tunnuksilla kuin puhelimellasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko gaslighting -termi sinulle tuttu? Sekin mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon vaikka mihinkän paranoiaan en yritä yllyttää.
Tuollainen oli oikeastaan osasyy siihen, miksi lopulta sairastuin. Elin lapsuuteni aika rankassa ympäristössä. Tuolloin mulle usein kerrottiin, miten tilanteet "virallisesti" meni ja se oli totuus. Jos sanoin muuta, olin sairas. Pidin ahkerasti päiväkirjaa ja tein muistiinpanoja kuitenkin ja sisarukset muistaa asiat samoin, joten tuskin kuvittelin asioita.
Nykyään en usko, että ilmiöllä on muhun vaikutusta muuten kuin sen kautta, että tuon lapsuuden takia varmaan sairastuin henkisesti lopulta.
Olen kyllä aika vainoharhainen, mutta en halua tehdä johtopäätöksiä asioista ilman todisteita. Kukaan ei helposti pystyisi enää nykyään manipuloimaan mua niin pitkälle.
ap
Onko gaslighting -termi sinulle tuttu? Sekin mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon vaikka mihinkän paranoiaan en yritä yllyttää.