Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelu täräytti paikalle lapsen synttäreille

Vierailija
17.10.2019 |

Olen järkyttynyt ja vihainen. Kaikki vieraamme olivat puulla päähän lyötyjä. Ovikello soi ja luulin että lisää vieraita oli tulossa. Ovella seisoi kaksi naista jotka ilmoittivat että meistä on tehty lastensuojeluilmoitus toissapäivänä ja he tulisivat tarkistamaan nyt tilanteen, olivat sosiaalityöntekijöitä. Sanoin että en ymmärrä mistä on kyse, olemme ihan tavallinen perhe. Sanoin lisäksi että nyt on erittäin huono tilanne, talo oli täynnä vieraita ja juhlat vasta alkaneet. He kuitenkin kirjaimellisesti vain änkivät sisälle ja kysyivät missä lapseni on. Meillä kuulemma lapset itkevät usein iltaisin ja pyytävät ettei äiti lyö! Olin niin järkyttynyt että seurasin vain noiden kahden tädin perässä kun he mittailivat kotiamme ja kyselivät ihmeissään olevilta lapsiltamme että millainen minä olen! Oli siinä kuulkaa vieraille selittämistä. Ja mikä häpeä! Tädit pyörivät täällä n. 15 min ja sanoivat että palaavat asiaan myöhemmin.

Siis onko tällainen todella laillista? Minulla ei ole aavistustakaan kuka ilmoituksen on tehnyt. Ilmeisesti joku naapuri.

Asia on ilmeisesti ollut todella vakava kun tulevat ilmoittamatta. Vai tulevatko aina yllättäen käymään?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko oikeesti sitä mieltä, että jos sossu saa ilmoituksen, että lasta hakataan iltaisin, niin sinne ei saa mennä tilannetta tarkastamaan?

Tässäkin tapauksessa huomattu vartissa, että mitään akuuttia hätää ei ole, heippa, palataan asiaan. 

Minusta toimittu täysin oikein, eikä ap:lläkään ole mitään syytä häpeillä. Kaikki näkivät, että ls kävi ja lähti pois. 

Ei tuosta vielä tiedäkään meneekö oikein.

Eikä me voida tietääkään. Ap on ehkä lapsenh-kkaaja tai sitten naapuri on hullu/paha, väärinkäsitykseen en usko, ihminen joka ei osaa tulkita elämää ympärillään jäävätköön itsensä.

Ja mitä tekee sossut? Se on se X tässä.

Vierailija
62/63 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko oikeesti sitä mieltä, että jos sossu saa ilmoituksen, että lasta hakataan iltaisin, niin sinne ei saa mennä tilannetta tarkastamaan?

Tässäkin tapauksessa huomattu vartissa, että mitään akuuttia hätää ei ole, heippa, palataan asiaan. 

Minusta toimittu täysin oikein, eikä ap:lläkään ole mitään syytä häpeillä. Kaikki näkivät, että ls kävi ja lähti pois. 

Kunnianloukkaussyytteelle hyvät mahikset, jos ilmoittaja on yhtään epäuskottava. Esim. ei pysty osoittamaan, että olisi itse selvittänyt asiaa. Pelkuruus tuskin oikeuttaa väärään ilmiantoon. Tässä sen näkee mihin se voi johtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnianloukkaussyytteelle hyvät mahikset, jos ilmoittaja on yhtään epäuskottava. Esim. ei pysty osoittamaan, että olisi itse selvittänyt asiaa. Pelkuruus tuskin oikeuttaa väärään ilmiantoon. Tässä sen näkee mihin se voi johtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi