Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nykyään tyytyväinen, että vanhempasi kielsivät jonkin asian teininä?

Vierailija
17.10.2019 |

Sellaisen asian, jonka kieltäminen teininä harmitti?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kaiken maailman muoti- ja merkkihärpäkkeitä mitä "kaikki muut" saivat. Olen tyytyväinen sillä minusta kasvoi järkevä ja fiksuja hankintoja tekevä ihminen. 

Vierailija
22/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että olisivat kieltäneet jotain. Sekin olisi kertonut, että heitä jollain tasolla liikuttaa minun päätökseni ja tulevaisuuteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en saanut pukeutua 13vuotiaana munihameeseen ja verkkosukkiksiin. Tappelin ja paruin asiasta viikkoja, mutta joo en itekkää antaisi ton ikäsen pukeutua niin. Hyvä kielto oli vaikka silloin harmittikin.

Vierailija
24/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei edes harmittanut mitenkään valtavasti silloin, mutta minulta kiellettiin ehdottomasti mopot ja kevytmoottoripyörät silloin. Ihan järkevä päätös jälkikäteen katsoen.

Sama juttu.

Vierailija
25/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
26/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vanhempani eivät antaneet minun pilata ihoani tatuoinnilla. 18v ymmärsinkin jo kuinka helvetin rumia tatuoinnit ovat

Vierailija
27/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei annettu lähteä ulkomaanmatkalle neljän puolituntemattoman miehen kanssa.

Vierailija
28/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kiellettiin muutamia mielestäni typeriä juttuja, kuten kavereiden kanssa ulkomaille meneminen, alkuun sain luvan, maksoin ennakkomaksun ja sitten kun tuli loppulaskun aika, lupa peruttiinkin.... En ole tästä mitenkään tyytyväinen vieläkään, miksi olisin?

Vierailija
29/29 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään tuollaista. Mä olin vähän turhan kiltti teini. Mua piti patistella ulos ja käskeä olemaan kavereiden kanssa. Halusin vain lukea kirjoja, opiskella ja hiihtää tai vaellella metsässä yksin. Mitään kapinavaihetta ei koskaan ollut.

Olin sisarussarjan vanhin. Vanhemmat piti aivan kauheana kapinallisuutena sitä, jos unohdin joskus tehdä osan läksyistä tai tyhjentää astianpesukoneen. Sain kotona huudot, jos kokeesta tuli arvosanaksi alle 8,5. Pikkusisarukset piti vielä aika "vanhana" teininäkin ottaa mukaan kaikkialle (ikäero 3-9 vuotta), enkä pitänyt siitä. Olin myös vastuussa heidän tekosista. Kaveritkaan ei tykänneet. Se tappoi mun vähäisenkin tarpeen olla sosiaalinen.

Pikkusisarukset oli villimpiä. Kun ne kasvoi, vanhempien kontrolli hellitti ja taisivat tajuta, että mä en ollutkaan niin vaikea lapsi siksi, etten muistanut aina tyhjentää sitä saamarin astianpesukonetta. Muistan, kuinka pikkusisko sai rahaa palkinnoksi kun sai matikan kokeesta seiskan. Mä olisin saanut kotiarestia ja mulle oltiin kerran koko kesä tiukempia kun keskiarvo oli alle 9. Multa myös vietiin rangaistuksena kirjoja aika usein.

Olisipa mua vain tosiaan ehkä rohkaistu enemmän.