Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35 ikävuoteen mennessä en ole ikinä tehnyt keittoa ja nyt pitäisi valmistaa herkullinen keitto. Ohjeita?

Vierailija
17.10.2019 |

Mitenkä tämä on mahdollista? Peruskoulun köökiksessä en tehnyt keittoa. Tyyli on vapaa. Mitä keittoa suosittelette minun valmistavan? Miehelle pitää tehdä keittoa ruoaksi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista keittoa? Juhlavaa? Arkista? Kevyttä vai ruokaisaa? Lihaa vai kasvista?

Pääsääntö on, että hyvän keiton edellytys on hyvä liemi. Ja se ei tule kuutiosta vaan itse keittämällä.

Vierailija
2/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo kossua, sekoita joukkoon yksi rusina. Keitto on valmis nautittavaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä itse pidät herkullisena? Tee sen mukaan. Kaikilla on vähän eri lempparikeitot.

Vierailija
4/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kermaista kanttarelli tai suppilovahvero keittoa itse poimituista sienistä.

Vierailija
5/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tilaisuus oppia tekemään keittoa. Netti on pullollaan ohjeita. Ei kun tekemään, tsemppiä!

Vierailija
6/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa aromipesä.

Vierailija
7/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen vuonna 2019. Oletko ylpeä itsestäsi? 

Eli ainakin kolme alatumputtajaa on sitä mieltä, että 35-vuotiaan ei tarvitse osata laittaa edes keittoruokaa?

Kertokaa ihmeessä myös perustelunne. 

Hän ei pidä itse keitoista, joten ei tee niitä? Sen sijaan on opetellut kokkaamaan sellaista ruokaa, jota itse syö? 

Vierailija
8/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika avutonta. Sori. Miten ei 35-vuotias nainen osaa tehdä perusruokaa kuten keittoruokia??

Vierailija
9/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeitto on tosi helppo. 2-3 hengelle tulee hyvä keitto:

8-10 perunaa

1 sipuli

1 porkkana (antaa väriä)

400 g lohta

1/2 suolaa

kermaa

(tilliä)

Kuori perunat ja sipuli, laita kiehumaan, vettä juuri niin että peittyvät, suolaa 1/2 tl mukaan. Kun ovat kypsyneet, pilko kala mukaan ja laita kermaa, kiehauta vielä. Tilliä päälle ja siinä on hyvä.

Vierailija
10/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ainakin kolme alatumputtajaa on sitä mieltä, että 35-vuotiaan ei tarvitse osata laittaa edes keittoruokaa?

Hän ei pidä itse keitoista, joten ei tee niitä? Sen sijaan on opetellut kokkaamaan sellaista ruokaa, jota itse syö? 

35-vuotias ei ole ikinä kokannut keittoa? Ja palstalla nimitellään miehiä mieslapsiksi? 

Ei tässä mitään, jatkakaa samalla linjalla. 

Vierailija
11/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siskonmakkarakeittoa.

Vierailija
12/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oot ihan aloittelija, tee vain muutamasta raaka-aineesta vaikka jauhelihakeitto

Vierailija
13/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa keitoissa on sama peruspohja, perunaa, sipulia ja hiukan porkkanaa. Voit ostaa valmiin juurespakkauksen kaupasta, sitten tarvitsee kuoria vain perunat. Nuo keitetään ja sitten voi lisätä oman maun mukaan kalaa, jauhelihaa tai kanaa. Se on siinä. Päälle voi laittaa tilliä tai persiljaa.

Kasvisliemikuutio mukaan, käy kaikkiin keittoihin (paitsi kalakeitossa en ole käyttänyt).

Vierailija
14/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jauheliha-juureskeitto on helppo tehdä. Itse tykkän mausteisemmasta versiosta joten laitan siihen tujusti chiliä mutta se on tietysti oman maun mukaista :)

Vierailija
15/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-vuotias ei ole ikinä kokannut keittoa? Ja palstalla nimitellään miehiä mieslapsiksi? 

Ei tässä mitään, jatkakaa samalla linjalla. 

Ihmiset tekee sellaista ruokaa, mistä itse pitävät. Ei ole ap ainut ihminen, johon olen törmännyt, joka ei pidä keitoista. Varsinkin 90-luvun laman ajan lapsista on näitä löytynyt, jotka ovat saaneet yliannostuksen keittoruokia pienenä, eivätkä aikuisena itse ole niistä välittäneet. Myös puurokauhuisia löytyy tuosta sukupolvesta. Kullakin syynsä. Mutta ei se itseä ainakaan ihmetytä, jos joku ei opettele jonkin ruuan tekemistä sen takia, että itse ei niitä syö. Yleensä ihmiset tekevät ruokaa, mikä itselle maistuu.

Vierailija
16/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohikeitto on tosi helppo. 2-3 hengelle tulee hyvä keitto:

8-10 perunaa

1 sipuli

1 porkkana (antaa väriä)

400 g lohta

1/2 suolaa

kermaa

(tilliä)

Kuori perunat ja sipuli, laita kiehumaan, vettä juuri niin että peittyvät, suolaa 1/2 tl mukaan. Kun ovat kypsyneet, pilko kala mukaan ja laita kermaa, kiehauta vielä. Tilliä päälle ja siinä on hyvä.

Malliesimerkki mauttomasta keitosta. Ei vettä, vaan kalalientä! Vesi maistuu... Vedeltä!

Vierailija
17/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaali-perunasosekeitto. 

Vierailija
18/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätteko keitoissa yleensä jotain kermaa/creme fraichea?

Vierailija
19/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku thaikeitto valmiista maustetahnasta. Lisäksi kookosmaitoa, protskua ja vihanneksia.

Vierailija
20/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mausteita tykkäätte käyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän