Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni nainen hoitaa suurimman osan kotitöistä ja lasten asioista? Miksi?

Vierailija
19.10.2019 |

Kiinnostaa kuulla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kyllä kuulla myös jos joku myös hoitaa suurimman osan edellä mainituista. T, ap

Vierailija
2/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä hoitamassa osaa. Jonkun on kuitenkin hoidettava asiat 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies reissutyössä

Vierailija
4/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tuli hoidettua 100% ja ihan siksi kun mies ei osannut, ei edes huolehtia itsestään. Pelikoneella osasi istua ja syödä mässyä ja juoda limpparia yöt ja päivät, koska ei töissä käynyt. Pyysi välillä viikkorahaa, että sai jonkun pelin ostaa kauppareissulla, saattoi mankua sitä viikkotolkullakin. Rasittavaa.

Vierailija
5/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti

Vierailija
6/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään hoideta tasapuolisesti kotityöt?

Vierailija
7/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan koska olen tällä hetkellä kotona lasten kanssa. Mies hoitaa kyllä jonkun osan kotitöistäkin ja näin viikonloppuisin mies on enemmän lasten kanssa ja kotitöitä tehdään ihan kiitettävästi molemmat. Kun palaan töihin niin nämä vastuuni vähenevät tietenkin. Välillä toinen tekee enemmän kotona, välillä toinen.

Vierailija
8/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin kotona kolmen lapsemme kanssa päivät pitkät ja mies kävi töissä työmatkoineen klo 7-17 + ainakin kerran kuukaudessa 3-4 päivän työmatkoilla ulkomailla. En ole muutenkaan mikään turhasta itkevä ja saamaton ihminen, joten miksi en olisi tehnyt niitä joitakin tavallisia kotitöitä lasten kanssa?

Meillä on kotona aina siistiä ja tavaroita ei ole liikaa, joten siivous on helppoa, ruoanlaitto on mukavaa ja kaupassa käyminen kerran pari viikossa oli mukava pyrähdys kaikille. Meillä jäi kotitöiden jälkeen hyvin aikaa myös leipoa, ulkoilla pari kertaa päivässä ainakin, kyläillä, leikkiä ja askarrella.

En itse ymmärrä joiden naisten saamattomuutta ja nykyään kännykkä vie varmasti leijonan osan ajasta.

Nyt lapsemme ovat jo teinejä ja elämämme on vieläkin tosi leppoisaa ja mukavaa. Lapset ovat osaavia ja tekeviä myös, heilläkään ei varmasti tule koskaan olemaan ongelmia arkisten asioiden kanssa.

Vierailija
9/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan tuli hoidettua 100% ja ihan siksi kun mies ei osannut, ei edes huolehtia itsestään. Pelikoneella osasi istua ja syödä mässyä ja juoda limpparia yöt ja päivät, koska ei töissä käynyt. Pyysi välillä viikkorahaa, että sai jonkun pelin ostaa kauppareissulla, saattoi mankua sitä viikkotolkullakin. Rasittavaa.

Miksi otit tuollaisen vässykän? Vain itseään voi syyttää.

Vierailija
10/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meillä kaikki kotityöt, hoidan lapset yötä päivää ja teen pihahommat sekä hoidan hevoset. Lämmitän talon puulla joka päivä sekä hoidan kaikki juoksevat asiat. Mies on joka päivä töissä aamusta iltaan.

Vierailija
11/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä hoidan teen kotitöistä nykyään n. 2/3, lapsi hoitaa oman osuutensa (lähinnä tiskaa n. 3 krt./viikko ja tietenkin pitää huoneensa siistinä), koska on jo teini-ikäinen.

Ei ole miestä, joka voisi osuutensa tehdä.

Ei ole käytännössä koskaan ollutkaan.

Mua ei haittaa kotityöt, koska pidän niistä.

Lapsen asioiden hoitaminen on täysin normaalia.

Olisi, vaikka mies olisikin.

Vierailija
12/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olin kotona kolmen lapsemme kanssa päivät pitkät ja mies kävi töissä työmatkoineen klo 7-17 + ainakin kerran kuukaudessa 3-4 päivän työmatkoilla ulkomailla. En ole muutenkaan mikään turhasta itkevä ja saamaton ihminen, joten miksi en olisi tehnyt niitä joitakin tavallisia kotitöitä lasten kanssa?

Meillä on kotona aina siistiä ja tavaroita ei ole liikaa, joten siivous on helppoa, ruoanlaitto on mukavaa ja kaupassa käyminen kerran pari viikossa oli mukava pyrähdys kaikille. Meillä jäi kotitöiden jälkeen hyvin aikaa myös leipoa, ulkoilla pari kertaa päivässä ainakin, kyläillä, leikkiä ja askarrella.

En itse ymmärrä joiden naisten saamattomuutta ja nykyään kännykkä vie varmasti leijonan osan ajasta.

Nyt lapsemme ovat jo teinejä ja elämämme on vieläkin tosi leppoisaa ja mukavaa. Lapset ovat osaavia ja tekeviä myös, heilläkään ei varmasti tule koskaan olemaan ongelmia arkisten asioiden kanssa.

Etkö siis koskaan käynyt palkkatöissä itse? En minäkään kyllä valittaisi jos saisin palkkaa kotona olemisesta, tekisin mielelläni suurimman osan kotitöistä. Mutta meillä minä sekä maksan suurimman osan kuluista, että hoidan suurimman osan lasten asioista ja kotitöistä. Sanoisin että n. 80%-85%.

Vierailija
13/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on monille ihan vain asennekysymys, jos vinkuu siitä, ettei jaksa arkea.

Vierailija
14/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otit tuollaisen vässykän? Vain itseään voi syyttää.

Tai ehkä mies olikin naisia alistava mies?

Vierailija
15/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs perheen pään työpanos on? Eikö johtajan pitäisi tehdä jotain johtoalueensa eteen? Ja miksi mies saa kaikki kunniat perheessä vaikka nainen tekee kaiken? Miehen sukunimi jatkuu. Miestä ja poikia juhlitaan. Oksetus.

Vierailija
16/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä hoidan suurimman osan tietotekniika-asioista (laskunmaksu ja tilaukset), ostoksilla käymisestä, pyykeistä ja siivouksesta. Ihan sillä että en voi kaikkea teettää miehelläkään, ei se ehtisi kaikkea hoitaa jos mä makaisin perse homeessa sohvalla. Molemmat kyllä osataan pitää okt kuosissa ja lapsi hengissä.

Vierailija
17/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan ihan kaiken yksin, koska mies on kuollut. t. nuorileski

Vierailija
18/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan suurimman osan kotitöistä, koska olen tällä hetkellä meistä se, joka on kotona pienten kanssa. Kotityöt hoituu siinä sivussa, toki mies tekee osansa kun tulee töistä ja on kotona. Jos mä en saa hoidettua jotain, se ei ole katastrofi.

Lasten asioista... No sama pätee varmaan tähänkin. Olisi outoa odottaa miehen tulevan töistä, ja vaatia häntä sitten vaikkapa käymään läpi läksyt isompien kanssa. Toki asia erikseen, jos en kerkeä. Mies sinänsä tekee näitäkin juttuja ihan mielellään.

Vierailija
19/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päävastuu kotitöistä ja lasten asioista minulla, koska olen niistä kiinnostuneempi kuin mies ja halusin perheen enemmän kuin mies.

Tämä on yhteisesti sovittu asia. Mies lähti tähän kotileikkiin mukaan sillä ehdolla, ettei hänen tarvitse ruveta kodinhengettäreksi ja lastenhoitajaksi. Auttaa kyllä tarvittaessa, mutta päävastuu tosiaan minulla.

Vierailija
20/28 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Kai siksi, että teen vähemmällä stressillä, nopeammin, tehokkaammin ja vaivattomammin itse kuin käskytän ja ohjeistan sitä toista aikuista. Meillä kun on miehellä se meininki että "en minä osaa, en minä tiedä". Joskus olen jaksanut tsempata ja rohkaista, mutta en enää. Ei helpota minua mitenkään, jos kuitenkin olen vieressä kertomassa että mistä ne tarvittavat välineet löytyy jne. Ja kun tämä yksi opastuskerta ei riitä, seuraavalla kerralla on sama narina, että en minä muista. Miehellä on jotkut tietyt jutut mitkä tekee ja minä teen ne loput 80%. Eikä ole tyhmä, ei ole siitä kyse. On vain helvetin laiska ja ei viitsi opetella ja nähdä vaivaa, ja osittain on kotoa opittuakin, että kotityöt on naisten töitä. Omat poikani kasvatan toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan