Miksi nykynainen ei uskalla parisuhteessa ilmaista omaa feminiinisyyttään tai paljastaa haavoittuvaisuuttaan?
Heikkoudet pyritään peittämään suorittamisen ja pärjäämisen taakse.
Kommentit (57)
Näytän naisellisimman ja herkimmän puoleni miehelle jos hän ansaitsee sen omalla luonteellaan, ajatuksillaan ja käytöksellään.
Mulla on ainakin ollut niin itseensä kietoutuneita neitimiehiä, että oman haavoittuvuuteni paljastaminen on ollut heistä vain ärsyttävää.
Oisko enempi kulttuuri- kuin sukupolvikysymys. Eiköhän Suomessa ennenkin ole arvostettu itse pärjäämistä.
Eiköhän naiset ole ihan omia itsejään parisuhteissa. Se ei vaan vastaa niitä sovinistisia ja naisvihamielisiä käsityksiäsi siitä, millaisia naisten pitäisi mielestäsi olla.
En nyt tainnut ihan kaikkea edellä ymmärää. Mutta kyllä minä ainakin toivosin voivani jakaa parisuhteen sellaisen naisen kanssa, joka haluaa ja uskaltaa myös näyttää kaikki tunteensa ja oman feminisyytensä ja haavoittuvuutensa. - Jälkimmäinen (haavoittuvaisuus) on helpommin ymmärreävissä sen sijaan minua hieman "kiusaa" tuo ilmaisu feminisyytensä. Mitä se oikeastaan on? Ei kumppanini minusta esimerkiksi tarvitse eriyisesti korostaa sitä, että hän on Nainen, eikä esimerkiksi mies. Saa toki korostaa naisellisia piirteitään muta hyvin voi olla niitä eriyisesi alleviivaamatta. - En minäkään koe tarvetta painottaa miten maskuliinen ja miehinen olen.
Sinkkumies
Koska sitten miehet nillittävät naisten nalkuttamisesta ja kiukuttelusta.
Vierailija kirjoitti:
Näytän naisellisimman ja herkimmän puoleni miehelle jos hän ansaitsee sen omalla luonteellaan, ajatuksillaan ja käytöksellään.
Kas, niin minäkin paljastan vasta todellisen miehisen minäni naiselle, josta todella kiinnostun ja välitän. Tosin en ole vain päässyt vielä siihen pisteeseen, enkä yhtään ymmärrä että miksi kun esim. kiljun kuin akka hämähäkin nähdessäni yms. M35
Koska se ei auta mitään. Sitten sua pidetään heikkona valittajana ja ihmetellään mikä sua vaivaa. Eli kannattaa vaan olla vahva.
Yhteiskunnan ja feminismin aivopesua.
Siksi, että ne puolet näytettyäni ja paljastettuani olen saanut vain paskaa niskaani. Feminiinisyyden näyttämisestä on seurauksena huorittelua ja haavoittuvaisuuden paljastamisesta on seurannut, että niitä asioita käytetään törkeästi hyväksi ja haavoitetaan samoilla asioilla vielä lisää seuraavan riidan yhteydessä.
Nykyään pidän syvimmät haavani omana tietonani ja olen sellainen kuin itsestä tuntuu mukavimmalta. Onneksi on kelvannut nykyiselle miehelle oikein hyvin näinkin.
Koska naiset ei oikeasti ole heikkoja ja feminiisiä vaan se on esitys millää voidaan koukuttaa mies. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin ollut niin itseensä kietoutuneita neitimiehiä, että oman haavoittuvuuteni paljastaminen on ollut heistä vain ärsyttävää.
Kumma kyllä sekin voidaan kokea uhaksi ja siitä seuraa hirveää draamailua.
Miksei miehet itse osaa suhteessa paljastaa omaa haavoittuvaisuuttaan?
Siperia on opettanut, ettei vastapuolelle kannata antaa aseita käteen.
Tätähän tää on, kaikki esittää niin kovista ettei mistään tule kohta mitään. Relax people!
Kuka on se mystinen "nykynainen"? Minä ainakin tunnen tosi erilaisia naisia (ja miehiä).
Tämä palsta on kyllä täynnä rikkinäisiä ihmisiä :(
Miksei miehet uskalla paljastaa samansukupuolisille kavereilleen omaa haavoittuvuuttaan? Ainakaan Suomessa. Tai eikun testaamaan jo tänään.
Ehkä mennyt luotto miehiin