Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
561/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja tapauksia sattunut itsellekin. Kuulin kerran yöllä kun ovi kävi, mies tuli kotiin kilautti avaimet pöydälle ja kolisteli eteisessä.

Häntä ei kuulunut sänkyyn, menin katsomaan eikä hän ollut tullut kotiin.

Menin sänkyyn takaisin ja 5min myöhemmin täsmälleen samat äänet ja nyt hän tuli oikeasti.

Oli unohtanut autoon jotain ja kävi hakemassa, siksi tuli kahdesti 5 min. sisällä.

Vierailija
562/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ottanut akryyliset rakennekynnet kauneushoitolassa. Ehdin olla niiden kanssa pari päivää kun yhtenä aamuna löysin yhden sormen kynnen irronneena sängystäni. Siinä sitten aloin kattelemaan että mistä sormesta kynsi oli lähtenyt ja tajusin että mitä hemmettiä kaikissa kymmenessä sormessa rakenteet paikallaan. En tiedä mistä se yksi ylimääräinen kynsi oli tullut tai tipahtanut sänkyyn.

Laittoi sinulle vahingossa kaksi kynttä päällekkäin.

Minkäänlaisia rakennekynsiä ei voi laittaa niin että niitä olisi kaksi päällekkäin. Tai jos vaikka laittaisi kaksi tippiä, sen huomaisi viimeistään viilaus aiheessa. Jos ei jollain ihmeellä siinä huomaisi (ne kynnet pitäisi liimata yhteen eikä sitäkään voi tietämättään tehdä) niin jos päällimmäinen kerros tippuisi, ei alla olisi muuta kuin tippi. Ja alkuperäinen sanoi että rakenteet oli paikallaan. Eli ei mitenkään mahdollista että olis ”laittanut kaksi kynttä päällekkäin”.

Sinulla tuli vaatteiden mukana sieltä yksi lisäkynsi.

Tai sinulla ilmestyi silloin yksi sormi lisää ja sitten yöllä nukkuessa hävisi ja vain kynsi jäi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti aina muistelee, miten minua odottaessaan näki unta, että sain Uuno-setänsä näköisen pojan.  Minä olin kuitenkin tyttö, ja pari vuotta myöhemmin syntynyt veljeni oli sitten sen sedän näköinen.

En tiedä oliko se enneuni joka tuli väärässä raskaudessa, mutta se on jäänyt äidille vahvasti mieleen.

No onko sulla äitisi Uuno-sedän näköinen poika?

Vierailija
564/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tätä ilmiötä vastaava tapaus sattui vuosia sitten.

Asuin kerrostalossa, josta oli ainoastaan yksi sisäänkäynti autotien puolella.

Parina päivänä ovikello soi, mutta en ehtinyt avaamaan. Olin jälleen nukkumassa yövuoron jälkeen pitkälle päivään kun ovikelloa soitettiin pitkään, myös koira havaitsi tämän. Pinkaisin katsomaan ikkunasta nähdäkseni talosta poistuvan henkilön/henkilöt.

Ulkona oli tuntematon, vanha pariskunta kävelemässä käsikädessä taloltani pois päin. Jäin seuraamaan tilannetta.

Pariskunta käveli liikennevaloista toiselle puolelle tietä, mutta sen sijaan, että olisivat jatkaneet kävelytietä jompaan kumpaan suuntaan, pariskunta käveli suoraan vanhan, ison liiketilan ohitse.

Autotien toisella puolella ei ole mitään kyseistä liikettä ja kävelytietä lukuunottamatta. Liikkeen takana on ainoastaan vanhaa verkkoaitaa, jonka toisella puolella on syvä oja erotamassa vanhaa rautatietä. Ei oikopolkuja, eikä mahdollisuutta kiertää liikettä sen takaa takaisin kävelytielle.

Kyttäilin ikkunassa vielä ties kuinka pitkään, mutta pariskunta ei koskaan tullut takaisin.

Eniten ihmettelen näissä tarinoissa et miksi ihmiset ei avaa ovea suosiolla vaan voivat kytätä ikkunoista ikuisuuden. 

Vierailija
565/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti näki unta kuolleesta isästään joka ilmestyi makuuhuoneen oven suulle ja sanoi äitille : taitaa tulla poikavauva,äiti oli raskaana ja odotti veljeäni, sukupuolta ei siis tiedetty.

566/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut virheitä Matrixissä , mutta olen kyllä kokenut VIHREITÄ Matrixissä. 

- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.

