Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
901/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on tietoisuus jota sieluksikin sanotaan, mutta miksi?

Emme ymmärrä olemassaolostamme ja ympäröivästä maailmastamme käytännössä vielä yhtään mitään.

Vierailija
902/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ymmärrä olemassaolostamme ja ympäröivästä maailmastamme käytännössä vielä yhtään mitään.

Totta. ”Miksi?” on vähintään yhtä oleellinen kysymys kuin ”miten?”, mutta nykyajan materialistinen tiede keskittyy käytännössä vain jälkimmäiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aktiivinen musiikinharrastaja lapsesta asti ja myös työni puolesta olen hyvin selvillä suomalaisesta lastenlaulumaailmasta.

Löysin eräänä päivänä kirpputorilta saman cd:n mitä olin lapsena kuunnellut moneen moneen kertaan ja osasin kaikki kappaleet ulkoa. Ostin ja vein autoon ja kuuntelin levyä samantien. Cd:llä oli kappale jota en muistanut enkä tunnistanut. Olin tosi ihmeissäni ja kuuntelin kappaleen pari kertaa edes takas ja olin aivan varma, että tätä ei ollut aikoinaan sillä samalla levyllä. Kotiparkkipaikalla vilkaisin cd:n kannen ja tiedot kappaleesta ja tarkistin ilmestymisvuoden, kyseessä oli se lapsuuteni levy.

Seuraavan kerran kun menin autoon ja kuuntelin cd:n läpi, kappaletta ei enää ollut levyllä. Ei myöskään merkintää takakannessa. Kaikki laulut oli niitä tuttuja rallatuksia lapsuudesta. Ja mikä erikoisinta, kun nyt mietin sitä laulua, en kykene muistamaan sen sisällöstä mitään. En yhtään ainoaa sävelpätkää, en yhtään sanaa, en sitä mistä se kertoi, en säveltää en esittäjää, kaikki pyyhkiytynyt pois.

Vierailija
904/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mandela-efekti tähän liittyy. Niitähän on vaikka kuinka paljon

Vierailija
905/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut luulevat, että todellisuus olisi jotain muuta kuin se tylsä mitä voimme havainnoida ja mitata?

Miksi jotkut hakevat selityksiä fantasioista tyyliin "Matrixissa on glitch", mutteivät huomioi tutkimuksin varmennettua tietoa esimerkiksi mielenterveyshäiriöiden, aisti- ja havaintoharhojen olemassaolosta?

Miksi jotkut hyljeksivät niitä ilmeisiä syitä, jotka altistavat vaikeuksille erottaa mielikuvitus todellisuudesta?

Vierailija
906/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut luulevat, että todellisuus olisi jotain muuta kuin se tylsä mitä voimme havainnoida ja mitata?

Miksi jotkut hakevat selityksiä fantasioista tyyliin "Matrixissa on glitch", mutteivät huomioi tutkimuksin varmennettua tietoa esimerkiksi mielenterveyshäiriöiden, aisti- ja havaintoharhojen olemassaolosta?

Miksi jotkut hyljeksivät niitä ilmeisiä syitä, jotka altistavat vaikeuksille erottaa mielikuvitus todellisuudesta?

Koska tieteellinen selitys ei kiehdo heidän mielikuvitustaan. Se tuntuu niin helpolta ja yksinkertaiselta, ettei siinä ole mitään kiinnostavaa.

Vierailija
907/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. ”Miksi?” on vähintään yhtä oleellinen kysymys kuin ”miten?”, mutta nykyajan materialistinen tiede keskittyy käytännössä vain jälkimmäiseen.

Ja sekin menee lähtökohtaisesti päin vittua.

Vierailija
908/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt unia, joissa siskoni saavat vauvan ja unet toteutuivat. Toisella kertaa tiesin odottaa uutista. Lisäksi kerran näin unta, että minulla oli paljon uistimia. Heräsin unesta ja katsoin puhelimeeni, jossa oli viesti siskoltani, jonka mies antoi minulle uistimia.

Vierailija
909/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joku mystinen kaksoisolento tässä pienehkössä kaupungissa. Kaupan kassat ja kadulla ihmiset saattavat alkaa juttelemaan asioista ja ihmisistä joista minulla ei ole mitään käsitystä tai tietoa, puhuvat esimerkiksi ”veljestäni” jota minulla ei ole.

