Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vegenahkatakki mielestänne eettisempi kuin aidosta nahasta tehty?

Vierailija
19.10.2019 |

Jos katsotaan koko elinkaarta, kestävyyttä jne?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Muovijäte.

Vierailija
2/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tehty soijanakkien kuorista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Laadukas nahkatakki vain paranee vuosikymmenien saatossa, eikä sitä eläintä ole tapettu pelkän nahan takia, vaan se on sivutuote. Haluaisin muovin vaatteista kokonaan pois, ei sitä oikeasti tarvita, kuin ehkä kumisaappaisin.

Vierailija
4/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se vegetakki on siis tehty?

Vierailija
5/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin että mistä vegennahkatakki on tehty? Oikeestiko niistä vegue-nakkien kuorista? Vai häh?

Nahkatakki on kestävä ja ekologinen, eläintä ei oo sen takia kasvatettu. Etenkin kun kestää vuosikymmeniä ja voi ostaa käytettynä. Mulla on sedän palttoo 60-luvulta, oikein siisti. Oli myös pitkä musta nahkatakki mut jäi baarin narikkaan 20v sitten enkä saanut takaisin. Vieläkin harmittaa!

Vierailija
6/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta.

Vierailija
7/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovista. Mainostetaan vegaanisia vaatteita. Epäeettisiä, ellei ole käytetty tyyliin hamppua. Puuvillakin on aika kuluttava tuote globaalissa merkityksessä.

Vierailija
8/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt kuinka monella oikeasti on "vuosikymmeniä" vanha nahkatakki. Ilmapallonmuotoisia kasarinahkatakkeja ja oudonvärisiä ysäri ja 00 takkeja kyllä löytyy hyväkuntoisinakin kirppisrekeistä, mutta kuka semmoista ilkeää käyttää?

Vierailija
9/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pääosin vegaani ja ostin oman nahkatakkini kirpputorilta parilla eurolla. Käytetyn ostamalla ei tue tehotuotantoa ja nuo kestää niin hyvin, että omanikin on edelleen aika lailla kuin uusi, vaikka olenkin sitä ahkerasti käyttänyt. Ei vaan näytä supermuodikkaalta just nyt.

Kirpputorit on hyviä paikkoja ostaa vaatteita. Ei ole myöskään sitä riskiä, että rahat menisi firmalle, joka käyttää lapsityövoimaa tai ei maksa kunnolla työläisille. Kirpputoreilla näkyy myös joskus turkiksiakin. Mielestäni sellaisen ostaminen kirpputorilta on ok.

Myönnän, että oikea nahka on hyvä materiaali. Itse en ole ajamassa sitä, että kaikkien eläintuotteiden tuotanto lopetettaisiin. Eläinten pitäisi vain päästä elämään ja kasvamaan hyvissä oloissa. Olen itse syönyt tänä vuonna esim. poroa ja järvestä kalastettua kalaa. En kai ole siis varsinaisesti edes vegetaristi, vaikka ruokavalio on kuitenkin aatteellisista syistä 95 %:sti kasviperäinen.

Kierrätetyn muovin ja muun jätteen käyttäminen olisi mielestäni myös hyvä juttu. Sellainen materiaali sopisi myös hyvin vegaanin päälle vaatteiden muodossa.

Vierailija
10/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vegen nahastahan tuossa aloituksessa puhuttiin? Eli vege, mikä se sitten onkin. 

Vierailija
11/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pääosin vegaani ja ostin oman nahkatakkini kirpputorilta parilla eurolla. Käytetyn ostamalla ei tue tehotuotantoa ja nuo kestää niin hyvin, että omanikin on edelleen aika lailla kuin uusi, vaikka olenkin sitä ahkerasti käyttänyt. Ei vaan näytä supermuodikkaalta just nyt.

Kirpputorit on hyviä paikkoja ostaa vaatteita. Ei ole myöskään sitä riskiä, että rahat menisi firmalle, joka käyttää lapsityövoimaa tai ei maksa kunnolla työläisille. Kirpputoreilla näkyy myös joskus turkiksiakin. Mielestäni sellaisen ostaminen kirpputorilta on ok.

Myönnän, että oikea nahka on hyvä materiaali. Itse en ole ajamassa sitä, että kaikkien eläintuotteiden tuotanto lopetettaisiin. Eläinten pitäisi vain päästä elämään ja kasvamaan hyvissä oloissa. Olen itse syönyt tänä vuonna esim. poroa ja järvestä kalastettua kalaa. En kai ole siis varsinaisesti edes vegetaristi, vaikka ruokavalio on kuitenkin aatteellisista syistä 95 %:sti kasviperäinen.

Kierrätetyn muovin ja muun jätteen käyttäminen olisi mielestäni myös hyvä juttu. Sellainen materiaali sopisi myös hyvin vegaanin päälle vaatteiden muodossa.

Tosiaan jos kaikki maailman ihmiset tajuaisivat ettei vaatteita tarvitse ostaa vaan voi käyttää käytettyjä niin ongelmat olisi kaikki ratkaistu. 

Vierailija
12/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt kuinka monella oikeasti on "vuosikymmeniä" vanha nahkatakki. Ilmapallonmuotoisia kasarinahkatakkeja ja oudonvärisiä ysäri ja 00 takkeja kyllä löytyy hyväkuntoisinakin kirppisrekeistä, mutta kuka semmoista ilkeää käyttää?

Omani on vasta 16 vuotta vanha, mutta hyvässä kunnossa. Kulumaa toki on, mikä mun mielestä kuuluu ollakkin. Mieheni nahkatakki on ostettu 80-luvulla, eikä ole sellainen kauhea epämuodokas möhkäle, vaan kunnon pyörärotsi.

Vierailija
13/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan jos kaikki maailman ihmiset tajuaisivat ettei vaatteita tarvitse ostaa vaan voi käyttää käytettyjä niin ongelmat olisi kaikki ratkaistu. 

Tai jos käytettäisiin loppuun, eikä huumassa ostais koko ajan uusia, mitä sit kierrättää.

Vierailija
14/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä vegaaneista tehtyjä nahkatakkeja saa?

Vierailija
15/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vegen nahastahan tuossa aloituksessa puhuttiin? Eli vege, mikä se sitten onkin. 

Vegeähän jää yli kun jauhe teurastetaan.

Mikä se jauhe nyt sitten liekään on.

Vierailija
16/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis sellainen tosi vanha, musta mikä menee hanurin yli melkein polviin ja siinä on vyö. Tyylikäs tänäkin päivänä, olisko jostain 60-70-luv?

Tallessa myös äitini samoilta ajoilta peräisin oleva sellanen pitkä vaaleenruskea nahkatakki, mikä sisältä niinku lampaan turkki, en muista miksi kutsutaan. Tosi lämmin, mutta ei mene enää kiinni kun olen aika paksu. Mut en raaski hävittää!

Vierailija
17/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vastikään nahkalaukun. Syy: muovisia/kankaisia laukkuja joutui ostamaan joka toinen vuosi uuden, kun menivät rikki arkikäytössä. Ei kovin ekologista. Inhoan kertakäyttökulttuuria ja nahkalaukku oletettavasti kestää ainakin 10 vuotta ja kaunistuu vanhetessaan. Ei ne muovilirpakkeet edistä eläinten hyvinvointia sen enempää.

Vierailija
18/18 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että tähän ei tule ekohyysääjät naputtamaan. Kolkuttaako omatuntoa oma kerskamuovin kulutus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan