Autismilla vitsailu (Aki Manninen)
Rita Niemi-Mannisen instagram-storyssa, Aki lepertelee heidän lapselleen ja sanoo "Tässähän tulee ihan autistiseksi" ja heiluttaa päätään esittäen stereotyyppistä autistista henkilöä. Aika mautonta omasta mielestäni. Mielipiteitä?
Kommentit (110)
Parempi autistinen kuin tuollainen idiootti.
Joo, äijä ei vaan tiedä, mitä se tarkoittaa. Kuten 95 prossaa suomalaisista miehistä. Ei kannata ottaa nokkiinsa, tosin ainahan se parempi on, että on joka päivä jotain, mistä mielensä pahoittaa.
Toinen harhaluulo on että asperger = kouluampuja
Tämän takia en huutele diagnoosistani kenellekään, ja olen muuten nainen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, äijä ei vaan tiedä, mitä se tarkoittaa. Kuten 95 prossaa suomalaisista miehistä. Ei kannata ottaa nokkiinsa, tosin ainahan se parempi on, että on joka päivä jotain, mistä mielensä pahoittaa.
Nykyinternet on sitä että kaikenmaailman tyhjäpäiset nobodyt etsii mistä tahansa syytä loukkaantua mahdollisimman isolla metelillä ja toisaalta median sometoimitus tuppaa olemaan sitä että etsitään näitä tyhjäpäisten idioottien ison metelin loukkaantumisia ja tehdään niistä isot uutiset.
Ärsyttää katsella kun maailma muuttuu pala palalta aina vaan henkisesti kieroontuneemmaksi ja ketään ei kiinnosta seuraukset koska esim. medialle riittää motiiviksi se että uutisilla tehdään rahaa ja nuo kaikestaloukkaantujat hakevat itselleen huomiota.
Mun mielestä Rita on ihan symppis, mutta kyllähän sen huomaa, että tämä pariskunta on vähän jälkeenjäänyt ja ÄO ei kovin korkea voi olla.
Aki sanoo ”tässä tulee ihan autistiseksi itsekin” viitaten lapseensa...
Vinkattu autismiliittoon. Tehty ilmoitus nettipoliisiin. Ylläpito tukee kiusaamista.
Loukkaantujia, loukkaantumista joka puolella!
Voi kukkahatut herneet nenässä.
Minä kai sanon että itse olen kuin autisti. En tykkää muutoksista. Eipä o kukaan siitä kilahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Voi kukkahatut herneet nenässä.
Minä kai sanon että itse olen kuin autisti. En tykkää muutoksista. Eipä o kukaan siitä kilahtanut.
Joo kyllä. Nuoriso pitää myös ”autistia” hauskana haukkumasanana. ”Ihan normaalia, kyllä se pitää kestää!” Enää en ihmettele, tällaisia vanhempia. Hävetkää, ansitsette syövän. Kiusaajakansa! Ei ihme että täällä ammutaan!
Asperger on osa autismin kirjoa.
Ne on niin outo pariskunta hirveen huomionhakusia et oksettaa oikeesti ja ihme haisunäädän reuhka päässä tol naisel
Vierailija kirjoitti:
Niin? Koko autismi on jana eritasoista neurologista oirehdintaa?
Ja siitä saa kiusata? Saako kehitysvammaisiakin kiusta? Syöpäsaira?
Hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Greta on autisti.
Asperger, ei autisti.
Asperger kuuluu autismikirjoon, ja sitä ei enää edes käytetä diagnoosina.
Vain vakavista asioista voi vitsailla. Jos ei voi, et ole oikeasti elänyt vakavia asioita. Plus että luultavasti rankempaa on autistien kanssa pärjäävillä kuin itse autisteilla. Nimim. joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Koko autismi on jana eritasoista neurologista oirehdintaa?
Ja siitä saa kiusata? Saako kehitysvammaisiakin kiusta? Syöpäsaira?
Hauskaa?
Tuo oli varmaan vastaus sille, joka sanoi että Greta on asperger, ei autisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Greta on autisti.
Asperger, ei autisti.
Asperger kuuluu autismikirjoon, ja sitä ei enää edes käytetä diagnoosina.
Kyllä sitä käytetään. Minulla se lukee yhä päädiagnoosina.
Asperger, raskaasti kiusattu, kaksi korkeakoulututkintoa
Toivottavasti lehdet tarttuvat tähän juttuun, selviää se asioiden todellinen laita...
En ole nähnyt tuota mutta en tiedä millainen on stereotypinen autisti eikä kaikesta tarvitse loukkaantua.
Joskus nuo ovat vain sanoja vailla syvempää syytä loukata ketään.
T: autistipojan äiti