Ystävät laittavat joskus viestiä miksi en tervehtinyt heitä ja jopa oma puoliso oli nähnyt kerran ”minut” ja oli kummastellut miksi olin mennyt keskellä päivää baariin.

Oli mikä oli, tämä kaksoisolento olisi kyllä kiva nähdä itsekin joskus.

Heh! Mulle on käynyt samaa. Mutta näin tämän kaksoisolentoni. Katselin itsekin hämmästyneenä että tuollahan minä olen ajamassa polkupyörällä.

Oli kieltämättä todella saman näköinen tyyppi, melko samantyyppisissä vaatteissakin.

Vierailija
910/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut luulevat, että me tietäisimme/kykenisimme havaitsemaan todellisuudesta kuin hyvin kapean ja suorastaan naurettavan pintapuolisen kaistaleen?

Vierailija
911/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on evoluutionsa mittapuussa käytännössä juuri ja juuri laskeutunut puusta alas. Onko ihminen ylipäätään pätevä sanomaan ja päättämään mikä on normaalia ja mikä on epänormaalia? Ihmisen aistit ovat jo aivan säälittävällä tasolla moniin muihin eläimiin verrattuna. Miksi näemme unia? Siinäkin luotamme vain toisen ihmisen näkemykseen asiasta. Aistivat ihmiset lasketaan mielenvikaisiksi, häiriintyneeksi. Noitia poltettiin rovioilla. Pelättiin että suututetaan jumala. Ei ihminen ole yhtään mikään sanomaan kuka on. Koska ihminen ei tiedä. Vielä.

Vierailija
912/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus riippuu havoinnoijasta, jollaisina me lienemme varsin alkeellisia.

Vierailija
913/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dejavu on varmasti yleisin tämmöinen matrix-juttu.

Vierailija
914/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähentäkää hapon käyttöä, niin jo alkaa taas oravanpyörä maistumaan

Vierailija
915/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa kahdestaan mökillä. Mies tarvitsi pihalla rautalankaa jonkun kanaverkon korjaukseen. Olin vasta nähnyt rautalankakiepin työkaluvajassa omalla paikallaan. Mieheni on hyvin jämpti työkaluistaan, mm. työkaluille on piirretty taustalevyyn ääriviivoilla omat paikat. No rautalankaa ei ollut siellä eikä missään, etsittiin yhdessä kaikki paikat, joita nyt mökillä ei niin monia ole. Eikä kumpikaan ollut sitä tarvinnut. Lopulta mies lähti autolla katsomaan olisiko sitä lähimmässä kaupassa (ei ollut).

Kaupasta tultuaan mies huomasi, että rautalankakieppi oli omalla paikallaan vajassa, juuri siinä missä pitikin.

Vierailija
916/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosituhannen taitteessa olin menossa keskellä talvea autokoulun pimeä-/talviajotestiin. Testi alkoi tosi aikaisin aamulla, muistaakseni kahdeksalta ja jouduin ajamaan sinne viitisentoista kilometriä ja koska oli talvi ja kylmää ja pimeää, laitoin kellon soimaan hyvissä ajoin että ehtisin paikalle (tyyliin tuntia aiemmin). Tarkistin herätysajan moneen kertaan, etten vaan myöhästy kokeesta.

Kello herätti, hyppäsin vaatteisiini ja hurautin autolla lähimmälle huoltoasemalle ostamaan ja juomaan kahvia. Siinä kahvia juodessani aloin ihmetellä, kun huoltsikalla ei ollut juuri ketään, ja muutenkin oli ihan hiton pimeää. Katsoin huoltsikan seinäkelloa ja se oli juuri sen verran kuin pitikin eli ei vielä edes puoli kahdeksan. Lähdin ajamaan kokeeseen. Tie oli suora ja hiljainen, ei siihen aikaan aamusta juuri ketään siellä pohjoisen hiljaisella tiellä liikkunut. Kiva oli ajella, vaikkakin pimeää.

Kun tulin paikalle, siellä ei ollut ketään. Ihmettelin, olenko edes oikeassa paikassa. Kaikki rakennukset olivat pimeänä, missään ei ketään. En edes voinut soittaa kenellekään kun minulla ei silloin ollut kännykkää. Jonkun ajan päästä autokoulun opettaja ajoi paikalle ja naureskellen tuumasi, että täällähän on innokas kokelas jo hyvissä ajoin paikalla! Mentiin päärakennukseen sisään ja katsoin kelloa.. se oli puoli kahdeksan. Muistan vieläkin sen pyörryttävän tunteen kun en vaan yksinkertaisesti voinut käsittää, miten kello pystyi yhtäkkiä olemaan vähemmän?? Mihin hiton aikasilmukkaan oikein ajoin sen parinkymmenen kilometrin matkalla??

Vierailija
917/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aktiivinen musiikinharrastaja lapsesta asti ja myös työni puolesta olen hyvin selvillä suomalaisesta lastenlaulumaailmasta.

Löysin eräänä päivänä kirpputorilta saman cd:n mitä olin lapsena kuunnellut moneen moneen kertaan ja osasin kaikki kappaleet ulkoa. Ostin ja vein autoon ja kuuntelin levyä samantien. Cd:llä oli kappale jota en muistanut enkä tunnistanut. Olin tosi ihmeissäni ja kuuntelin kappaleen pari kertaa edes takas ja olin aivan varma, että tätä ei ollut aikoinaan sillä samalla levyllä. Kotiparkkipaikalla vilkaisin cd:n kannen ja tiedot kappaleesta ja tarkistin ilmestymisvuoden, kyseessä oli se lapsuuteni levy.

Seuraavan kerran kun menin autoon ja kuuntelin cd:n läpi, kappaletta ei enää ollut levyllä. Ei myöskään merkintää takakannessa. Kaikki laulut oli niitä tuttuja rallatuksia lapsuudesta. Ja mikä erikoisinta, kun nyt mietin sitä laulua, en kykene muistamaan sen sisällöstä mitään. En yhtään ainoaa sävelpätkää, en yhtään sanaa, en sitä mistä se kertoi, en säveltää en esittäjää, kaikki pyyhkiytynyt pois.

Tuo voisi selittyä sillä että levyllä on bonuksena kappale jota ei ole merkitty biisiluetteloon.  Autosi soitin saattaa sen soittaa mutta kotisoittimesi ei. Minullakin on muutama rock cd joissa on bonusraita mutta nykyinen cd-soittimeni ei niitä soita syystä tai toisesta vaikka vanha jo hajonnut soittimeni saattoi soittaa.  Tai sitten tosiaan olit jossin rinnakkaistodellisuudessa :)

Vierailija
918/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlauluun jatkoa...Ai nyt huomasin että autosi soitin ei sitä enää löytänyt. Hmmm, mystistä!

Vierailija
919/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo voisi selittyä sillä että levyllä on bonuksena kappale jota ei ole merkitty biisiluetteloon.  Autosi soitin saattaa sen soittaa mutta kotisoittimesi ei. Minullakin on muutama rock cd joissa on bonusraita mutta nykyinen cd-soittimeni ei niitä soita syystä tai toisesta vaikka vanha jo hajonnut soittimeni saattoi soittaa.  Tai sitten tosiaan olit jossin rinnakkaistodellisuudessa :)

Eniten tuossa hämmästytti, että miten hän kuunteli sen kappaleen takaperin? Tietokoneella on mahdollista kuunnella tallenne takaperin, mutta käsittääkseni silläkään se ei onnistu suoraan CD:ltä, vaan kappale pitää ensin ripata ja sitten erillisellä ohjelmalla kääntää takaperin ennen kuuntelua.

Vierailija
920/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 10 vuotta kilpailuttanut sähkösopimukseni määräaikaisina sopimuksina. Sopimukset ovat olleet aina 1 - 2 vuoden mittaisia. Uuden sopimuksen on voinut tehdä vasta, kun edellinen on tarpeeksi lähellä loppua (käytännössä muistaakseni 3kk).

Olinkin siis valtavan hämmästynyt, koska sain syksyllä sähkösopimusvahvistuksen, jota en muistanut tehneeni. Katsoin sähköpostit läpi, eikä mitään aiempaa merkintää sopimuksen kilpailuttamisesta. Vasta, kun tajusin katsoa vuoden verran taaksepäin, löysin sopimuksen ehtoja vastaavan sähköpostin.

Olin siis onnistunut kilpailuttamaan ja vahvistamaan uuden sähkösopimukseni reilusti yli vuosi ennen edellisen kahden vuoden määräaikaisen päättymistä, minkä pitäisi olla mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi