Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTTUJEN PERJANTAI***

02.06.2006 |

Perjantai huomenet kaikille.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laskettu aika sitten huomenna ja täällä kuitenkin vielä ollaan kaikista ennakko-odotuksista huolimatta. Aamulla supisteli vähän napakammin, mutta nyt on ollut taas rauhallista.

Minä olen ollut jo pari viikkoa helposti kiukkuinen, enkä usko, että sitä parantaa enää kuin synnytys :) Samoin yöunet ovat samassa mallissa kuin usealla muullakin eli sellaisia 4-5 tunnin öitä täällä enää nukutaan...

Katsoin omaa syksyllä tekemääni arvausta ja siinä oli, että 4.6. olisin synnyttämässä. Toivon todellakin niin!!

[color=blue]Ja onnittelut sinulle queen pikku kertusta!![/color]

äitimiia rv 39+6

Vierailija
22/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmis, kiitos hyväntuulensäteistä, niitä tarvitaankin! :)

Onhan tämä sektiopäivän saaminen ihan sinänsä kiva, tietää milloin tämä ainakin loppuu ja toisaalta oon ihan tyytyväinen ettei vauvaa vielä leikatakaan koska mulla ei ole vielä tullut sitä kuuluisaa fiilistä että nyt saa riittää koko homma. Eli sinänsä ihan hyvä että tässä sain nyt ns. jatkoaikaa liki puolitoista viikkoa. Eli tämä vauva syntyy sitten 39+3, eli pääsenhän mä paljon helpommalla kuin moni muu teistä joilla saattaa mennä yli pari viikkoakin...

Alkaa jo kait alkujärkytys lientyä kun sain purettua tänne tuon sepustukseni! Ihmetyttää vaan kovasti kun toiset lääkärit puhuu toista ja toiset toista niin tulee sellainen olo että tietääköhän kukaan varsinaisesti mitä tässä tapahtuu?!

Nyt taidan mennä suklaalevyn kimppuun, mieskin lähti lasten kanssa uimaan niin on ihan omaa rauhaa kerrankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queenille ja perheelle kamalan paljon onnea täsmällisestä kesäkuisesta :-)

Innolla odotan uusia synnytyskertomuksia.

mariadee: Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu.... Toi on jotenkin oikeasti niin sekavaa. Ja seuraava lääkäri kysyy, miksi sinut leikataan vasta sitten???? Niin se menee joka perk.. kerta. Nim. Minulla on kaikista huonoin tuuri hoitohenkilökunnan kanssa.

Pokkeus tapahtui kun muutin pois pääkaupunkiseudulta. Tuntuu että nämä keski-suomalaiset ovat oikeasti ihmisiä ja ottavat sinut ihmisenä.

no niin noh... Itse olisin todella valmis jo lähteen synnyttämään. Mutta mitään merkkejä synnytykseen ei ole joten ei muuta kuin odotellen. Eilis iltana vauva potki ja hyöri NELJÄ tuntia, pientä taukoa välillä. Kroppani onkin varmaan sisältä yhtä mustelmaa. Se teki tosi kipiää.

No onneksi muutkin tuskailevat että en ole ainoa. Tänään olisin vihdoin saanut nukkua kun toi ukko vei lapset viimeisenä tarha päivänä tarhaan.... Mutta eipä tullut uni enään aamusta:-(

Vierailija
24/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä saa laittaa onnitteluja, kun kerttuja puskee maailmaan! Tosi monta on syntyny jo toukokuun puolella.. Mut niin mähän olinkin se ' joulukuinen' :) Ei oo meinaan supistellu pahemmin, kun saatiin veriarvot ja paineet kuntoon! Mut ei mulla esikoisestakaan supistellu yhtään (imuroidessa vähän..) ennen niitä oikeita supistuksia.

HELMIS NYT TÄNNE NIITÄ SÄTEITÄ!!!

Ajoin muuten tänään viimisen kerran autoa..päätin just. Se oli meinaan niin tukalaa! Käytiin esikoisen ja anopin kanssa hakemassa yo- ja rippilahjoja kultaliikkeestä. Sitten mentiin ostaa ripsiväriä, polvisukkia yms. (huomisia juhlia varten). Näin sitte ALE-vaatetangon ja löysin ihanan kesäisen raikkaan paidan. Ja esikoinen sai uikkarit. Vähän tuli parempi mieli, kun sai muuta ajateltavaa taas hetkeksi. Niin ja kenkäkaupasta hain sellaset must./valk. kengät, jotka voi vaan työntää jalkaan. Tiedättekö?? Vakiot kesällä.. mutta sitten alko supistelee aika tavalla ja autolle meno oli yhtä tuskaa. Liikaa kävelyä. Olis vaan tarvinnu auto ajaa oven eteen.. Anoppi halus sitte vielä torille jätskille..istuttiin siinä hetki ja autolle.

