Nainen, montako tuntia ennen juhliin lähtöä alat valmistautua?
Yksi, kaksi vai viisi? Mitä teet ja missä järjestyksessä?
Kommentit (26)
1,5 tuntia riittää. Käyn suihkussa, valitsen vaatteet, meikkaan, laitan korut ja pakkaan mukaan kaikki tarvittavat rahat, huulipunat yms. käsilaukkuun.
Jos olen ehtinyt valmistelemaan aikaisemmin, esim. vaatteet on jo valittu, niin nopeimmillaan selviän reilussa puolessa tunnissa. On kuitenkin mukavampaa valmistautua juhliin kaikessa rauhassa ajan kanssa.
Varmaan noin viikon ennen juhliin lähtöä. Treenaan kovempaa ja syön kevyemmin, syömishäiriötausta. Ennen juhlia laitan kynnet, käyn suihkussa, kosteutan ihon ja meikkaan. Vaatteet (ja asusteet) olen valinnut jo muutaman päivän etukäteen. Että riippuu mikä kaikki lasketaan laittautumiseksi niin viikosta - tuntiin menee minulla valmistautua. Tosin jos kutsu tulee ihan yllättäen niin voin lähteä vaikka heti, laittautuminen ei ole pakollista.
Kohta joku tulee kertomaan oiken vastauksen :"Miksi pitäisi valmistautua? Puen housupuvun ja lähden. Miestäni joudun tosin odottamaan, ei millään osaa valita asuun sopivaa kravattia".
Käytetty aika riippuu juhlista. Joku peruspikkujoulut tai synttärit niin vajaa tunti. Iltapukujuhliin valmistautumisessa menee kolmisen tuntia.
Hiukset pesen edellisenä päivänä, jotta kampauksen saa tehtyä. Juhlapäivänä pikasuihku, rasvaus, hampaiden pesu, kampaus, meikki, pukeutuminen. Kynnet laitetaan edellisenä päivänä tai ne tuhoutuvat 99 %:n varmuudella.
Tarvittaessa saan itseni todella nopeasti valmiiksi, minuuteissa. Reilu tunti on sopiva aika, jos ei ole kiire. Suunnittelen tässä juuri suihkuun menemistä, kun teatteriesitys alkaa tasan 2h päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee kertomaan oiken vastauksen :"Miksi pitäisi valmistautua? Puen housupuvun ja lähden. Miestäni joudun tosin odottamaan, ei millään osaa valita asuun sopivaa kravattia".
Totta, kertomaan ettei hän ole mikään turhanpäiväisyyksistä kiinnostunut kana ja kuinka muut naiset ovat niin kauheita ja tyhjäpäitä
Varmaan jotain 4-5 tuntia ennen. Ei siksi, että mun laittautumisessa varsinaisesti kestäisi täydellä työllä niin kauan, vaan koska tavallisesti en oikeasti haluaisi lähteä minnekään, niin se valmistautuminen on hidasta, hajamielistä ja tehotonta. Siirtymiset ovat vaikeita.
Hiustenpesua en edes laske tähän mukaan, ne on toivottavasti pesty edellisenä päivänä. Vastapestynä hiukseni ovat ihan kelvottomat.
Saatan aloittaa jo edellisenä iltana, jos teen itselleni kiharat. Patukoiden laittoon menee 30min, sitä ennen suihku toiset 30min. Seuraavana päivänä menee joku 1,5h kynsien ja sen sellaisten takia.
Mä luulen että naisilla alkaa valmistautuminen siinä vaiheessa kun kuulevat juhlista. Pelkkä asun valinta on helposti parin viikon projekti.
Vierailija kirjoitti:
Saatan aloittaa jo edellisenä iltana, jos teen itselleni kiharat. Patukoiden laittoon menee 30min, sitä ennen suihku toiset 30min. Seuraavana päivänä menee joku 1,5h kynsien ja sen sellaisten takia.
Mikä hitto on patukoiden laitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinku papiljotit, mut ei sinne päinkään.
Vierailija kirjoitti:
Suihku. Hiusten kuivaus, meikki, hiusten laittaminen. Kaksi tuntia max. Hiusten kuivauksessa menee eniten aikaa.
Pitkä tukka? Huh, onni on olla lyhyttukkainen. Ei hermot kestäisi.
Noin puoli tuntia. Suihku, paremmat vaatteet, vähän ripsiväriä ja huulikiiltoa. En osaa meikata. Tukan kampaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinku papiljotit, mut ei sinne päinkään.
Oishan mun pitänyt arvata mitä patukoiden laitto tarkoittaa. Kyllä mä muistan tupla mainoksen taitaa tyttö tietää että on patukkaa tarjolla.
Noin 1,5 tuntia ennen. Käytän koiran lenkillä, ja sitten alan laittaan itseäni, johon menee max 30 minuuuttia.
No jos vaikka kahdeksalta pitäisi lähteä niin aloittaisin drinkillä ja suihkulla siinä viiden aikaan. Itse meikki, vaatteet jne ei vaadi kun puolisen tuntia. Itsellä ainakin menee eniten aikaa henkiseen valmistautumiseen, haluun tehdä sen rauhassa ja omalla ajalla mieluiten yksinään.
Jos onni käy niin oon sammunut jo sillon kahdeksalta.
Olen yleensä olosuhteiden pakosta nopea. Tämä siksi, että yleensä ennen juhlia pitää hoitaa jokin h*lvetin tärkeä asia x, jonka jäljiltä olen hiessä ja kurassa. Tämän jälkeen odottelen noin puolisen tuntia kun mies lusii suihkussa, jonka jälkeen käyn äkkiä pesaisemassa hiukset ja pahimmat hiet. Suihkusta päästyäni selviää, että miehellä on asia y hukassa, jota etsitään ympäri kämppää noin puolisen tuntia. Kun mies on jotakuinkin pukeutunut, pääsen itse pikaisesti vetäisemään juhlakamat niskaan, todeten että nyt ei ole aikaa kun laittaa perusponnari märkiin hiuksiin, jotta ne näyttäisivät jotakuinkin siisteiltä. Kun hiukset on hoideltu, hyppään autoon meikkivoiden ja ripsari laukussa, ja sudin äkkiä taustapeiliä apuna käyttäen pahimmat punaisuudet piiloon.
Piilolinssejä en ole ehtinyt laittaa paikoilleen ja silmälasitkin on paksussa pölyssä aikaisemman h*lvetin tärkeän homman jäljiltä. Huomaan autossa, että en ole silittänyt niitä kymmenen vuotta vanhoja housujani ja jakussakin on edellisten juhlien jäljiltä joku ruokatahra.
Joka v*tun kerta.
Mahdoton sanoa. Mietin jo monta päivää aiemmin, mitä laita juhliin päälle. Pesen asun ja silitän ja mahdollisesti ostan puuttuvat asiat.
Käyn tarvittaessa kampaajalla hiustenleikkuussa ja värjään harmaat piiloon.
Samana päivänä käyn suihkussa, pesen ja föönaan tukan, pukeudun, meikkaan ja lakkaan kynnet. Noihin menee tunti max.
Suihku. Hiusten kuivaus, meikki, hiusten laittaminen. Kaksi tuntia max. Hiusten kuivauksessa menee eniten aikaa.