Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?
Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?
Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.
Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.
Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.
Kommentit (1543)
Joo minulle on käynyt tällainen glits in thö mätrix-juttu (thing)/-tilanne (situation.)
Ajoin autolla (car) pitkin tietä (road), ja siinä ajaessa tuntui muutaman kerran siltä, että juurihan minä ajoin tästä jo äsken. Ajoin samat identtiset mutkat uudestaan ja uudestaan (over and over again.)
Myöhemmin sain tietää, että kyseinen tie (road) itse asiassa mutkittelee ihan todellisuudessa (for real.) Oli se kyllä aikamoinen tapahtuma XDDDDDD olin ihan että tämän on pakko olla glits in thö mätrix.
Ihmiselle näytetään ennen syntymää asioita sun tulevasta elämästä, sen pääpiirteitä. Ei mikään ihme että on dejavu-ilmöitä.
Vierailija kirjoitti:
Olimme menossa miehen kanssa nukkumaan ja kissa loikoili sängyssä kanssamme. Keittiöstä, jossa kissan ruokakuppi oli, alkoi kuulua ropinaa ja rouskutusta, niinkuin joku olisi syömässä kissan muroja. Molemmat kuulimme äänen ihan selkeästi. Asumme kerrostalossa, eli kyseessä ei ollut esim rotta.
Muutamia kertoja käynyt myös niin, että joihinkin samoihin random ihmisiin törmää useassa paikassa pienen ajan sisällä ja ihan eri puolilla kaupunkia. Olemme heittäneetkin joskus vitsiä, että taas matrix kierrättää npc:itä (non-playable characters) . Ne randomit varmaan ajattelevat meistä samaa.
Aika moni yllättyisi, jos kuulisi, kuinka paljon rottia elää esimerkiksi Helsingin viemäriverkostossa ja että ne pääsevät asuntoihin WC-pönttöjen kaitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin syömässä ja katselin pientä, mustaa ilmassa täysin paikoillaan olevaa pistettä.
"Ihan kuin kärpänen," ajattelin, paitsi että se oli vain täysin paikallaan ilmassa. Semmoinen hedelmäkärpäsen kokoinen.
Syödessäni katselin sitä tovin, kunnes yht´äkkiä "piste" lähti lentoon ja se OLIKIN kärpänen! Minulle tämä todisti, että totisesti elämme Matrixissa! Ihmiset ovat kuvanneet videolle vastaavaa, kuinka lintu tai lentokone jumittaa taivaalla paikoillaan ja yht´äkkiä lähtevät taas liikkeelle!
Jenkeissä tapahtuu jokunen vuosi sitten kummia kun lentokenttää lähestyvä kone katosi kymmeneksi minuutiksi. Ei pelkästään tutkalta, vaan ihan fyysisillä silmillä katsottaessa. Se ilmaantui takaisin katoamispaikkaansa 10 min päästä ja laskeutui normaalisti. Koneessa olijat eivät huomanneet mitään poikkeavaa. Paitsi että heidän kellonsa olivat 10 minuuttia jäljessä.
Tilanteessa oli paljon silminnäkijöitä.
Jos tämä ei kerro että maailma on ihan jotain muuta kuin mitä ajattelemme, niin mikä sitten?
Välillä tuntuu että ihmiset vain sivuuttavat ja jättävät täysin huomiotta asiat, jotka eivät sovi heidän maailmankuvaansa. Ihan kuin niitä asioita ei olisi tapahtunut ollenkaan.
Samoin kun muutama vuosi sitten ympäri maailmaa kuului omituisia "taivaallisia" ääniä, kuin kovaa harpunsoittoa tms. Näitä on myös YouTubssa. Kuulin täällä Jyväskylässä niitä useiden muiden ihmisten kanssa. Jopa uutisissa oli näistä. Sitten kun ne loppuivat niin oltiin taas niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kukaan ei tarjonnut mitään selitystä asiaan.
Oma teoriani on, että näillä äänillä nostettiin jotenkin maapallon värähtelytaajuutta.
Samoihin aikoihin näin niin ihmeellisiä pilvimuodostelmia, että ihan kuin taivaalle olisi piirretty kuvia. Yhdestä linnasta sain valokuvan, mutta se on jossain vanhassa kännykässä. Ehkä se löytyy vielä joskus.Lähde?
Lentokoneelle vai äänille?
Noi äänethän todettiin jo tehdyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme menossa miehen kanssa nukkumaan ja kissa loikoili sängyssä kanssamme. Keittiöstä, jossa kissan ruokakuppi oli, alkoi kuulua ropinaa ja rouskutusta, niinkuin joku olisi syömässä kissan muroja. Molemmat kuulimme äänen ihan selkeästi. Asumme kerrostalossa, eli kyseessä ei ollut esim rotta.
Muutamia kertoja käynyt myös niin, että joihinkin samoihin random ihmisiin törmää useassa paikassa pienen ajan sisällä ja ihan eri puolilla kaupunkia. Olemme heittäneetkin joskus vitsiä, että taas matrix kierrättää npc:itä (non-playable characters) . Ne randomit varmaan ajattelevat meistä samaa.
Aika moni yllättyisi, jos kuulisi, kuinka paljon rottia elää esimerkiksi Helsingin viemäriverkostossa ja että ne pääsevät asuntoihin WC-pönttöjen kaitta.
No ei täällä kyllä asunnoissa rottia, ainakaan kerrostaloissa.
Yhdessä tapahtumassa oli bajamajoja rivissä. Yhtäkkiä noin 4 bajamajan ovet aukesivat juuri samalla hetkellä samalla nopeudella ja niistä tulevat ihmiset tulivat ulos juuri samassa tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin syömässä ja katselin pientä, mustaa ilmassa täysin paikoillaan olevaa pistettä.
"Ihan kuin kärpänen," ajattelin, paitsi että se oli vain täysin paikallaan ilmassa. Semmoinen hedelmäkärpäsen kokoinen.
Syödessäni katselin sitä tovin, kunnes yht´äkkiä "piste" lähti lentoon ja se OLIKIN kärpänen! Minulle tämä todisti, että totisesti elämme Matrixissa! Ihmiset ovat kuvanneet videolle vastaavaa, kuinka lintu tai lentokone jumittaa taivaalla paikoillaan ja yht´äkkiä lähtevät taas liikkeelle!
Se oli hämppis.
Ei ollut hämähäkki. Lensi seinään, jossa näin ihan selvästi sen olevan pikkukärpänen. Sitäpaitsi eivät hämppikset lentele!
Glitch in the matrix on toinen nimeni. Nevöhööd on ensimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä tapahtumassa oli bajamajoja rivissä. Yhtäkkiä noin 4 bajamajan ovet aukesivat juuri samalla hetkellä samalla nopeudella ja niistä tulevat ihmiset tulivat ulos juuri samassa tahdissa.
Tästä tulle mieleen joku Glitch in the matrix. Juupa juu vain palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja mietin vielä että onko kyseessä joku performanssi ja vähän naureskelin itsekseni siinä mutta ne tyypit eivät näyttäneet siltä että olisivat samaa porukkaa. Lähtivät ihan eri suuntiin kopeilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olen kuullut, mutta aika itsetuhoinen jyrsijä olisi kyseessä, kun tulisi vapaaehtoisesti kissatalouteen seikkailemaan. Käsittääkseni kissojen haju jo karkottaa jyrsijöitä, jos jyrsijällä ei sitten ole toxoplasma gondii- tartunta.
Ehkei nyt sitten aleta vääntämään villiä teoriaa toksoplasmoottisesta rotasta, joka kenenkään havaitsematta ryömi pöntöstä, suuntasi siitä kissan muroja natustamaan ja sen jälkeen suoraan samaa kautta ulos asunnosta molskaustakaan päästämättä.
Joskus yhden työkaverin kanssa meni ajatus niin yksiin, että kun käytävällä toiset juttelivat keskenään, niin sain juuri heidän juttuaan koskevan kommentin ajatuksissani loppuun, kun naapuriloosista kuului ääneen lausuttuna täsmälleen samat sanat. Telepatiaa vai mitä lie.
Avaimia tms. hakiessa kiertää muutaman vakiopaikan ja kun ei löydy, niin aloittaa kierroksen uudestaan ja niinpä ovat ilmestyneet sinne mihin ne arvelin jättäneeni.
Hitchhikers Guide to the Galaxyssa on tuo simulaatioajatus esitetty 20 vuotta ennen Matrixia. Eipä tuosta tiedä sanoa miksei se voisi olla mahdollista, toisinkaan ei ole vielä todistettu...
Löysin isäni (jo eläkeikäinen) pöytälaatikosta valokuvan. Siinä oli hän ja äitini parikymppisinä etelässä. Viereisessä aurinkotuolissa oli kopio minusta katsomassa heidän suuntaan hymyillen.
Näytin kuvaa monille ystävilleni ja vastaus oli aina sama: oletko etelässä. He eivät luonnollisesti tunne vanhempiani.
Kuva on niin friikki että kun näytin sen isälleni niin hän sanoi että on säilyttänyt sitä, sillä vieressä oleva nainen kuului heidän matkaseurueeseen….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi hölmö ja pieni juttu mutta huvittaa meidän perheessä kovasti. Jo vuosia olen jotenkin aina tehnyt tai ajatellut tehdä samaa ruokaa kuin lapsella on päiväkodissa, myöhemmin koulussa. Tietämättäni. Tämä toistuu jatkuvasti. En ole tietoinen koulun ruokalistasta ja lapsi ei käy kunnallista koulua joten lista ei ole esim paikallislehdessä silleen että näkisin sen jossain ja unohtaisin. Tulee esim. mieliteko tehdä vispipuuroa. Lapsi tulee koulusta ja sitä on ollut ilttiksessä välipalana. Päätän tehdä pitkästä aikaa makaronilaatikkoa ja eikös sitä ole just samana päivänä koululounaalla. Teen pinaattikeiton ja tullessaan lapsi kertoo että sitä onkin huomisen listalla koulussa. Jos laitan lohkoperunaa ja pihviä niin eikös lapsella ole ollut vastaavaa lounaalla. Tämä on tosi hassua enkä keksi sille selitystä! Pitää alkaa tietoisesti aina tehdä jotain muuta ruokaa kuin se mieleen juolahtava.
Telepatiaa, sulla on vahva yhteys lapseesi.
Tekeekö äiti siis kiusaa lapselleen, jos tekee aina samaa ruokaa, mitä on koulussa saanut/saamassa?
Haluaisitko itse syödä makaronilaatikkoa sekä lounaaksi että iltaruoaksi?
Tuo ei ole tietoista, joten ei ole kiusantekoa.
Äiti ei tiedä, mitä lapsi syö päivällä. Jostain vain tulee idea makaronilaatikosta ja hän ajattelee, että sitäpä voisikin tänään laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ottanut akryyliset rakennekynnet kauneushoitolassa. Ehdin olla niiden kanssa pari päivää kun yhtenä aamuna löysin yhden sormen kynnen irronneena sängystäni. Siinä sitten aloin kattelemaan että mistä sormesta kynsi oli lähtenyt ja tajusin että mitä hemmettiä kaikissa kymmenessä sormessa rakenteet paikallaan. En tiedä mistä se yksi ylimääräinen kynsi oli tullut tai tipahtanut sänkyyn.
Laittoi sinulle vahingossa kaksi kynttä päällekkäin.
Minkäänlaisia rakennekynsiä ei voi laittaa niin että niitä olisi kaksi päällekkäin. Tai jos vaikka laittaisi kaksi tippiä, sen huomaisi viimeistään viilaus aiheessa. Jos ei jollain ihmeellä siinä huomaisi (ne kynnet pitäisi liimata yhteen eikä sitäkään voi tietämättään tehdä) niin jos päällimmäinen kerros tippuisi, ei alla olisi muuta kuin tippi. Ja alkuperäinen sanoi että rakenteet oli paikallaan. Eli ei mitenkään mahdollista että olis ”laittanut kaksi kynttä päällekkäin”.
Sinulla tuli vaatteiden mukana sieltä yksi lisäkynsi.
Miehesi rakastajattarelta lakanoihin pudonnut?
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?
Respectit
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kerran mieleen että olikohan ryppy matriksissa :D. Menin puolen päivän aikaan ruokakauppaan. Ovelle kävelkessäni toisesta suunnasta tuli noin 75 v ruutupaitainen, hieman erikoisesti pukeutunut papparainen ja pysähtyi oudosti noin kolmen metrin päähän ovesta seisomaan. Katsoi siis vain eteensä ilmeettömänä ja seisoi. No en siitä sen kummempia miettinyt, ajattelin vain että olipa outo papparainen, kävelin ohi ja jatkoin päivää. Illalla vein lasta toiseen kuntaan liikkaharjoituksiin, odotin autossa käpykylän keskustassa ja oli hämärää, melkein pimeää. Odotellessani huomasin että ei hitsi, nyt tuolta vähän matkan päästä kävelee taas saman oloinen ruutupaitainen papparainen aika kummallisella tienpätkällä! Pappa kääntyi sivukadulle niin kaukana etten voinut olla yhtään varma että oli sama pappa. Pointti on se ettei tällaisissa pikkukylissä 75 v papat lenkkeile tai käveleskele ympäriinsä, jos lenkkeilee niin niillä on tuulitakit eikä mikään ruutupaita. Oli jo niin viileääkin että olin takki päällä jne. Luultavasti vain kaksi sattumaa mutta huvitti silti.
Se on "ryppy matriksissa" ku tulee Lauttasaaressa päivät yöt Taiwanin torimyyjä vastaan. Viimeks rullas pyöränsä melkein puskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?
Kyllä,MÄ katson sua I HA NAAAAAMMMM!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi hölmö ja pieni juttu mutta huvittaa meidän perheessä kovasti. Jo vuosia olen jotenkin aina tehnyt tai ajatellut tehdä samaa ruokaa kuin lapsella on päiväkodissa, myöhemmin koulussa. Tietämättäni. Tämä toistuu jatkuvasti. En ole tietoinen koulun ruokalistasta ja lapsi ei käy kunnallista koulua joten lista ei ole esim paikallislehdessä silleen että näkisin sen jossain ja unohtaisin. Tulee esim. mieliteko tehdä vispipuuroa. Lapsi tulee koulusta ja sitä on ollut ilttiksessä välipalana. Päätän tehdä pitkästä aikaa makaronilaatikkoa ja eikös sitä ole just samana päivänä koululounaalla. Teen pinaattikeiton ja tullessaan lapsi kertoo että sitä onkin huomisen listalla koulussa. Jos laitan lohkoperunaa ja pihviä niin eikös lapsella ole ollut vastaavaa lounaalla. Tämä on tosi hassua enkä keksi sille selitystä! Pitää alkaa tietoisesti aina tehdä jotain muuta ruokaa kuin se mieleen juolahtava.
Telepatiaa, sulla on vahva yhteys lapseesi.
Tekeekö äiti siis kiusaa lapselleen, jos tekee aina samaa ruokaa, mitä on koulussa saanut/saamassa?
Tuo ei ole tietoista, joten ei ole kiusantekoa.
Äiti ei tiedä, mitä lapsi syö päivällä. Jostain vain tulee idea makaronilaatikosta ja hän ajattelee, että sitäpä voisikin tänään laittaa.
Makaronilaatikko on niin perusruokaa, että se voi tulla mieleen kelle tahansa. Eri asia, jos koulussa olisi tarjolla vaikka simpukoita.