Kotimatka oli pelkkää supistelua ja vauvan möyrimistä. Tosi vaikee oli ajaa kotiin! Joka pompusta tuli aina supistus.

Ja kotona laitoin esikoiselle ja itselleni ruokaa..ei meinannu tulla mitään, kun supisteli. Meinasin jo oikeesti miehelle soittaa, et nyt ne alko. Menin sit lepäämään ja supistelut loppu siihen.. On ollu tosi sillai pitkä tauko, ettei oo supistellu yhtään. On ollu ihana liikkua, mut nyt sitte kauppareissun yhteydessä taas..

Noh, kukas se sano, et yskittää ja kurkku sattuu?? Samaa täällä ja jatkunut jo kauan..yskä on tosi v-mäinen!!! Ja kuumettakin oli ja pahaa oloa..Tänään aion hakea kebabin!! Jauhelihakeittoa syöty nyt 2 päivää..jotain iloa täytyy olla, kun alkoi viikonloppukin!

Hanna*

Vierailija
25/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan siis kokonaan sinne yahoon puolelle :))

olo on ihan karsea ollut koko päivän...niin mulla kuin kuopuksellakin

ykä,nuha,kuume, päänsärky...

ja mulla lisäx vielä mahassa oli aamulla sellainen kipeä kohta mihin ei voinut edes hipaista ilman että sattui pirusti...sukkapuikkoja...lonkkiin sattuu...ja supistelee...ja kohtu niin kipeenä eilisistä supisteluista että aina kun vaavi puskee tms niin sattuu :(((

Onnea Queenille ♥

huomenna pitäs jaksaa mennä anopin 60vee synttäreille... tai siis en kyllä haluis jäädä niistä juhlista pois mutta tällä ololla vähän väsyttää ajatus...

Vierailija
26/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin täydentelin tänään vielä tota sairaala kassia...kun alkaa tää olo oleen jo semmonen etten haluu pakkaa sitä sitten kun tulee niitä kunnon supistuksia että lähtö tulee

ihmettelin että mix mun mutsi ei suostu oikeen kattomaan tyttöjä huomenna että päästäs miehen kans kahdestaan sinnä 60synttäreille...no nyt se sitten äsken selvis...

se on loukkaantunut kun ei olla käyty siellä äitien päivänä...

onhan se vähän ikävää kyllä mut vois mun mielestä ajatella vähän pidemmäälle kuin omaan napaansa...

aina kun ei aikataulut ja olot sovi yhteen

no se siitä lyhykäisyydessään...

tuolla muuten etusivulla löytyy se joku linkki odottajien sivuille niin sieltä löytyi ihan kiva lista tavaroista mitä vois ottaa mukaan synnärille :)

nyt täytyy mennä kirjotteleen kuulumiset yahoon puolelle

linkkiä pukkaa :)

http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit/

jee huomenna uus viikko kasassa :)

krisse rv 37+6

Vierailija
27/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan mieleen, että voisiko olla kyseessä yhtään sama kuin mulla. Eli mahasta nousevat hapot tekee sellaisen jatkuvan kurkkukiputuntemuksen? Ei ole koskaan ennen ollut, kun närästys on mulle uusi tuttavuus. Mutta nyt siis on.

Mariadee: tiedän tuon lääkärikuvion. Minulle kävi niin, että kaikki edelliset lääkärit on sanoneet, että koon takia tätä vauvaa ei päästetä yliaikaiseksi ja nyt tällä viikolla kun piti päättää käynnistyksestä olikin lääkärillä ihan toiset kuviot. Eli se mihin kaikki edelliset lääkärit oli minua valmistaneet olikin tämän uuden mielestä ihan turhaa. Saan kuulemma tämän pullan synnytettyä vaikka viikolla 42... ei paljon naurata...

äitimiia

Vierailija
28/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla vielä kiusimaan teitä! On niin yksinäistä, kun mies lähti kaveriensa kanssa kaljalle Ja sanoi lähtiessään, et nähään aamulla (leikillään). Ja esikoinen halusi mennä pappan kanssa touhuamaan jotain..Outoa kun on yksin.

Voihan se olla jostain mahahapoista se kurkkukipu..mut kun on se yskäkin ja se on tosi inhottava yskä!! Heti kun menee makaamaan niin alkaa kurkkua kutiamaan niin pirusti. Sellasta kuivaa yskää, mut kuitenkin tulee välillä oikeen kunnon klimppejä suuhun ja tuntuu, et kurkku irtoo!!

Mä lähen tästä surffailemaan..Hanna*

Vierailija
29/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää luettavaa kun kaikilla kaikkea mahollista vaivaa... itsellä siis myös... yritin tänään vähän piristää itseäni ja käytiin miehen kanssa lintsillä kävelemässä.... käytiin myös siinä uudessa maailmanpyörässä.. en muista oikeaa nimeä... hirveän hintaiset nuo keraliput.. 5 e..hu hu...

oli mukavaa vaikka aika tuskaista kävellä...

aamulla oli myös neuvola.. kaikki ok.

maanantaina sitten uusiks jos viikonlopun yli ollaan vielä yhtenä kappaleena.

yöt menee valvoessa ja mietiskellessä asiota...jostain kumman syystä sitä alkaa nukkumaan menessä ajattelemaan aina synnytystä mikä pelottaa ihan mielettömästi.. suurin pelko on että repeen pahasti ja tai voimat ei riitä ponnistamiseen... epiduraalin ottaminen pelottaa myös.. piikkikammoinen kun olen.

sitten ois yks tosi tyhmä kysymys teille uudelleen synnyttäjille!!!!!!!!!

Kuinka paljon sitä kakaa tulee siinä ponnistaessa. eikö ole aika varma että sitä tulee...??? varmaan sivuseikka siinä tilanteessa mutta kun sekin mietityttää... saako pyydettäessä jonkun suole

n tyhjennyksen.?

Miten nopeesti repeämä tikataan.. sattuuko?Miten naiselle laitetaan katetri jos tarve sitä vaatii.???? jos joku viittis vastata näihin tosi oleellisiin kysymyksiin....

7.6.06 masukki rv 39+2

Vierailija
30/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA kaikille kerttulaisen kainaloonsa saaneille.

Tuossa kyseiltiin, kuinka paljon tuolta peräpäästä tulee muutakin kuin miellytäviä asioita synnytyksessä.

En osaa sanoa määrää, mutta esikoista mentäessä synnyttämään pyysin jo synnytysosaston ovella peräruiskeen eli menin synnyttämään vessan kautta (sain tämän vinkin useammalta synnyttäjältä). Aion ehdottomasti ottaa jälleen ensimmäisenä kyseisen ruiskeen ennenkuin edes ajattelen mitään muuta.

Omanapa: Aamulla kaikki oli niinkuin ennekin eli mitään merkkejä tulevasta (no eipä niitä viikkojakaan niin hirmuisesti ole). Lähdimme esikoisen kanssa pyörällä mummulaan (6 km) ja nyt sitten supistelee ja vihloo melkoisesti, tuskin kumminkaan mitään vielä aikoihin tapahtuu.

Meillä on kaikki valmiina tulokasta ajatellen, ja yöunet ovat meikäläiselläkin lyhentyneet huomattavasti eli muutaman viikon kypsymisen soisin vauvalle ja sit voisi tulla tähän maailmaan, mutta mikää ei tietenkään mene kuin elokuvissa eli tulee kun on tullakseen.

Oravmi76 37+3

Vierailija
31/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.6.06 repeämisestä ja tikeistä ei ole kokemusta mutta kakkaamisesta kyllä :/.

Mulle ei annettu tyhjennystä/lääkettä/huuhtelua mitä lie koska olin koko yön istunut pöntöllä ja ripuloinut, siis ennenkuin aamulla viiden aikaan mentiin sairaalaan sisään. Mutta niin vaan ponnistusvaiheessa sitä p***aa riitti sitten jostain. En muista kyllä paljonko sitä tuli mutta muistan vaan kyllä sitäkin tuli, kätilö sitten pyyhki pois. Ihme kyllä se ei siinä vaiheessa tuntunut lainkaan oudolta tai edes kiusalliselta..sitä vaan ponnisti niin hulluna että ei pitänyt sanonta paikkaansa " ettei tule lasta eikä paskaa" , lasta ei multa tullut mutta paskaa kyllä :D.

Kiitos Äitimiia ja Miiris tsempistä. Kyllä juu noi isojen sairaaloiden kiemurat tuntuu näin pienenä ihmisenä toisinaan oudoilta. Tyyliin toinen käsi ei tiedä mitä toinen tekee. Ihan kun tässä ei muutenkin olisi hermoissaan ja peloissaan kaikesta niin sitten vielä lääkärit vaihtavat mieliään. Miksei voisi yrittää edes keskittää niin että kävisi saman lääkärin luona etenkin kun nämä munkin lääkäriajat annetaan aina hyvissä ajoin etukäteen.

Millaisia arvioita sulla Äitimiia on nyt ollut painon suhteen? Sullahan povattiin kans tosiaan isoa vauvaa, eikös meillä ollut sama painoarvio se 1.6kg silloin rv 28 vai miten se meni? Ihmettelen vaan sitäkin kun rv28 vauva oli lääkärin mielestä tosi iso, samoin neuvolatädin mielestä vauva on liian iso viikkoihin nähden ja nyt tämän päiväinen lekuri sanoi että tasan 3kg. Ihan hyvän kokoinenhan sekin on mutta luulis että olis ollut jo isompi jos on rv 28 ollut jo 1.6kg, noh, arvioitahan nuo on mutta tuntui vaan tämänpäiväisen lääkärin kaikki jutut vähän olevan niin ja näin! Tämänpäiväinen lääkäri arvioi että rv 40 vauva on sen 3.4-3.5kg.

Onpas täällä hiljaista tosiaan! Muilla ihmisillä taitaa olla elämääkin :).

Vierailija
32/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen näihin sun kysymyksiisi omalla kohdallani eli ei sitä kakkaa välttämättä tule ollenkaan jos suoli on tyhjä ponnistettaessa. Itselläni suoli tyhjentyi hyvin ilman mitään peräruiskeita avautumisvaiheen aikana eli kävin pari kertaa siinä supistusten lomassa tarpeella.. Ja kylläkai ne antaa peräruiskeen jos sellaisen haluaa!

Repeämistä/välilihan leikkaamishaavasta eli muistaakseni ne ommeltiin kun kaikki jälkeiset yms. oli saatu kohdusta ulos ja sehän tietty riippuu ihan siitä kuinka nopeasti ne jälkeiset syntyy, mulla tuli varmaan n. 10 min vauvan perästä ja kun kohtu oli " tyhjä" niin aloittivat paikkaamisen. Kannattaa vaatia puudutetta jos tuntuu et ompeleminen sattuu, itse en ainakaan suostuis vähillä puudutteilla ommeltavaksi, kyllä siihen mennessä on kärsitty kivuista jo ihan tarpeeksi!!!

Sitä en osaa sanoa et miten se katetri laitetaan, siitä virtsaputken suulta kai ne työnsi sen sisään. Minulla se ei käynyt kipeetä, mutta tiedän et jollain se voi sattua. Toivottavasti vastaukseni kelpaa :)

Niin ja tietty älyttömästi vielä onnea queen ja koko perhe pikkuisen syntymän johdosta!! Tuollaisen nopean synnytyksen minäkin tahdon *laitetaan tilaukseen*

MiljaMaaria

Vierailija
33/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viellä katetroimisesta..Mulla esikoisen synnytyksessä vauva jotenkin tukki virtsarakon niin etten saanut pissattua lainkaan viimeisen n. 8 tunnin aikana ja kätilö katetroi mut aina kun alkoi tuntua että on kova pissahätä. Ei se sattunut siinä suppareiden lomassa lainkaan, ainoastaan oli aina ihana tunne kun sai pissat ulos.

Esikoisen syntymän jälkeen mä olin sitten kesto-katetrissa toista vuorokautta kun en päässyt liikkeelle. Katetrin pois-otto tuolloin tuntui ilkeältä mutta ei sattunut, enemmänkin silleen pikkasen vihlas. Mutta siis synnytyksessä sekään ei tuntunut, sitä on ne kivut siinä vaiheessa muuten jo niin kokonaisvaltaiset ettei mua ainakaan sattunut.

Samoin mut on katetroitu kakkosen sovitussa sektiossa eikä sekään tuntunut pahalle. Tuntuu lähinnä vaan, eli että jotain laitetaan mutta tosi ammattimaisesti se kyllä tapahtui, nopeasti ja kivuttomasti!

Vierailija
34/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko ajan arvioitu isoksi eli rv 37+4 oli jo 3.7-3.9 kg ja nyt 39+2 tämä lääkäri sanoi, että vähän yli 4 kg. Minä muuten soitin sinne äippäpolille yhdelle niistä aikaisemmista lääkäreistä ja sain vielä ensi viikoksi pyytämällä kontrollin. Ajattelin, että jos tämä oikeasti menisi viikolle 42+ niin kuin esikoinen - niin mulle tulisi kyllä paniikki. Se rauhoitti mieltä, että tilanne vielä tsekataan. Tsemppiä sulle ja soita sinne vielä ihmeessä, jos kovin huolestuttaa.

Äitimiia

Vierailija
35/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks vaan pitkästä aikaa. On ollu niin kiirettä, ettei ole paljon kerennyt koneelle kurkistelemaan. Alkaa olla viime hetket laittaa kaikki valmiiksi vauvaa varten. Eilen pidettiinkin ihan suursivous päivä. Konttasin keittiön laattalattian saumat juuriharjan kanssa ja kyllähän muuttui lattian ihan kuin uudeksi. Suunnaton vi***uskin helpotti kun ei tarvi jättisiivouksesta huolehtia. Nyt kun vaan jaksais tollasen perussiivon pitää. Miehelläkään ei onneksi enää kuin muutama työpäivä ens viikolla ja sitten sekin jää lomalle. Pari ikkunaa olis vielä pesemättä, mutta eiköhän nekin tuu pestyä... Jos vaikka huomenna...

ONNEA Queen ja pikkuprinssi! Onnittelut myös kaikile muille nyyttinsä lunastaneille! On saattanut jonkun viesti mennä ohi, kun en tosiaan ihan joka päivä ole koneella käynyt.

Kaikille flunssaisille ja muutenkin kipeille jaksuja ja pikaisia paranemisia!

Sain tänään kaverilta turvakaukalon ja pari kassillista vaatteita. Nyt alkais olla melkein kaikki valmiina vauvalle. Sairaalakassi on vielä pakkaamatta, mutta kyllä kai sen vielä ehtii. Asutaan tosin sen verran lähellä sairaalaa, että mies voi sitten tarpeen tullen tavaroita hakea, vaikka koko kassi unohtuis matkasta.

pearl73: Täällä ollaan siis edelleen ja yhtenä möykkynä. Mutta viikon päästä maanantaina (12.6) olis kontrolliaika ä-polille, jos vaikka rupeisivat käynnistelemään. Mua ei kyllä yhtään haittais vaikka tulis jo nyt... Alkaa olla sen verran ahistava olo.

Sain eilen ne sokerirasituksen tuloksetkin ja nippa nappa vältyin raskausdiabetes-diagnooslta. 1h arvo oli 9.9, kun raja on 10! Paastoarvo ja 2h arvo oli ihan ok. Muutenkin nlassa kaikki ok, paitsi hemppa oli enää 100. Nyt tarttis vaan muistaa tota rautaa syödä. Jostain kumman syystä se riitä että sen paketin ohi kulkee monta kertaa päivässä...

Tulihan taas tekstiä. Nyt kuiteskin nukkumaan! Hyvää yötä kerttuset! Kuinkahan moni tänä yönä jakautuu???

Quest ja Mikki 38 tasan

Vierailija
36/37 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika hurjalle sunkin kohtalos! Että jotain viis kilosta sitten pungertamaan, huh.

Onneks pääset vielä käymään siellä, jospa osuis järkevämpi lääkäri kohdalle. Mä ajattelin että sulattelen nyt tätä tämänpäiväistä viikonlopun yli ja ehkä soitan sitten Naikkarille. Inhottava tunne kun ei uskalla luottaa lääkäriin.

Jos olisin ollut yksin siellä niin olisin voinut vielä laittaa oman herkkyyden piikkiin kaikki mutta kun mieskin sanoi että kylläpä noiden mielipiteet nyt heittää ihan urakalla! Toisaalta oma vointi on ollut mitä mainioin ja supistelut on kutakuinkin loppu, tyyliin 5kpl/päivä niin jospa tämä sitten kestää raskauden loppuun asti. Inhottavaa vaan kun olin jo henkisesti varautunut että tämä loppuu kahden viikon päästä ja nyt sitten jatkuukin, mun mielestä loputtomiin :), vaikka vaan reilun viikon pidempään :)).

Vierailija
37/37 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSIVEDET MENI JA ME LÄHETÄÄN NYT KOKEILEMAAN ONNEAMME...

ILMOITTELEN KUN PALAJAN KOTIO......

TSEMPPIÄ KAIKILLE.....

PELOTTAA NIIN PERKELEESTI...

7.6.06 RV 39+3