Sovitellun päivärahan saamisessa kestää luvattoman kauan!
Tavallaan ymmärrän sen, että kokonaan työttömille pyritään saamaan rahat nopeammin, mutta on meitäkin jotka saa palkkaa käteen 200-500 euroa ja niillä ei kyllä koko kuukautta elä. Nyt Pamissa on TAAS 3 viikon käsittelyaika, joka on ihan järkyttävän pitkä. Ja joo, mulla on säästöjä, mutta kaikilla ei varmasti ole. En yhtään ihmettele, että miksi porukka ei uskalla ottaa osa-aikatyötä vastaan...
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Miksi menit sitten hyväksymään osa-aikatyön?
Ööh, ootko sä tosissasi? Ei kai se työntekijän vika ole, ettei kassan toiminta pelitä? Mieluummin mä teen osa-aikatyötä kuin oon työtön. Eikä tällaisia jonoja ole ennen tätä vuotta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, ootko sä tosissasi? Ei kai se työntekijän vika ole, ettei kassan toiminta pelitä? Mieluummin mä teen osa-aikatyötä kuin oon työtön. Eikä tällaisia jonoja ole ennen tätä vuotta ollut.
Vai niin. No itse olen mielummin työtön, kuin että menisin osa-aikaiseksi johonkin lafkaan lähes mitättömällä lisällä tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. No itse olen mielummin työtön, kuin että menisin osa-aikaiseksi johonkin lafkaan lähes mitättömällä lisällä tukiin.
Mikäs siinä, jos jaksaa kotona olla. Mun mielestä taas soviteltu päiväraha + osa-aikatyö on taloudellisesti hyvinkin kannattavaa. En eläisi millään jollain 600 euron päivärahalla, joten nyt saan tuplat tuosta, vaikka tekisin 30 tuntia kuussa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän tyhmä?
Pois liitosta. Kela hoitaa paaaaaljo nopeempaa. Ihan samassa ajassa tulee päätös kun olis työtöntä lappu täynnä
mulla menny 2 kuukautta odotellessa ansiosidonnaista. ei kyllä ymmärrä. miksi on tehty systeemistä niin hankala että 1 päivän kun teet töitä ja saat siitä 90 e vaikka. niin saat odotella ansiosidonnaista kuukausia .ymmärrän niitä ihmisiä jotka ei tee osa-aikaa tai keikkaa kun on tehty homma vaikeeksi.itse olen tehnyt keikkaa silloin tällöin kun se näyttää cv.s paremmalta olis parempi et saisi ansiosidonnaista normaalisti ja vaikka palkka vähennettäsiin seuraavan kuun ansiosidonnaisesta eikä samasta kuusta. luulis et se ei haittaisi laskua kassaskaan ja olis työttömäl helpompi. kun palkkakuitit aina kk myöhäs tulee kuitenkin. voisi kai kassa laskee homman arvionakin ilmottais tuntipalkan kun tunnit joka tapaukses ilmotetaan mut arvio palkasta ei käy kassalle .
toki ansiosidonnainen täyttyy keikoillakin ja on helpompaa asioida kassan ku työkkärin kanssa. eli se hyvä puoli on kuitenkin.
Jaa-a, saa nähä kauanko kestää ensimmäisen hakemuksen kanssa. Minä aloitin opiskelun ja laitoin tällä viikolla ensimmäisen päivärahahakemuksen pam:n kassaan menemään.