Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen jakaa koko elämänsä someen? Mistä se kielii?

Vierailija
18.10.2019 |

Esim ; kertoo milloin liikkuu ja miten ahkera on, somet täyttyy selfieistä ja maisemakuvista. Miksi kukaan haluaa ilmaiseksi jakaa oman elämänsä koko maailman nähtäväksi?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole koskaan juorut ja toisten tekemiset kiinnostaneet. Enkä usko, että ketään minunkaan viisikymppisen äijän päivittäiset jutut kiinnostaisivat. Erilaisilla harrastuksiin ja tekniikkaan liittyvillä palstoilla sen sijaan kyllä pyörin.

Pitäisiköhän nyt kuitenkin kerran kokeeksi kertoa päivän tekemisistä ja ajatuksista julkisesti. Porukka voi sitten ilmaista, kannattaako minun enempää jatkaa JULKAISEMISTA...

"Samperi kun jo eilen alkoi takahammasta porottaa, ja yöllä oireet pahenivat. Ja tämä tietenkin taas viikonloppuna! Keitin kuitenkin herättyäni kahvit ja mikrotin aamupuuron. Mutta ei auta kuin lähteä hammaslääkäripäivystykseen, jossa pitää olla ilmottautumassa klo 10:n jälkeen. Siellä oli kiva mulkoilla muita kärsiviä kolmen tunnin ajan, kunnes oma vuoro koitti.

Hammaslääkäritäti pisti puudutukset, poisti vanhan paikan ja vähän poraili ennen uutta paikkausta. Vaiva tuli hoidetuksi, mutta inhottavasti puoli päätä on vieläkin pökkyrässä. Kotimatkalla hain Citymarketista pari rasiaa perunasoselaatikkoa, jota on helppo leukavaivaisena lapioida kurkusta alas. Miksei viereinen Alko ole sunnuntaina auki, olisin kaivannut vähän lisäpuudutusta!

Tässä kunnossa oli vaikea mitään järkevää saada tehdyksi, joten meninpä Vauva-keskusteluihin! Tästä paheestani en aikaisemmin ole kenellekään hiiskahtanutkaan, mutta nytpähän olen jotain järisyttävää JULKAISSUT!

Eukko karkasi jo vuosia sitten, ja itse lähdin nykyistä karkuun kuukausi takaperin. Vähän on paineita siis määrätylle kehon alueelle kertynyt, jotka taidan illalla onanoida pois. Tästä touhusta ja muista kiinnostavista tapahtumistani JULKAISEN PÄIVITYKSEN, jotta tiedätte mitä kaikkea tärkeää olen hommaillut!

Mistähän muusta sitten pitäisi AVAUTUA... No tukasta ei ole paljoa kerrottavaa, kun sitä ei paljoa ole. Mahaa sen sijaan on, ja siinä on vain yksi katkeileva karva! Erään ex-naisystävän mukaan minulla on seksikkäät jalat, mutten oikein tiedä, oliko tämä positiivinen kommentti vai vittuilua. Kuitenkin hyvä puoli minussa on se, että en kärsi haisevasta jalkahiestä. Lisäksi minut on viisivuotiaana ympärileikattu ahtaan esinahkan takia.

Kun nyt olen JULKAISSUT ja AVAUTUNUT, aion myös PÄIVITTÄÄ, niin saankohan paljon SEURAAJIA?"

Vierailija
62/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin unohtui, aikooko joku TYKÄTÄ minusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

61, en oikein tiedä, minne olet päivittämässä. Kyllä mä voisin lukea ton päivityksen, mut ihmettelisin, että ketä kaikkia sulla on kavereina, jos ne ei tiedä sun erosta ja ylipainosta. Toisaalta loppua kohden ymmärtäisin kyseessä olevan sarkastinen teksti, jonka on tarkoitus dissata muita somekirjoittelijoita. Ainoastaan ulosteen koostumuksen kuvailu puuttui.

Vierailija
64/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SomeKoe kirjoitti:

Ei minua ole koskaan juorut ja toisten tekemiset kiinnostaneet. Enkä usko, että ketään minunkaan viisikymppisen äijän päivittäiset jutut kiinnostaisivat. Erilaisilla harrastuksiin ja tekniikkaan liittyvillä palstoilla sen sijaan kyllä pyörin.

Pitäisiköhän nyt kuitenkin kerran kokeeksi kertoa päivän tekemisistä ja ajatuksista julkisesti. Porukka voi sitten ilmaista, kannattaako minun enempää jatkaa JULKAISEMISTA...

"Samperi kun jo eilen alkoi takahammasta porottaa, ja yöllä oireet pahenivat. Ja tämä tietenkin taas viikonloppuna! Keitin kuitenkin herättyäni kahvit ja mikrotin aamupuuron. Mutta ei auta kuin lähteä hammaslääkäripäivystykseen, jossa pitää olla ilmottautumassa klo 10:n jälkeen. Siellä oli kiva mulkoilla muita kärsiviä kolmen tunnin ajan, kunnes oma vuoro koitti.

Hammaslääkäritäti pisti puudutukset, poisti vanhan paikan ja vähän poraili ennen uutta paikkausta. Vaiva tuli hoidetuksi, mutta inhottavasti puoli päätä on vieläkin pökkyrässä. Kotimatkalla hain Citymarketista pari rasiaa perunasoselaatikkoa, jota on helppo leukavaivaisena lapioida kurkusta alas. Miksei viereinen Alko ole sunnuntaina auki, olisin kaivannut vähän lisäpuudutusta!

Tässä kunnossa oli vaikea mitään järkevää saada tehdyksi, joten meninpä Vauva-keskusteluihin! Tästä paheestani en aikaisemmin ole kenellekään hiiskahtanutkaan, mutta nytpähän olen jotain järisyttävää JULKAISSUT!

Eukko karkasi jo vuosia sitten, ja itse lähdin nykyistä karkuun kuukausi takaperin. Vähän on paineita siis määrätylle kehon alueelle kertynyt, jotka taidan illalla onanoida pois. Tästä touhusta ja muista kiinnostavista tapahtumistani JULKAISEN PÄIVITYKSEN, jotta tiedätte mitä kaikkea tärkeää olen hommaillut!

Mistähän muusta sitten pitäisi AVAUTUA... No tukasta ei ole paljoa kerrottavaa, kun sitä ei paljoa ole. Mahaa sen sijaan on, ja siinä on vain yksi katkeileva karva! Erään ex-naisystävän mukaan minulla on seksikkäät jalat, mutten oikein tiedä, oliko tämä positiivinen kommentti vai vittuilua. Kuitenkin hyvä puoli minussa on se, että en kärsi haisevasta jalkahiestä. Lisäksi minut on viisivuotiaana ympärileikattu ahtaan esinahkan takia.

Kun nyt olen JULKAISSUT ja AVAUTUNUT, aion myös PÄIVITTÄÄ, niin saankohan paljon SEURAAJIA?"

Kokeile kaikin mokomin. Minä laitoin eilisiltana videoklipin täältä matkakohteesta, missä olen nyt, ja parikymmentä tykkäystä tuli. Ei siis paljon, mutta ehkä joku, joka suunnittelee reissua tänne, sai siitä jotain iloa.

Kohta lähdetään taas kaupungille ja jotain kohokohtia ihan varmasti postaan.

Vierailija
65/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistuuko kuva netistä jos sen poistaa instagramista tai poistaa tunnukset instagramista?

Vierailija
66/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, kerro meille mistä se johtuu. Mielenkiintoista olisi tietää totuus.

Vierailija
67/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on avoin instatili jossa tosiaan jaan kuvani koko maailmalla, mutta nuo kuvat on harrastuksiin liittyviä. Ei mitään liian henkilökohtaista, eikä todellakaan kuvia lapsistani. 

Jos ne kuvat ovat merkityksettömiä, miksi ne pitää jakaa?

Ei ne ole merkityksettömiä :D Katselen itsekin muiden kuvia jotka liittyy harrastuksiini, näyttää siltä että muutkin samoista asioista kiinnostuneet tykkäävät katsella mun kuvia. 

Vierailija
68/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

61, en oikein tiedä, minne olet päivittämässä. Kyllä mä voisin lukea ton päivityksen, mut ihmettelisin, että ketä kaikkia sulla on kavereina, jos ne ei tiedä sun erosta ja ylipainosta. Toisaalta loppua kohden ymmärtäisin kyseessä olevan sarkastinen teksti, jonka on tarkoitus dissata muita somekirjoittelijoita. Ainoastaan ulosteen koostumuksen kuvailu puuttui.

Anteeksi vain, mutta en ole sinun tapaan koprofiliasta kiinnostunut.

Vierailija
69/76 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on avoin instatili jossa tosiaan jaan kuvani koko maailmalla, mutta nuo kuvat on harrastuksiin liittyviä. Ei mitään liian henkilökohtaista, eikä todellakaan kuvia lapsistani. 

Jos ne kuvat ovat merkityksettömiä, miksi ne pitää jakaa?

Mikä kuva nyt sitten on merkityksellinen ja mikä ei? Minä jaan luontokuvia, sellaisia jotka on minusta tunnelmallisia ja onnistuneita, sellaisia katson myös muiden kuvaamina ja ne tuovat iloa elämääni. 

Vierailija
70/76 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

poistuuko kuva netistä jos sen poistaa instagramista tai poistaa tunnukset instagramista?

Mikään ei poistu netistä sen jälkeen, kun se on sinne laitettu.

Vierailija
71/76 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi?

Vierailija
72/76 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin saan siitä mielihyvää kun joku tykkää päivityksestäni. Tuntuu hyvältä että joku luki mitä kirjoitin. Ymmärrän hyvin että siihen tykkäyksien saamiseen jää koukkuun. Olen kyllä tehnyt päätöksen että julkaisen vain kerran kuukaudessa tai harvemmin. Enkä kovin henkilökohtaisia juttuja. En jaa selfieitä tai muista otettuja kuvia. Enkä pidä siitä jos minusta jaetaan kuvia ja olen sen kieltänyt.

Vierailija
73/76 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jakavat jatkuvia selfieitä  ? Tykkäysten perässä

Vierailija
74/76 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

alhainen äo?

Vierailija
75/76 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi kaveri joka jakaa kaiken somessa. Tämän kaverin kohdalla uskon että kyse on myös huomionhausta, ehkä myös huonosta itsetunnosta. Hän jakaa niin paljon selfieitä itsestään ja monissa päivityksissä korostuu esim. oman nuorekkuuden korostaminen esim. että papereita kysytään kaupassa yms. minua taas luultiin ikäistäni nuoremmaksi. Hän myös saa tälläisia kommentteja, ehkä niihin tulee jokin riippuvuus myös.

Somen tarkoitus on myös koukuttaa. Tykkäykset ja kommentit koukuttavat. Monet ihmiset alkavat tehdä asioita ajatuksella, että tämän voi laittaa sitten someen. Eli some alkaa olla koko ajan mielessä.  

Vierailija
76/76 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme