Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saisiko Suomi lisää kansainvälisyyttä jos osa kaupungeista nimettäisiin englanniksi? Suomi _ON_ kansainvälisyyttä mutta kielemme ei!

Vierailija
17.10.2019 |

Itse olen kotkasta, Eaglesta läheltä karhulaa- Bear' s Nest'ia. Suomi voi myös siten liukua kansainvälisemmäksi että puhutaan vain perusmuodossa ja käytetään ruotsin tai englannin prepositioita. Venäjän puhuminen on kiellettävä junttina ja epäkansainvälisenä. Ja lyttääjille, tämä on vain ehdotus, kaupungeissa voi olla suomenkielisiä alueita entiseen tapaan- nämä uudet englanninkieliset kaupunginosat tulee siihen päälle, lisäksi joten se ei ole keneltäkään pois. Esim Karhulassa se ei paikallisia juntteja haittaa mutta turisti ymmärtää heti tullessaan mistä on kyse

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska trolli mutta moni toki märehtii sen kanssa ettei Suomi muka ole tarpeeksi "kansainvälinen".

Tästä ainakin minulla herää kysymys miksi esim Karhula tarvitsisi lisää "kansainvälisyyttä" jollain Bearville lisänimellä?

Vierailija
2/6 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli huono baitti. Olen muistaakseni lukenut vastaavaa nimien "kansainvälistämis" - läppää jostain 80-luvun pahkasiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska trolli mutta moni toki märehtii sen kanssa ettei Suomi muka ole tarpeeksi "kansainvälinen".

Tästä ainakin minulla herää kysymys miksi esim Karhula tarvitsisi lisää "kansainvälisyyttä" jollain Bearville lisänimellä?

Juurikin tämän takia Karhulassa ei ole paljon turisteja. Bearvilleä tultaisiin katsomaan kauempaakin jos markkinointi onnistuisi. Ei kukaan missään joroisissakaan vietä mielellään pitkää viikonloppua mutta Yorshireen, englantiin matkaavat monet ja New Yorkiin eikä nimissä lopulta ole suurta eroa

Vierailija
4/6 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Takuulla jossain Triple Mall- ostarissa käy enemmän jengiä kuin Oodissa tai mikä älytöntä, kalasatamassa- fish harbour, mikä rimanalitus

Vierailija
5/6 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon mall of Triplan on keksinyt joku amk-vätys. Sieltähän tämä mädätys on lähtenyt että hienomalta kuulostaminen kielenvaihdoksella. The mall of Trade ois ollut hyvä ja onhan niillä jo WoldrTRADE center, tai oli...

Vierailija
6/6 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3176854/keksitaan-kotipaikkakunnalle-en…

Tuolla nimiehdotuksia kaupunginosille ja muille paikannimille.