Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?
Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?
Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.
Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.
Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.
Kommentit (1574)
Muutin tähän taloon noin vuosi sitten. Sain muuttaessa vuokranantajalta yhden avaimen oveen, sen perusavaimen. Pari kuukautta sitten joku oli jättänyt turvalukon avaimen polkupyöräni pakkarille. En heti huomannut sitä, otin pyörän pihalla olevasta telineestä ja avain tippui maahan, josta noukin sen. En pitkään aikaan kiinnittänyt avaimeen sen suurempaa huomiota, se oli pitkään olohuoneen pöydällä, ajattelin että se on jonkun avain johonkin oveen jossakin. Viikko sitten tuli yhtäkkiä ajatus, että mitäs jos?...ei voi olla....no, kokeillaan, ei maksa mitään. Otin avaimen olohuoneen pöydältä ja kokeilin oman oveni turvalukkoon.
Se kävi. Se on tämän asunnon turvalukon avain, löytyi siis pihalta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on tällaisia pieniä juttuja mutta on jääneet mieleen
joskus tulin liikenneympyrään ja ympyrässä joko oll tai siihen oli tulossa pelkästään valkoisia autoja. Olikohan yhteensä 8 vai 9 valkoista autoa (omani tosin on musta) samaan aikaan ympyrässä naurahdin että joku unohti laittaa muun värisiä autoja joukkoon 🙂
Toinen on meidän kotitien risteys. Joudumme kääntymään harvaan liikennöidyltä tieltä vasemmalle kotikadullemme. Ja harvaan siis tarkoittaa että autoja menee ehkä kerran minuutissa jos silloinkaan. Mutta hyvin usein juuri kun olet kääntymässä, vastaan tulee auto niin että joudut pysähtymään. Ei väliä kellonajalla. Myöhään illalla tai varhain aamulla osut juuri samaan aikaan tielle tuon toisen kuskin kanssa. Myös mieheni on huomannut tämän ilmiön ja naureskellaan että melkoinen glitch in the matrix..
pieniä juttuja mutta laittaa miettimään kyllä että elämmekö jossain s
Kirjatkaa paperille jokainen kerta kun menette risteyksestä, kellonaika ja tuliko toinen auto vai ei. Tehkää sitä pitkään, ainakin kuukauden verran. Sittenhän sen näkee onko asia todella näin, vai tuntuuko vaan. Ihminen herkästi muistaa vain ne kerrat mitkä haluaa muistaa, eli tässä tapauksessa ne kerrat kun auto tuli.
Olen aina maistanut Lauantaipussin mustat autokarkit makeana hedelmäisenä, ei salmiakkia, ei suolaista. Nyt leikkauksen jälkeen maistan ne suolaisena jopa salmiakin. Olenko vaihtanut taas eri maapalloversioon? Eri aikajanalle? Leikkaustrauma? Ellei joku ole ropeltanut pussin sisällön äkkiä erilaiseksi. ;) Olen hämmästynyt.
Matriisilaskenta on kyllä aika haastavaa. Olen tosiaan tehnyt paljonkin laskuissa virheitä.
^^^ Valkoisia autoja on paljon. Muka suosituin väri, vaikka ainakaan minusta se ei sitä todellakaan ole. Ehkä niitä vain tuodaan maahan niin paljon.
Ostin kosmetologilta sellaisen ruusukvartsisen kasvorullan, jossa on molemmissa päissä pyörivä rulla.
Eräänä päivänä isompi rulla irtosi yllättäen ja putosi vessan lattialle. Sitä ei löytynyt. Päättelin sen pudonneen vessanpönttöön (joo, kansi pitäisi laittaa kiinni) En kuullut molskausta mutta sitä ei löytynyt kertakaikkiaan mistään.
Kului melkein vuosi. Olin ottamassa vessan peilikaapin hyllyltä jotain. Hyllyllä on saksia, hiuspompuloita ym pikkusälää. Käteni osui suoraan siihen isoon rullaan.
Eipä mitään, laitoin sen takaisin varteen.
Vierailija kirjoitti:
Matriisilaskenta on kyllä aika haastavaa. Olen tosiaan tehnyt paljonkin laskuissa virheitä.
Heh heh
Olin vaimon kanssa etelänlomalla, sormukseni tippui snorklatessa veteen koska kädet olivat liukkaat aurinkovoiteesta. Kyllä harmitti, tunnearvo ja melko arvokaskin.
Seuraavana talvena lumia kolatessa katsoin että mikä tuossa terassin laudoituksen välissä kiiltää. Se oli se sormus. Laudoitus oli 40cm korkeudella, melkoisen loikan sormus tehnyt että on päässyt sinne väliin.
Vierailija kirjoitti:
Olin ajamassa pyörällä kotiin keskellä yötä, aika pitkä matka oli, ja yhtäkkiä tuli kauhea vessahätä. Yritin pidätellä mutta muutaman minuutin kuluttua tuli kakka housuun. Tunsin sen ja hävetti ihan hirveästi mutta jatkoin pyöräilyä ns. seisoma-asennossa etten sotkis enempää. Lopulta pääsin kotiin asti ja hämmästys oli erittäin suuri kun vessassa laskin housut eikä kakkaa ollut missään. Hädäntunne oli myös kadonnut.
Se oli mato, joka sukelsi takaisin suoleesi, tai luikerteli lahkeesta maahan.
Pidän aina työpuhelinta tietyssä repun sivutaskussa. En koskaan käytä sitä vapaa-ajalla.
Istuin juuri sohvalla katsomassa telkkaria ja minulla oli oma puhelin tässä.
Kuului kolahdus ja kun katsoin, mikä putosi, se oli mun työpuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Serkku väittää minun olleen sukulaismummon synttärijuhlissa. Asiasta on väitelty. Nykyään muutkin sukulaiset uskovat näin. Jopa valokuvia on näytetty, ko juhlissa otettuja joissa minä olen mukana.
En siis ollut ja kuvat epäselviä.
Vierailija kirjoitti:
Olin vaimon kanssa etelänlomalla, sormukseni tippui snorklatessa veteen koska kädet olivat liukkaat aurinkovoiteesta. Kyllä harmitti, tunnearvo ja melko arvokaskin.
Seuraavana talvena lumia kolatessa katsoin että mikä tuossa terassin laudoituksen välissä kiiltää. Se oli se sormus. Laudoitus oli 40cm korkeudella, melkoisen loikan sormus tehnyt että on päässyt sinne väliin.
Tämä on hyvä! Ja uskon täysin.
Saman tapaisia juttuja kokenut muutamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ajamassa pyörällä kotiin keskellä yötä, aika pitkä matka oli, ja yhtäkkiä tuli kauhea vessahätä. Yritin pidätellä mutta muutaman minuutin kuluttua tuli kakka housuun. Tunsin sen ja hävetti ihan hirveästi mutta jatkoin pyöräilyä ns. seisoma-asennossa etten sotkis enempää. Lopulta pääsin kotiin asti ja hämmästys oli erittäin suuri kun vessassa laskin housut eikä kakkaa ollut missään. Hädäntunne oli myös kadonnut.
Se oli mato, joka sukelsi takaisin suoleesi, tai luikerteli lahkeesta maahan.
Oli iltapäivälehdessäkin taannoin juttu, pieni lapsi oli sanonut vanhemmilleen, että kakka tuli ja vanhempi näki että vaipassa oli loismato.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina maistanut Lauantaipussin mustat autokarkit makeana hedelmäisenä, ei salmiakkia, ei suolaista. Nyt leikkauksen jälkeen maistan ne suolaisena jopa salmiakin. Olenko vaihtanut taas eri maapalloversioon? Eri aikajanalle? Leikkaustrauma? Ellei joku ole ropeltanut pussin sisällön äkkiä erilaiseksi. ;) Olen hämmästynyt.
Niitä karkkejakin on muutettu, rahan tekemisen takia. Mutta noita huonontamisia perustellaan "kuluttajien toiveilla".
Vierailija kirjoitti:
Tälle olisi kyllä kiinnostavaa kuulla jonkun "tiedeihmisen" selitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle olisi kyllä kiinnostavaa kuulla jonkun "tiedeihmisen" selitys.
Oikeastaan ainoa mahdollisuus on, että sormus putosi päivänä 1. sinne terassin väliin ennen matkaa. Päivänä 2. oltiin jo sukeltamassa etelässä. Teoriassa on mahdollista, ja unen puute liittyisi asiaan.
Mutta jos noin ei ollut, niin sitten on mysteeri.
Kesällä hämmensi, kun olin ajamassa yhtä maisemareittiä, ja sinne kääntyäkseen pitää ajaa liikenneympyrästä. Ympyrässä kiinnitin huomiota isoon maasturimalliseen autoon, merkkiä en muista mutta pisti silmään kun harvoin noin komeita ja isoja täälläpäin näkee, tai ylipäätään Suomessa missään. Tuo auto jatkoi ympyrästä vastakkaiseen suuntaan. Ajoin maisemareitille ja parin minuutin päästä tasan samanlainen, identtinen iso hulppea maasturi ajaa minua vastaan.
Ajelin kesällä Tuohokotissa, niin tuli pelkkiä Dacia Dustereita vastaan. Ehkä kyse oli siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä hämmensi, kun olin ajamassa yhtä maisemareittiä, ja sinne kääntyäkseen pitää ajaa liikenneympyrästä. Ympyrässä kiinnitin huomiota isoon maasturimalliseen autoon, merkkiä en muista mutta pisti silmään kun harvoin noin komeita ja isoja täälläpäin näkee, tai ylipäätään Suomessa missään. Tuo auto jatkoi ympyrästä vastakkaiseen suuntaan. Ajoin maisemareitille ja parin minuutin päästä tasan samanlainen, identtinen iso hulppea maasturi ajaa minua vastaan.
Ajoin kuorma-auton perässä liikenneympyrään. Ärsytti, kun se poistui samasta liittymästä. Se oli hidas ja jotenkin rämän oloinen. Ajattelin, että ainakin viitisen kilometriä täytyy körötellä sen perässä ennenkuin seuraava risteys tulee.
Muutaman sadan metrin päästä tajusin auton kadonneen.
Itsellä sama juttu. Asun maalla jossa todellakin autoja menee ehkä kolme kertaa tunnissa tietyllä tienpätkällä. Lenkkeilen sillä tie osuudella koska siellä ei kulje autoja, paitsi tietysti silloin kun pitää ylittää tie.
Silloin tulee auto/autoja niin että on pakko seistä ja odottaa että menisivät ohi. Sen jälkeen taas ei mitään missään, ihan yksikseni saan olla.