Vierailija
567/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengailtiin teininä kavereiden kanssa usein yhden tien varressa. Puhuin juuri siitä, kuinka en usko saatanaan tai helvettiin, kun ohi ajoi auto, jonka rekisterinumero oli 666. Ihmettelin asiaa, ja perään ajoi toinen 666-loppuinen auto. Hämmästytti.

Vierailija
568/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ottanut akryyliset rakennekynnet kauneushoitolassa. Ehdin olla niiden kanssa pari päivää kun yhtenä aamuna löysin yhden sormen kynnen irronneena sängystäni. Siinä sitten aloin kattelemaan että mistä sormesta kynsi oli lähtenyt ja tajusin että mitä hemmettiä kaikissa kymmenessä sormessa rakenteet paikallaan. En tiedä mistä se yksi ylimääräinen kynsi oli tullut tai tipahtanut sänkyyn.

Toivottavasti olet sinkku, muutoin sängyssäsi on saattanut olla joku muukin samanlaisilla kynsillä...

Vierailija
569/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos syynä on se, että aika ei olekkaan lineaarinen kuten kuvittelemme? Joku joskus ehdotti, että aika on sarja laatikoita/hetkiä joihin sattumanvaraisesti osuu "valo". Eli se valaistu hetki on se, jossa olemme tietoisia edellisestä laatkikosta.Mutta "valo" voisi heijastua välillä jostakin muualtakin ja tuoda vääriä asioita näkyviin meidän hetkeemme

Vierailija
570/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittoi sinulle vahingossa kaksi kynttä päällekkäin.

Minkäänlaisia rakennekynsiä ei voi laittaa niin että niitä olisi kaksi päällekkäin. Tai jos vaikka laittaisi kaksi tippiä, sen huomaisi viimeistään viilaus aiheessa. Jos ei jollain ihmeellä siinä huomaisi (ne kynnet pitäisi liimata yhteen eikä sitäkään voi tietämättään tehdä) niin jos päällimmäinen kerros tippuisi, ei alla olisi muuta kuin tippi. Ja alkuperäinen sanoi että rakenteet oli paikallaan. Eli ei mitenkään mahdollista että olis ”laittanut kaksi kynttä päällekkäin”.

Sinulla tuli vaatteiden mukana sieltä yksi lisäkynsi.

Mistä sieltä? Ne kynnet nimensä mukaisesti rakennetaan jokaiselle asiakkaalle, ei ne valmiit kynnet ole jotain mitä siellä pyöris ympäriinsä vaatteisiin tarttumassa.

Ja miten niin minulla? Lue uudestaan mun viesti niin huomaat että mä en ole se joka on kynnen löytänyt sängystä.

Vierailija
571/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja tapauksia sattunut itsellekin. Kuulin kerran yöllä kun ovi kävi, mies tuli kotiin kilautti avaimet pöydälle ja kolisteli eteisessä.

Menin sänkyyn takaisin ja 5min myöhemmin täsmälleen samat äänet ja nyt hän tuli oikeasti.

Äitini kuoli, kun odotin toista lastani. Kun toin vauvan kotiin 2v isosisko osoitti häntä ja sanoi tuo on sinun äiti.

sikiön elämä alkaa aika varhaisessa vaiheessa, uskotko että henki vaihtuisi kesken kaiken toiseksi siellä vatsassa? Nämä ovat tietysti herkkiä asioita ja lasten jutut jänniä.

Vierailija
572/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudot tapaukset ja yliluonnollisilta tuntuvat kokemukset eivät ole esimerkkejä glitcheistä matriisissa. Tämän ketjun parasta antia ovat ehdottomasti nimenomaan glitchit, eivät yleiset kummalliset äänet, enneunet tai etiäiset.

Vierailija
573/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asun omakotitalossa keskellä metsään.

Kaksi eri kertaa kävi niin, että aamulla valmistautuessani töihin kuulin ulko-oveen koputettavan. Aivan selkeästi. Menin avaamaan, eikä ketään. 

Koira ei tosin reagoinut, joten ehkä kuulin omiani. 

Olen herännyt muutaman kerran yöllä ovikellon soittoon. Kukaan muu eikä koirakaan reagoinut, että oli vain mulle tarkoitettu herätys.

Vierailija
574/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli unohtanut autoon jotain ja kävi hakemassa, siksi tuli kahdesti 5 min. sisällä.

Hän tuli kyllä illanvietosta taksilla kotiin suoraan, ei tullut siis kahta kertaa sisään.

Vierailija
575/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän menee iloisesti sekaisin enneunet, etiäiset sun muut ennustukset ja matrix. En näe näillä yhteyttä.

Virhe simulaatiossa tarkoittaa esim. sitä, että jostain menneestä tapahtumasta (yksi tämmöinen tunnettu tapaus on mandela-efekti) on hyvin erilaiset muistikuvat, eli jotain olisi "varmasti" tapahtunut vaikka oikeasti ei koskaan ole. Tästä on sitten vedetty sellainenkin johtopäätös, että jossain toisessa rinnakkaisuniversumissa asiat olisivat oikeasti tapahtuneet niin, kuin henkilö ne muistaa.

Ihmisen muisti on hyvin pettävä instrumentti, samoin aistikokemukset muutenkin voivat viedä harhaan. Näillä selittyy suurin osa näistä matrixilmiöistä.

Enneunia olen itsekin nähnyt. Ne taas selittyvät ihmisen alitajunnalla, syvällä sisimmässämme tiedämme asioita, joita emme päiväsaikaan halua edes ajatella/hyväksyä. Ihmiskunnalla voi olla myös yhteinen kollektiivinen alitajunta (Jung). Puhutaan myös kuudennesta aistista, tietoisuudesta joa ylittää kehomme rajat.

Kiistämättä koemme outoja asioita, jotka jäävät mysteereiksi ja mikäs sen kiehtovampaa.

Otsikossa mainitussa elokuvassa glitch oli kyllä ihan eri juttu kuin Mandela effect.

AP haki aloituksellaan todennäköisesti yleisesti kaikkia kokemuksia, joille ei löydy helposti järkevää selitystä.

Näkisin että nämä enneuniksi tulkittavat ovat juurikin näitä, koska ihmisten yleinen käsitys on että aika on lineaarista.

Samoin osa telepaattisista kokemuksista ei mene sattuman piikkiin.

Vierailija
576/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja.

Useamman kerran olen herännyt siihen, että päälläni kävelee kissa. Tunnen käpälän askeleet mahani päällä. Tai peitto kiristyy kun kissa kävelee siellä.

Ojennan käteni silittämään kissaa, mutta se ei olekaan siinä. Ei ole ketään, olen yksin sängyssä.

Olisi kiva tietää onko nämä vain hyvin todentuntuista unta, vai käveleekö siinä joku Matrix-kissa. 

Ehkä kuolleet kissani tulevat unessa päälleni kävelemään? 

Minulle on käynyt ihan samoin. Erotuksena vain se, että kissani olivat jo menneet majan manoille. Kissat olivat lähes saman ikäisiä, ja kuolivat kaikki kolme vain vuoden sisällä.

Pari kertaa koin tuon ilmiön, ja kun kurotin silittämään oletettua kissaa, käsi hamusi tyhjää. Toisella kerralla älysi jo olla koskematta, tunne siitä, että kissa oli jalkani vieressä, vaikkakin vain hengessä tai omassa mielikuvituksessaan, oli niin kiva. Tunsin olevinaan kissan lämmönkin. Harmillisesti nämä ilmiöt eivät sitten jatkuneet.

Mutta tunsin aivan selvästi, että kissa hyppää sängylle, ja kävelee viereeni nukkumaan. En tiedä, voiko kyse olla jostain lihasmuistista. Mutta silti erikoista, ettei näin ole käynyt kuin sen kaksi kertaa.

Kaverini vessassa näkymätön kissa puskee sääriin ajoittain.

Vierailija
577/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aika harvinainen nimi (miehen sukujuuret Hollannissa ja siksi myös hollantilainen sukunimi) ja itselläni on yksi täysnimikaima Facebookissa. Aluksi ajattelin, että tämä on huono pila, sillä hän on myös profiilikuvassaan hyvin paljon minua muistuttava. Laitoin hänelle huvikseen kaveripyynnön ja hän hyväksyi minut. Osoittautui, että olemme samana vuonna syntyneitä, melko samannäköisiä, meillä on kummallakin kolme lasta jotka ovat syntyneet samoina vuosina (eri sukupuolia kyllä) ja kumpikin olemme it-alalla ja kumpikin insinöörejä koulutukselta. Ainoa vaan, että hän on saksalainen ja minä tosiaan suomalainen. Ja yhteistä sukua meillä ei ole, hän oli jo aivan varma, että olemme kaksosia joista toinen on vauvana adoptoitu.

Olen tätä monet kerrat miettinyt, että on kyllä monta sattumaa ja onko jollain luomisolennolla loppunut ideat ja tehnyt kaksi hyvin samantapaista olentoa.

Mulla on suomalainen kaksoisolento jonka kanssa jaetaan pelottavan paljon asioita.

Ollaan synnytty samana päivänä, melkein tunnilleen samaan aikaan iltapäivällä, saman läänin sisällä mutta eri sairaaloissa. Meillä on tismalleen sama etunimi (noin 2000 henkilöä, ei mikään yleinen), samalla kirjaimella alkava toinen nimi ja sukunimi joka alkaa samalla kirjaimella ja loppuu samalla tavalla, esimerkkinä vaikka että olisin Kissala ja hän Koirala. Ollaan myös sentilleen lähes yhtä pitkiä ja yhteneväisellä ruumiinrakenteella hiuksia myöten siunattuja - ja meillä on molemmilla vasemmassa jalassa samassa iässä otettu tatuointi köynnöskasvin lehdillä istuvasta kolmesta lehtisammakosta, eri tatuoijilta ja vähän eri tyyleillä tosin. Ollaan myös opiskeltu tismalleen samaa alaa ja oltu samanlaisissa paikoissa töissä, soitetaan harrastuksena jopa samaa instrumenttia.

Tämä "tuplaminä" seurusteli vuosia sitten serkkuni kanssa ja on aiheuttanut paljon sekaannusta koska ihmiset luulivat minua oman serkkuni ex-tyttöystäväksi. Ei ollenkaan kiusallista! 

Olen joskus miettinyt että samoihin aikoihin syntyneillä on usein jotain todella omituisia samoja piirteitä, harrastuksia, nimiä, puolisojen nimiä ym.

Miettinyt, että onkohan samoissa saapumiserissä joku perusohjelmointi sama ja se selittää nämä yhtäläisyydet 😉

Vierailija
578/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Estonian onnettomuusyönä karmeaa unta, jossa ihmisiä hukkui paljon. Katselin sitä kaikkea itsekin ikään kuin sieltä veden alta, mutta minulla ei ollut hätää. Pidin unta kammottavana mutta sitten kun menin keittiöön ja avasin radion, tunne oli hyytävä.

Myöhemmin olen saanut muutaman kerran maantiellä ennakkoaavistuksen tai -tiedon joissakin tilanteissa jarruttaa autolla ja olla varovainen, koska "hirvi tulee".

Näin on sitten ollut, minuutin parin päästä on olluthirvi joko tiellä, sitä ylittämässä tai laidassa. Kyllähän nämä pysäyttäviä hetkiä ovat olleet.

Sittemmin olen miettinyt sitä, että kuolema on aivan kuin jokin ihmeellinen voima tai vaikutuspiiri, koska hyvin usein kuolemaa tulee samaan sukuun tai samojen ihmisten lähipiiriin paljon lyhyen ajan sisään. Ja sitten on tosi pitkiä hyviä aikoja, ettei kukaan kuole.

Teen työtä omaisten kanssa ja olen tehnyt sitä pitkään. Tämä on monen kollegan kokemus. Eikä näissä kuoleman "ruuhkissa" ole kyse itsemurhista, kuoleman ikään kuin tarttumisesta psyykkisesti, eikä vain vanhuksista.

Ikään kuin kuolema olisi jonkin aikaa kylässä tai matkakumppanina aina joillekin. En oikein tiedä mitä näistä ajatella, hyvää tai pahaa, mutta hyväksyn nämä osaksi elämää jota ihmettelen.

paljon samoja kokemuksia. Heräsin estoniayönä ja herätin äitinikin hyvin samantapaiseen kokemukseen koska säikähdon niin paljon, aamuyöllä ja laitoimme päälle Teksti-TV n jota emme koskaan käytä. Outo outo kokemus.

Ehkäpä ihmisillä joku kollektiivinen yhteys ja avunhuudot/hädän tunteet kantautuvat toisella tapaa. Monilla eläimillä aisteja joita ei katsota yliluonnollisiksi. Ehkäpä hiukkaskiihdyttimen kokeet selittävät meille joku päivä enemmän näistä asioista.

Yhdellä tuolloisella kaverilla oli sama kokemus! Hän oli todella järkyttynyt siitä. Samalla tavalla heräsi yöllä painajaiseensa ja nousi ylös selvittämään mitä on tapahtunut.

Olen aika yllättynyt, että noita Estonia-etiäispainajaisia (tai mitä lie) on ollut monillakin. Jännä ilmiö.

Voiko olla että kun tapahtuu jotain todella kauheaa, niin ihmisen tietoisuus lähettää jotain telepaattista hätäsignaalia, joka rikkoo ajankin lainalaisuudet?

Vierailija
579/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se Jeesus valkkaa myös kenelle vastaa! Minä pienempänä monta kertaa rukoilin itkin narsistisen ja henkisesti väkivaltaisen isän takia että Jumala auttaisi,no eipä auttanut eikö puhunut,sen sijaan näin kovia painajaisia missä möröt ja luurangot tuli kohti ja pakoon ei päässyt,myös "varjomies" seurannut minua koko elämän ajan unissaan ja pahoissa unihalvauksissa,eipä Jumala auttanut vaikka rukoilin eroon painajaista! On se jännä Jumala se,nyt 31 ja katkera Jumalalle että miksi valitsee tietyt ihmiset pelastukseen, seurakunnista ja muista uskovista ei apua,kukaan ei edes kuuntele tai ymmärrä miten paha mieli mulla on.

Jumala on kyl ihmeellinen,tosi ihmeellinen että antaa vain pahoja asioita monille ihmisille tapahtua eikä edes vastaa vuosikausiin vaikka toivoisi ja rukoilisi!

Ei tarvitse uskovien joille Jeesus puhuu päteä täällä! Tiedetään, tiedetään että te pelastutte Ja me loput jäädään antikristuksen aikaan!!!

Ei ihmiset usein ymmärräkään. Voithan antaa elämäsi Jeesukselle vaikka heti, kuka sanoo ettei puhu sinulle? Monesti on niin kova häly päällä, ettei malta kuulla.

Vierailija
580/1543 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aika harvinainen nimi (miehen sukujuuret Hollannissa ja siksi myös hollantilainen sukunimi) ja itselläni on yksi täysnimikaima Facebookissa. Aluksi ajattelin, että tämä on huono pila, sillä hän on myös profiilikuvassaan hyvin paljon minua muistuttava. Laitoin hänelle huvikseen kaveripyynnön ja hän hyväksyi minut. Osoittautui, että olemme samana vuonna syntyneitä, melko samannäköisiä, meillä on kummallakin kolme lasta jotka ovat syntyneet samoina vuosina (eri sukupuolia kyllä) ja kumpikin olemme it-alalla ja kumpikin insinöörejä koulutukselta. Ainoa vaan, että hän on saksalainen ja minä tosiaan suomalainen. Ja yhteistä sukua meillä ei ole, hän oli jo aivan varma, että olemme kaksosia joista toinen on vauvana adoptoitu.

Olen tätä monet kerrat miettinyt, että on kyllä monta sattumaa ja onko jollain luomisolennolla loppunut ideat ja tehnyt kaksi hyvin samantapaista olentoa.

Mulla on suomalainen kaksoisolento jonka kanssa jaetaan pelottavan paljon asioita.

Ollaan synnytty samana päivänä, melkein tunnilleen samaan aikaan iltapäivällä, saman läänin sisällä mutta eri sairaaloissa. Meillä on tismalleen sama etunimi (noin 2000 henkilöä, ei mikään yleinen), samalla kirjaimella alkava toinen nimi ja sukunimi joka alkaa samalla kirjaimella ja loppuu samalla tavalla, esimerkkinä vaikka että olisin Kissala ja hän Koirala. Ollaan myös sentilleen lähes yhtä pitkiä ja yhteneväisellä ruumiinrakenteella hiuksia myöten siunattuja - ja meillä on molemmilla vasemmassa jalassa samassa iässä otettu tatuointi köynnöskasvin lehdillä istuvasta kolmesta lehtisammakosta, eri tatuoijilta ja vähän eri tyyleillä tosin. Ollaan myös opiskeltu tismalleen samaa alaa ja oltu samanlaisissa paikoissa töissä, soitetaan harrastuksena jopa samaa instrumenttia.

Tämä "tuplaminä" seurusteli vuosia sitten serkkuni kanssa ja on aiheuttanut paljon sekaannusta koska ihmiset luulivat minua oman serkkuni ex-tyttöystäväksi. Ei ollenkaan kiusallista! 

Olen joskus miettinyt että samoihin aikoihin syntyneillä on usein jotain todella omituisia samoja piirteitä, harrastuksia, nimiä, puolisojen nimiä ym.

Miettinyt, että onkohan samoissa saapumiserissä joku perusohjelmointi sama ja se selittää nämä yhtäläisyydet 😉

Monella samaan aikaan syntyneellä on sen aikakauden nimet, Sarit ja Jarit on olleet yleisiä. Samassa kaupungissa on samoja harrastusvaihtoehtoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän