Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?
Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?
Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.
Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.
Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.
Kommentit (1543)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni näkee lucid-unia?
Ensimmäinen kerta oli varsin silmiä avaava ja pärisyttävä kokemus. Rakennan unissani eräänlaista kaupunkia ja voin jatkaa sitä aina seuraavalla kerralla. Kaikki on aina siinä kunnossa kun olen sen jättänytkin.
Kyllä unilla on jokin merkitys jota emme vielä tiedä.
Oletko pelannut väsyneenä SimCityä ja luullut sitä uneksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kerta oli varsin silmiä avaava ja pärisyttävä kokemus. Rakennan unissani eräänlaista kaupunkia ja voin jatkaa sitä aina seuraavalla kerralla. Kaikki on aina siinä kunnossa kun olen sen jättänytkin.
En ole.
Suosittelen sinullekin selkouni-harjoituksia. Kun unessa tiedostat olevasi unessa, voit tehdä unessasi ihan mitä haluat.
Joka kerta kun puhun työttömien (jotka väittävät haluavansa töihin) kanssa työllistymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole.
Suosittelen sinullekin selkouni-harjoituksia. Kun unessa tiedostat olevasi unessa, voit tehdä unessasi ihan mitä haluat.
Olen yrittänyt joskus nukahtaa unessa, mutta ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole.
Olen minä näitä nähnyt. 30 vuotta sitten, kun pääsin armeijasta näin niin paljon unia siitä, että jouduin käymään intin uudestaan, koska paperini olivat hävinneet, että jopa valveilla vitutti, kun olin joutunut käymään intin kahteen kertaan. Sitten opin "hyötymään" tilanteesta ja heitin homman inttiunissa läskiksi. Valitettavasti unet sitten päättyivät tämän jälkeen hyvin nopeasti.
Mulla kävi kolme kertaa niin, että kämppiksen kanssa lähetettiin toisillemme sähköpostia samanaikaisesti. Siis niin että viestien lähetyksellä oli korkeintaan parinkymmenen sekunnin ero, eli oltiin just samaan aikaan näpyttelemässä viestejä.
Oltiin kämppiksinä vain kolme kuukautta, ja sähköposteja lähetin yhteensä varmasti alle kymmenen. Huvinttavinta oli kun kerran olin koneen ääressä, ja mietin että pitäisi kämppiksellekin laittaa viesti, mutta sitten totesin että enpä ehdi, ja näenhän sen illalla. Illalla kun nähtiin niin kämppis sanoi ekaksi, että oli ollut kirjoittamassa mulle viestiä, mutta sitten oli joku keskeytys tullut ja viestin lähetys jäi. Kellonaika oli juuri sama, jolloin itsekin olin ajatellut viestin kirjoittamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?
No miksi ihmiset pelaavat jotain Sims-pelejä? Sama juttuhan se olisi, paitsi että me satumme olemaan vähän kehittyneempiä älyllisesti yms.
Ovatko Sims-hahmot tietoisia olemassaolostaan?
Ei, mutta ilmeisesti missasit pointin. Jos ihmisiä kiinnostaa pelata Simsiä niin miksei sitten meidänkin elämä voisi olla jonkun Sims-peli. Kuvitellaan vaan että päätöksemme ovat omiamme jne., vaikka oikeasti meitä kliksuttelee joku pelaaja tekemään jotain. Ja nauraa ratketakseen, kun tyyppi syö leipää lattialla ja kuuntelee hanhien kaakatusta.
Itse ulvon sisäistä huutonaurua aina kun joku arvostettukin tiedemies tosissaan selittää miten tuntemamme universumi voi olla simulaatio.
Koska sinä tiedät paremmin, että se on ihan Tyhmää.
Ei vaan älyllistä epärehellisyyttä. Jos maailmankaikkeus on simulaatio on sillä oltava luoja. Kuitenkin nämä simulaatiosta selittävät ovat vankkumattomia ateisteja.
Jos ihminenkin osaa luoda simulaation, niin ei siihen mitään jumalolentoa tarvita, vaan jokin random vieras äly. Älyllistä epärehellisyyttä, mukamas...
Ymmärrätkö itse, että se sun vieras äly on luonut sen sun simuloidun universumisi?
Eli olisit valmis julistamaan minkä tahansa vieraan älyn jumalaksi (l. kaikkivoipaiseksi kaikkitietäväksi - joka muuten poistaa vapaan tahdon välittömästi - ja täydellisen hyväksi olennoksi jonka on synnyttänyt magia eikä tavalliset fysikaaliset prosessit)? Eli myös ihmiset muuttuvat jumaliksi jos laittavat vastaavan simulaation pystyyn?
Ohiksena vaan kerron sulle, että sinä itse sekoitat nyt sanat: Luoja ja Jumala. Jos jotain luot niin silloin olet sen luoja, and that,s the way it goes.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sellaisia kokemuksia, kun olen ollut jossakin tapahtumassa ja siinä lähellä on joitakin random tyyppejä, niin joku niistä tyypeistä vaikuttaa minusta jotenkin tutulta, aivan kuin olisin tuntenut hänet joskus. Mikä siitä tekee vielä ihmeellisempää se toinen tyyppi katsoo välillä minua kuin miettien olenko joku tuttu.
Sitten kerran yhdessä konsertissa oli lähelläni yksi lapsi, minulle tuli hirveä tarve ja halu halata häntä. Jotenkin surin ja säälin häntä, vaikka ei mitään näkyvää syytä ollut siihen. Oli ihan vaikeaa olla halaamatta.
Mulla myös! Kerran teininä aikuisena eräässä tapahtumassa, kun olin monen sadan kilometrin päässä kotoani, erään pojan kanssa oltiin ihan varmoja, että ollaan tuttuja jostain. Nimi oli kuitenkin outo. Käytiin kaikki sukulais-, kaveruus- ja tuttavuussuhteet läpi, kaikki tapahtumat missä ollaan oltu jne. eikä löydetty mitään yhteistä. Tapahtuman aikana monta kertaa pysähdyttiin juttelemaan ja tuijotettiin toisiamme ihan hölmöinä. Hän oli kyllä tosi tuttu ihminen alusta asti ja hän koki minusta samoin. Jos en olisi seurustellut, olen aika varma, että meistä olisi voinut tulla jotain. Jäi pitkäksi aikaa vaivaamaan.
Olen kirjastossa töissä ja eräs asiakas käy vähintään kerran viikossa. Joka ikinen kerta kun hän tulee, hänen puhelin alkaa soida. Ja ei asioi meillä edes tuntia. Jotenkin ihan uskomatonta kun näkee asiakkaan tulevan niin tietää että kohta sillä taas soi puhelin ja niin käy. Vanha eläkeläisukkeli kyseessä, voiko olla että hänelle tulee niin paljon puheluita pitkin päivää että aina kirjastokäynnin ajaksi osuu ainakin yksi soittaja???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sellaisia kokemuksia, kun olen ollut jossakin tapahtumassa ja siinä lähellä on joitakin random tyyppejä, niin joku niistä tyypeistä vaikuttaa minusta jotenkin tutulta, aivan kuin olisin tuntenut hänet joskus. Mikä siitä tekee vielä ihmeellisempää se toinen tyyppi katsoo välillä minua kuin miettien olenko joku tuttu.
Sitten kerran yhdessä konsertissa oli lähelläni yksi lapsi, minulle tuli hirveä tarve ja halu halata häntä. Jotenkin surin ja säälin häntä, vaikka ei mitään näkyvää syytä ollut siihen. Oli ihan vaikeaa olla halaamatta.Mulla myös! Kerran teininä aikuisena eräässä tapahtumassa, kun olin monen sadan kilometrin päässä kotoani, erään pojan kanssa oltiin ihan varmoja, että ollaan tuttuja jostain. Nimi oli kuitenkin outo. Käytiin kaikki sukulais-, kaveruus- ja tuttavuussuhteet läpi, kaikki tapahtumat missä ollaan oltu jne. eikä löydetty mitään yhteistä. Tapahtuman aikana monta kertaa pysähdyttiin juttelemaan ja tuijotettiin toisiamme ihan hölmöinä. Hän oli kyllä tosi tuttu ihminen alusta asti ja hän koki minusta samoin. Jos en olisi seurustellut, olen aika varma, että meistä olisi voinut tulla jotain. Jäi pitkäksi aikaa vaivaamaan.
Edellisestä elämästä tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi arkkitehdin rakentamaa Matrixia on havaittu: Kuvitteellinen ja vain rokotteilla aikaansaatu Korona-epidemia, täydellinen Matrix illuusio... kaikki kuolevat Koronaan on viesti ja todellisuudessa koko Korona kehitettiin valtavan rahastuksen aikaansaamiseksi - eliitti sai täydellisen rahastuksen pyörimään siitä huolimatta että ihmiset olivat jo valmiiksi köyhtyneet...
Ja arkkitehdin toinen Matrix: Ilmastonmuutoksella pelottelu... Jäätiköt sulavat ja meret nousevat ja kaupungit hukkuvat veden alle... näin piti käydä jo vuosien ajan... mutta eliitin valtava rahastus ja pelottelu jatkuu vaikka ennustukset eivät tule koskaan toteutumaan...
Tässäpä virhe matrixissa: hirveä määrä ihmisiä, jotka eivät usko tiedettä eikä mitään virallista lähdettä, vaan pelkästään jotain "riippumattomia" ei-asiantuntijoita, jotka eivät tiedä asiasta mitään.
Litteä maa vaan puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Noista esineiden katoamisista tuli mieleen, että kissoilla taitaa olla kyky mennä johonkin toiseen ulottuvuuteen nukkumaan. Olin hiljattain siskoni luona käymässä, hänellä vielä pentuiässä oleva kissa. Olisin halunnut nähdä sen, mutta oli kadonnut johonkin. Etsittiin sitä varmaan tunti, käännettiin koko kämppä ylösalaisin. Lopulta pääteltiin että se on varmaan päässyt livahtamaan ulos samalla ovenavauksella kun tulin sisälle. Istuttiin sitten sohvalle juomaan teetä ja katsomaan telkkaria, niin eiköhän katti kohta ilmesty jalkojen juureen haukottelemaan ja venyttelemään.
Mulle kävi sama, kissa oli sohvan alla, vaikka luulin ettei se voisi mahtua sinne. Kissa osaa livahtaa yllättävän tiukkiin paikkoihin.
Toisen kerran etsin kissaa eikä sitä näkynyt missään. Aloin itkeä hysteerisesti, että se on päässyt ovenavauksella karkuun ja kuollut ulos kylmään. Se löytyikin kämppiksen kaapin pohjalta, minne se ei ollut koskaan aiemmin mennyt, eikä koskaan sen jälkeenkään. Ilmeisesti sille tuli tylsää ja halusi löytää uusia ulottuvuuksia.
Olit 686m päässä rintsikoista. Mysteeri selvitetty lol
Eihän tänne uskalla kertoa kun se heti "teilataan" kuvitelmana :)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tänne uskalla kertoa kun se heti "teilataan" kuvitelmana :)
Rohkeasti vain. Mitä enemmän on esillä näitä juttuja, ihmiset rohkaistuvat kertomaan kokemuksistaan.
Olen jo vuosia sitten havainnut, että kun opin jonkun uuden asian, alan törmätä siihen jatkuvasti. Esim. Reilu vuosi sitten opin englanninkielen sanan orchard = hedelmätarha, enkä ollut sanaan törmännyt aiemmin, mutta heti samana päivänä kun opin sanan, niin Tiktokiin mennessäni ensimmäisessä näkemässäni videossa joku jenkkinainen esitteli omaa orchardiaan ja samana iltana katsoin jotain sarjaa, ja siinäkin esiintyi sana orchard. Kuukausi sitten aloin katsoa CMorelta Housewivesien All Stars-kautta, jossa he ovat Turks and Caicos Islandilla (enkä ollut ikinä koko paikasta kuullutkaan) ja nyt olen jo kolmessa eri yhteydessä törmännyt Turks and Caicossiin :D näitä esimerkkejä on lukemattomia ja pystyn jo nykyään melkein arvaamaan että jos opin jotain uutta niin ihan pian esim radiossa tai tv:ssä ilmenee kyseinen asia. En tiedä liittyykö tämä glitchiin matrixisissa, mutta mielenkiintoista se on!
Aloitin uintiharrastuksen, ja kävin uimassa säännöllisesti mutta sattumanvaraisina päivinä ja kellonaikoina. Kuitenkin joka kerta uimaan tullessani pukuhuoneessa soi sama biisi. Tiedän, että radiokanavien soittolistat ovat lyhyitä, mutta aloin jo lievästi kauhistua kun pukuhuoneessa kuitenkin vietin tullessa aina vain 1-5 minuuttia, ja aina soi sama biisi päivästä ja kellonajasta riippumatta.
Sain jokunen vuosi sitten pankista kirjeen, jossa puhuttiin tiliehdoista ja plaaplaa. Muuten normi juttu, mutta mulla ei ole tiliä ko. pankissa. Otin asiakseni soittaa ja kysyä, että mistä tilistä on kyse, ja sain kuulla, että tili on minun ja mieheni yhteinen, avattu 10 vuotta aiemmin. Mieskään ei tiennyt, mistä on kyse. Pari vuotta yritettiin aina muistaessamme selvittää asiaa, mutta edes pankkikonttorissa käynti ei auttanut: vaikka menimme tyhjään konttoriin yhdessä keskellä päivää, ei virkailija suostunut kertomaan tilistä mitään, koska emme olleet varanneet aikaa. Ilmeisesti tykkäsimme pitää mysteeriä yllä, kun sitä aikaa ei koskaan saatu varattua. Ja sitten tulikin pankista kirje, että tili on nyt suljettu. Kukahan sen onnistui tekemään, kun me tilinomistajatkaan emme saaneet mitään tilille tehtyä? Ja kyseessä oli tunnettu suomalainen pankki, ei mikään eksoottinen rahanpesupulju.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia sitten havainnut, että kun opin jonkun uuden asian, alan törmätä siihen jatkuvasti. Esim. Reilu vuosi sitten opin englanninkielen sanan orchard = hedelmätarha, enkä ollut sanaan törmännyt aiemmin, mutta heti samana päivänä kun opin sanan, niin Tiktokiin mennessäni ensimmäisessä näkemässäni videossa joku jenkkinainen esitteli omaa orchardiaan ja samana iltana katsoin jotain sarjaa, ja siinäkin esiintyi sana orchard. Kuukausi sitten aloin katsoa CMorelta Housewivesien All Stars-kautta, jossa he ovat Turks and Caicos Islandilla (enkä ollut ikinä koko paikasta kuullutkaan) ja nyt olen jo kolmessa eri yhteydessä törmännyt Turks and Caicossiin :D näitä esimerkkejä on lukemattomia ja pystyn jo nykyään melkein arvaamaan että jos opin jotain uutta niin ihan pian esim radiossa tai tv:ssä ilmenee kyseinen asia. En tiedä liittyykö tämä glitchiin matrixisissa, mutta mielenkiintoista se on!
Sama pätee ihmiseen, jonka tapaa ensi kertaa. Hetken aikaa hän on kaikkialla, kunnes taas häviää johonkin. Tätä tapahtuu pienilläkin paikkakunnilla.