Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, paljastakaa miestenne oudot tavat!

Vierailija
17.10.2019 |

Miehelläni on monia, mutta oudointa on ettei ikinä nosta vessan istuinta. Ei vaan osaa tai on laiska. Pissii niin että se on alhaalla, sitten vetää vessan, ottaa metrin vessapaperia jolla istuimen pyyhkii, heittää sen pönttöön ja vetää vessan uudestaan. Vuosia oli näin ja yritin opettaa että olisi paljon yksinkertaisempaa ja nopeampaa nostaa istuin, mutta ei osannut koskaan niin tehdä. Joten aloin itse aina nostamaan istuimen niin että on AINA miehelle valmiina, by default. Ollaan niin säästetty vettä ja paperia jo 30 v! Vain hotelleissa annan hänen käyttää omaa tapaansa joka tietenkin jatkuu kodin ulkopuolella. En tiedä miksi mieheni tekee aina kaiken niin mahdollisimman monimutkaisesti.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei juo mitään ennen kuin on syönyt kaiken ruoan. Vasta sitten juo ruokajuomansa. Outo tapa, joka on kehittynyt joskus kouluaikoina, kun opettaja ei antanut juoda maitoa, ennen kuin ruoka oli syöty. Kaipa sillä oli tarkoitus varmistaa, että lapset syövät myös ruokaa, eivätkä täytä vatsaansa maidolla. Minua tapa ärsyttää suunnattomasti. Miksi pitää noudattaa jonkun sekopään opettajan aikoinaan opettamaa tapaa vielä yli viisikymppisenä?

Jos on esimerkiksi toiminnallisia ylävatsan oireita niin kannattaa ensin syödä ruoka ja juoda vasta sitten. Ruokajuoma hidastaa ja heikentää vatsahappoja ruokailun aikana. Lisäksi juoma ei täytä turhaa vatsaa ja näin nälkä yllätä ennen aikojaan.

Jos ei ole mitään vaivaa, on järjetöntä syödä kuivaa ruokaa juomatta välillä jotain.

Jos ruoka on niin kuivaa ettei sitä ilman juomaa saa kurkusta alas niin on kyllä kokissa vika :D 

Vierailija
22/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei juo mitään ennen kuin on syönyt kaiken ruoan. Vasta sitten juo ruokajuomansa. Outo tapa, joka on kehittynyt joskus kouluaikoina, kun opettaja ei antanut juoda maitoa, ennen kuin ruoka oli syöty. Kaipa sillä oli tarkoitus varmistaa, että lapset syövät myös ruokaa, eivätkä täytä vatsaansa maidolla. Minua tapa ärsyttää suunnattomasti. Miksi pitää noudattaa jonkun sekopään opettajan aikoinaan opettamaa tapaa vielä yli viisikymppisenä?

Jos on esimerkiksi toiminnallisia ylävatsan oireita niin kannattaa ensin syödä ruoka ja juoda vasta sitten. Ruokajuoma hidastaa ja heikentää vatsahappoja ruokailun aikana. Lisäksi juoma ei täytä turhaa vatsaa ja näin nälkä yllätä ennen aikojaan.

Jos ei ole mitään vaivaa, on järjetöntä syödä kuivaa ruokaa juomatta välillä jotain.

Kiinalaisessa lääketieteessä ollaan kai sitä mieltä että ensin syödään ja sitten juodaan päälle. Kuriositeettina tämä mainittakoon - kai he jotain tietävät näin yksinkertaisesta asiasta. Itse juon tasaisesti koko aterian ajan. 

Minä saan nestettä päivän mittaan aivan riittävästi ja en juo aterialla yleensä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä omituisuus, mutta tapa. Saunomisen jälkeen kuivaa aina pesuhuoneen seinät ja suihkukaapin, myös lattian.

Tapa on sinänsä hyvä, mutta joskus ihmettelen eikö olisi mukava vain antaa olla ja nauttia saunan jälkeisestä olosta. Kyllä hän sitten tulee kanssani istuskelemaan rauhassa.

Jos joskus jäisi kuivaamatta tuskin siitä paikat mädäntyisi. Kun on lattialämmitys ja muuten puhdasta.

Itse olen siis suurpiirteisempi enkä tästä kylläkään miehelle mitään sano. Olen toisaalta tyytyväinenkin. Itse en viitsisi olla noin aktiivinen kyseisen asian suhteen.

Vierailija
24/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritån kotona aina "viedä mennessäni ja tuoda tullessani", kätevintä niin että järjestys säilyy, mutta mieheni noudattaa periaatetta: Sotke mennessäsi ja sotke vielä enemmän tullessasi.

Toi on hyvä!😂

Vierailija
25/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei ole vielä hämärää, mies sulkee sälekaihtimet ja laittaa valot päälle. Minä sitten kävelen perässä ja päästän ilmaisen valon sisään niin kauan kun sitä on.

Vierailija
26/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kaikkia asioita puolikkaan: puolikas juustonpala ja se toinen puoli on siellä juuston päällä tai juustopussissa, leivästä puolikas, leikkeleestä puolikas... Ärsyttävää kaivaa kokonaisia niiden puolikkaiden alta.

Auton ajovalot sammutetaan aina, joka ikinen kerta vasta sitten, kun auto on sammutettu ja ollaan lähdössä autosta ulos ja valosummeri huutaa - joka ikinen kerta yli 30 vuotta.

Vierailija
27/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa itseasiassa tarkoittaa, ettei ruokaa ole pureskeltu tarpeeksi...

Vierailija
28/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka asialle on oma tiskiharja. Koiran kulholle, kattiloille ja tavallisille astioille yms. Se on hämmentävää ja aina unohdan mikä harja oli millekkin tarkoitettu kun ne ei esim säily saman värisinä. Jos viimekuussa kattila harja oli musta niin uusi saattaa olla harmaa. Sitten saan noottia kun käytän väärää ja harja pitää vaihtaa. En tiedä milä logiikka tässä on.

Vierailija
29/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kylmää kahvia, itselle tulee huono olo jos joisin.

Varastoi sohvalle pyyhkeet, likaiset vaatteet, roskat, astiat yms yms ja mitään ei voi viedä pois ennen kuin sanon asiasta tai siivoan itse..raivostuttavaa

Vierailija
30/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka on niin kuivaa ettei sitä ilman juomaa saa kurkusta alas niin on kyllä kokissa vika :D 

Mulla tulee hikka jos en juo ruoan kanssa

Vierailija
31/42 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka asialle on oma tiskiharja. Koiran kulholle, kattiloille ja tavallisille astioille yms. Se on hämmentävää ja aina unohdan mikä harja oli millekkin tarkoitettu kun ne ei esim säily saman värisinä. Jos viimekuussa kattila harja oli musta niin uusi saattaa olla harmaa. Sitten saan noottia kun käytän väärää ja harja pitää vaihtaa. En tiedä milä logiikka tässä on.

Ostakaa Sinin vaihtopäällisiä harjoja niin harjojen väri ei vaihtele.

Meilläkin on eri harjat koirien ja ihmisten astioille, vaikka suurin osa menee koneeseen.

Vierailija
32/42 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/42 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaisessa lääketieteessä ollaan kai sitä mieltä että ensin syödään ja sitten juodaan päälle. Kuriositeettina tämä mainittakoon - kai he jotain tietävät näin yksinkertaisesta asiasta. Itse juon tasaisesti koko aterian ajan. 

Minulle opetettiin nuorena baletissa, että juodaan vasta 30minuutin päästä syömisestä :)

Vierailija
34/42 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolee lusikkaa

Vierailija
35/42 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö puuron suoraan kattilasta jos en ole vahtimassa. Siivoaa aina liian huolellisesti. Pesee omat pyykkinsä aina samalla kellonlyömällä joka viikko. Vaihtaa toisaalta myös lakanat kellontarkasti joka viikko. Tuossa ihmisessä on armeija menettänyt mahtavan kapiaisen.

Vierailija
36/42 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni elää tarkkaa virkamieselämäänsä ja kokee takuu varmasti, että minä sotken hänen hyvät systeemit, mutta eniten minua raivostuttaa, siis oikeasti, on vanhojen pölyisten lehtien lukeminen ruokapöydässä. Jo niiden haju saa minut menettämään ruokahaluni ja kun elämme töittemme takia etäsuhteessa kuvittelisin, että niinä päivinä, kun jaamme ruokahetket tästä voisi luopua, mutta ei.. Olen raivonnut, itkenyt, mutta muutosta ei ole tullut.

Toinen minut raivon partaalle ajava toiminta on ihmisten etuliitteet, jokainen ihminen, josta hän jotain kertoo saa etuliitteitä: reilu kaveri, tunnollinen työntekijä, hurmaava äiti..jne. Tästä nousee minulla jo niskavilla niin pystyyn, että tuntuu, että repeän liitoksistani. Olen ehkä vain allergisoitunut näille adjektiiveille.

Vierailija
37/42 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ällöjä.

Oman mieheni outo tapa on se, että pyykit pitää ripustaa narulle samanparisilla pyykkipojilla. Jos viimeisenä on jäljellä enää keskenään erivärisiä, alkaa etsintä ja välppäys, jotta loputkin pyykit saadaan ripustettua.

Kerrassaan herttaista moniin yllä lueteltuihin sikamaisuuksiin nähden ❤

Suloinen outouspiirre. Ja ihana viesti, sai hymyilemään. :)

Vierailija
38/42 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi tarkka, miten astiat laitetaan astiapesukoneeseen.

Pitää tilastoja kaikesta.

Tykkää B-rapusta.

Muuten normaali 😀

Vierailija
39/42 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaa farkut kahden viikon välein.

Vaihtaa farkut puolen vuoden välein.

Vierailija
40/42 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ahdistuu auringonvalosta suunnattomasti, joten meillä on aina verhot kiinni. Hän välttää liikkumista valoisaan aikaan, tai jos hänen on pakko, niin pitkä takki, huppu, kaulahuivi ja aurinkolasit kesäkuumallakin. Mikään sairaus ei siis selitä tätä vaan ihan pelkkä ahdistus.

Kaverit leikillään kutsuu häntä vampyyriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme