jos tuttava tuo tullessaan kahvipullaa, mitä ajattelet?
a) ihanaa, ei tarvitse miettiä tarjottavan hakemista kaupasta
b) haistakoot p.., pitääkö se mua huonona emäntänä/eikö mun tarjottavat kelpaa???
Kommentit (24)
parissa paikassa ei muuten muistettaisi edes tarjota mitään. Voi olla etukäteen sovittu päiviä aiemmin vierailu, mutta eivät tajua tarjota mitään. Aika ärsytävää, kun naureskelevat, että vierasvarakeksit tuli syötyä edellisiltana makeannälkään. Kiva siinä sitten juoda pelkkää kahvia. Ekaksi pyytävät apua ja kylään, mutta sitten ei ole ajateltu että samalla lailla meilläkin on nälkä.
Mä en yksinkertaisesti enää jaksa viedä näille perheille mitään mennessäni. Kiva tehdä tai ostaa makeaa tai ruokaa 7-8 hengelle ja itse sitten syödä se oma 1/8 osuus, jos sitäkään. Juuri näiden perheiden lapset ovat niitä, jotka sitten myös syövät ahmien kaikkea mitä on tarjolla.
Mutta jollei näitä kahta perhettä oteta lukuun, kaikki muut kaverit tarjoaa kyllä asiaankuuluvasti, joskus vaatimattomammin, joskus paremmin.
Ei ole tarvetta päteä vierailleni.
Vierailija:
Meidän kaveripiirissä ei vittuakaan veisata, jos joku tuo jonkun keksipaketin tullessaan tai jättää tuomatta. Kiva jos tuo, jos ei, niin mitäs sitten.
Joskus olen kyllä varmaan laittanut kaappiinkin. Tilanteen mukaan. Itse vien jotain mukanani, jos muistan ja osuu kauppa matkan varrelle, enkä loukkaannu, jos pullat päätyvät kaappiin, tai pöytään. Ihan sama minulle. Tarkoitus on kuitenkin vain ilahduttaa isäntäväkeä ja kiittää kutsusta.